Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kanaa ja riisiä töihin?

Vierailija
18.05.2024 |

Paistoin pitkästä aikaa kanaa ja keittelin riisiä. Tuli kyllä todella hyvää, kun kanan maustaa oikein.

Kestääkö paistettu kana seuraavaan päivään asti jääkaapissa? En ole koskaan kanaa lämmittänyt mikrossa jälkeenpäin. Onnistuuko vai saako jonkun vatsataudin?

Tuosta saisi todella hyvän evään ja kanariisiaterian teossa ei kotonakaan kauaa kulu. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi pitää jäähdyttää nopeasti ja kuumentaa seuraavana päivänä kunnolla

Vierailija
2/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kannattaisi syödä seuraavana päivänä kylmänä?

Vierailija
4/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa ruoka monesti muuntuu huonommaksi kuin vaikka kattilassa tai uunissa lämmitettynä.

Jos olet jäähdyttänytr sapuskan suht nopeasti niin voi syödä seuraavana päivänä.

Vierailija
5/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä mutta kana ja riisi ei toki maistu yhtä hyvin vaan kuivuvat.  Kelpaa kyllä

Vierailija
6/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kanssa ongelmaa ole, vaan riisissä. Riisin jämät pitää aina heittää pois, se ei sovellu uudelleen lämmitettäväksi.

Vierailija
7/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein tuommoista töissä eväänä. Vielä koskaan en ole saanut vatsatautia tms. Eihän maku useissakaan ruoissa ole yhtä hyvä mikrossa lämmitettynä kuin vasta valmistettuna. Itse yleensä kuitenkin ajattelen töissä, että kunhan nälkä siellä lähtee suht terveellisellä sapuskalla, niin se on pääasia. 

Vierailija
8/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa ruoka monesti muuntuu huonommaksi kuin vaikka kattilassa tai uunissa lämmitettynä.

Jos olet jäähdyttänytr sapuskan suht nopeasti niin voi syödä seuraavana päivänä.

Mutu tunnulla valehtelet eli satua kerrot,tuosta mikrosta,ei ruoka siinä huonone.

Vierailija
9/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä eväs työpäivään,toimii ja muutenkin kevyttä ja terveelistä ruokaa.

Vierailija
10/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on todella hyvää seuraavana päivänä,kun paistat sen paistinpannulla ja kanakin lämpiää siinä samalla.Riisi on älyttömän hyvää paistettuna😋

Riisi ei mene jääkaapissa miksikään.Ihan puppua.Mutta huoneenlämpöön sitä ei kannata jättää näin lämpöisillä keleillä.

Mikroa mulla ei ole, eikä tule.Oon vääntänyt ruokaa 55 vuotta ja aina ruoat häviää lautasilta nopeasti😃kuulemma super hyvää.

Ruoat on helppo lämmittää pannulla.Tulee parempaa(kuin mikrossa).

Vierailija
11/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juttu toi on ettei riisiä Voi syödä seuraavana päivänä😯tottakai voi.Itse tosiaan tehnyt ruokaa 55vuotta eikä ole mahatautia ikinä tullut kenellekään meidän perheessä.Eikä ruokia tarvitse jäähdyttää nopeasti.Kun loput jämät,loput ruoat siis on jäähtyneet niin laittaa toiseen astiaan ja sit jääkaappiin.Ei se oo sen kummempaa🙄voi syödä seuraavana ja sit seuraavana päivänä niitä ruokia,kun tosiaan kuumentaa kunnolla.Paistinpannulla paistettu riisi on super hyvää,varsinkin basmatiiniriisi.Pitääkin tehdä pitkästä aikaa riisi ruokaa.😋

Vierailija
12/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä EI SAA syödä enää seuraavana päivänä. Ylijäänyt riisi tulee heittää pois. 

Vierailija
13/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova arkiruoka. Sanotaan tätä kanapaskaksi, kuivaa, ei maistu miltään mutta ei lihota. Hyvä kuitenkin arkieväänä. 

Vierailija
14/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä riisiä syödä seuraavana päivänäja sitä seuraavanakin päivänä😂

Kunhan pitää kylmässä,siis jääkaapissa riisin.

Ei tule vatsatautia eikä kuolo korjaa.Paistaa vaan Hyvin riisin kuumalla pannulla.

Hyviä öitä kaikille.

Vierailija
15/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi on ku yks sanoo et heitä riisi pois ei saa syyä  seuraavana päivänä? Ja joku muu sanoo et voi hyvin syyä...mihin täsä uskoo?

Vierailija
16/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää vielä seuraavana päivänä. 

Vierailija
17/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei tule riisitautia.

Varsinkin jos teet fyysistä työtä.

Suomalaisten ruumiinrakenne on erilainen, kuin sirojen aasialaisten.

Kana kylkeen lisukkeena tosin tuo proteiinia ja energiaa.

Vierailija
18/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi on todella hyvää seuraavana päivänä,kun paistat sen paistinpannulla ja kanakin lämpiää siinä samalla.Riisi on älyttömän hyvää paistettuna😋

Riisi ei mene jääkaapissa miksikään.Ihan puppua.Mutta huoneenlämpöön sitä ei kannata jättää näin lämpöisillä keleillä.

Mikroa mulla ei ole, eikä tule.Oon vääntänyt ruokaa 55 vuotta ja aina ruoat häviää lautasilta nopeasti😃kuulemma super hyvää.

Ruoat on helppo lämmittää pannulla.Tulee parempaa(kuin mikrossa).

Rypsiöljyssäkö paistat riisin.

Vierailija
19/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sitkeässä elävä myytti, etteikö riisiä saisi seuraavana päivänä lämmittää ja syödä.

Jos riisi on jäähdytetty valmistuksen jälkeen ja sitten säilytetty (suljetussa) astiassa (ei kattilassa) jääkaapissa, niin se säilyy siellä syömäkelpoisena useamman päivän. Jos sen riisin ottaa jääkaapista ja lämmittää sen kaiken, niin sitä uudelleen lämmitettyä ei saa enää laittaa takaisin jääkaappiin - ellei sitä ole sitten oikeasti kunnolla kuumentanut esim. fried rice.

Ja nopeasti jäähdytys, tarpeeksi kun kaivelin netin loputonta madonreikää, paljastui, että neljä tuntia keittämisen jälkeen jääkaappiin laitettu riisi on vielä turvallista. Mä aina luulin, että sillä tarkoitetaan max. tuntia... No, ei kai se ole haitannut, että olen nopeammin laittanut jääkaappiin.

Olen yli viisikymppinen, omissa ruuissa ollut yli 35 vuotta, enkä ole koskaan saanut ruokamyrkytystä, eikä kukaan ruokiani syönyt ole koskaan saanut ruokamyrkytystä.

Vierailija
20/20 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön.

Anteeksi kirjoitusvirhe.

Ap