Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssa ja sydänlihastulehdus

Vierailija
18.05.2024 |

Aloin tässä miettimään, että kuinka helposti tuo sydänlihastulehdus tulee? Olen siis flunssassa ja kävelylenkeillä käynyt kuitenkin joka päivä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siinä mitään ihmeempiä tarvitse liikkua tai juosta henkihieveriin. Olen eräässä kuntoutuksessa tavannut ryhmän sitä sairastaneita alle kolmekymppisiä ja heillä oli seurauksena sydämeen tullut vaurio, joka aiheuttaa varoittamatta äkkikuoleman. En kyllä lähtisi flunssaisena liikkumaan edes rauhallisen kävelyn vertaa. Muutaman päivän voi levätä ja hoitaa itsensä kuntoon.

Vierailija
2/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uhkaa, jos käyt pienillä kävelyillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait siinä mitään ihmeempiä tarvitse liikkua tai juosta henkihieveriin. Olen eräässä kuntoutuksessa tavannut ryhmän sitä sairastaneita alle kolmekymppisiä ja heillä oli seurauksena sydämeen tullut vaurio, joka aiheuttaa varoittamatta äkkikuoleman. En kyllä lähtisi flunssaisena liikkumaan edes rauhallisen kävelyn vertaa. Muutaman päivän voi levätä ja hoitaa itsensä kuntoon.

Jäi mainitsematta, että on pakko käydä lenkillä, kun koira pitää käyttää muutaman kerran päivässä

Vierailija
4/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm olen usein ollut flunssassa töissä ja teen fyysistä työtä.

Vierailija
5/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia pitää käydä kävelylenkeillä kipeänä? Tätä en ihan heti ymmärrä, selittäkää toki. Kipeänä annetaan itselle paranemisrauha eikä pelleillä turhaan. 

Vierailija
6/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi mainitsematta, että on pakko käydä lenkillä, kun koira pitää käyttää muutaman kerran päivässä

Eikö sinulla ole naapureita joita voit pyytää auttamaan koiran kanssa kerran päivässä ja loput ulkoilut niin lyhyitä kuin suinkin? Tai kaveria, joka voisi ottaa koiran hoitoon? 

Vierailija
7/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihastulehdus (myokardiitti)

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00635

Kuntoliikunta on eri asia kuin varovainen kävely. Ei koira mene siitä rikki että se joutuu kävelemään rauhallisemmin flunssan aktiivisen vaiheen muutamien päivien ajan.

Tuttu sai parikymppisenä sydänlihaksen tulehduksen lenkkeilemällä flunssaisena.

Vierailija
8/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu ja turvallinen

Vierailija
9/12 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelystä ei tule kovin helposti: Sairaana pitäisi välttää juoksua ja muuta raskasta liikuntaa, mutta jos teet jonkun 10 - 20 minuutin hidasvauhtisen kävelylenkin niin silloin ei tarvitse vielä huolehtia.

Vierailija
10/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole naapureita joita voit pyytää auttamaan koiran kanssa kerran päivässä ja loput ulkoilut niin lyhyitä kuin suinkin? Tai kaveria, joka voisi ottaa koiran hoitoon? 

Ei ole ketään, jota voisi pyytää auttamaan. Itse pitää lenkittää

Vierailija
11/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muuhunmaattajatuttu tuli kuntosalilta ja kysyin mitä kuuluu hän sanoi mulla on flunssa. Voi hyvät ihmiset......

Vierailija
12/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt koiran kuumeessa, ei mitään ole tullut, toki en voi varmasti sanoa onko ollut esim sydänlihas tulehdus kun ei välttämättä oireile kuin väsymyksenä. Siskolla on ollut ihan lääkärissä todettu ja kyllä meni viikkoja alku oireista ennen kuin tutkivat, lepoa vain ja meni ohi.