Piittaamattomat koiranomistajat
En nyt hauku kaikkia koiranomistajia, hyviäkin on muutamia. Mutta jälleen kerran kävi niin, että olin kaksipyöräisellä liikenteessä ja koirallinen (kouluttamaton) tuli nurkan takaa koira edellä pitkässä hihnassa. Onnekseni olin valppaana, mutta huonosti olisi voinut käydä. Pitäkää ja opettakaa ne koiranne kulkemaan vierellä ettei vaaratilanteita sattuisi. Mitä hyödyttää huutaa perääni "hullu!", kun itse kuitenkin seurasin liikennettä ja tilannetta ja jarrutin, että vahingoilta vältyttäisiin. Kyllä se hullu tuossa tilanteessa oli joku muu kuin minä kaksipyöräisellä. Koirastasi olisi tullut entinen, jos olisin huithapeli.
Kommentit (8)
Kaikki koirankusettajat pitäisi asuttaa koirineen jonnekin sivistyksen ulkopuolelle. Vaikka Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Älä aja jalkakäytävällä, ja sopeuta nopeus kaupunkialueelle oikeasti kohtuulliseksi. Koirani on aina kaupungissa lyhyessä hihnassa, ja silti saa varoa tapponopeuksilla liikkuvia fillaristeja, potku- ja rullalautailijoita. Ja vielä uudelleen: älä aja jalkakäytävällä.
Jep pyöräilijät tulevat ihan äänettömästi takaa ja sujahtavat täysillä niin läheltä ohi, että jos koira kääntyisi katsomaan, niin siltä lähtisi pää irti. Mielestäni typerää pyöräilijältä olettaa, etteikö eläin voisi jotain sivuaskelta ottaa, vaikka kuinka olisi lyhyessä hihnassa ja hallinnassa. Pitää olla itse koko ajan kartalla, näkyykö fillareita, ja silti välillä joku ehtii lähelle. Onneksi oma koirani suhtautuu neutraalisti niihin, jos olisi niistä kiinnostunut niin en tiedä missä voisin ulkoilla.
Yleisesti pyöräilijät eivät osaa ohittaa koiria, ja jotkut vielä tahallaan ja ilkeyttään tekevät sen mahdollisimman vaarallisesti. Arvostaisin, jos soittaisi kelloa, niin että ehtisin tekemään kunnolla tilaa. 10 vuotta ulkoiluttanut koiraa, ja kokonaiset 2 kertaa on pyöräilijä ilmoittanut tulevansa takaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä aja jalkakäytävällä, ja sopeuta nopeus kaupunkialueelle oikeasti kohtuulliseksi. Koirani on aina kaupungissa lyhyessä hihnassa, ja silti saa varoa tapponopeuksilla liikkuvia fillaristeja, potku- ja rullalautailijoita. Ja vielä uudelleen: älä aja jalkakäytävällä.
Jep pyöräilijät tulevat ihan äänettömästi takaa ja sujahtavat täysillä niin läheltä ohi, että jos koira kääntyisi katsomaan, niin siltä lähtisi pää irti. Mielestäni typerää pyöräilijältä olettaa, etteikö eläin voisi jotain sivuaskelta ottaa, vaikka kuinka olisi lyhyessä hihnassa ja hallinnassa. Pitää olla itse koko ajan kartalla, näkyykö fillareita, ja silti välillä joku ehtii lähelle. Onneksi oma koirani suhtautuu neutraalisti niihin, jos olisi niistä kiinnostunut niin en tiedä missä voisin ulkoilla.
Yleisesti pyöräilijät eivät osaa ohittaa k
No juuri näin! Onneksi minunkin koirani suhtautuu leppoisasti polkypyöriin. Skeittejä se pelkää edelleen, muutaman kerran on meinannut käydä pahasti, kun skeittari tulee takaa millin päästä ohi sata lasissa.
Enemmän kuulostaa siltä että AP:llä oli väärä tilannenopeus risteykseen. Jos risteyksen näkyvyys on niin olematon että kävelyvauhtia tuleva koira aiheuttaa vaaratilanteen, niin silloin pitää hidastaa eikä leikkiä risteilyohjusta.
Täysiä voi ajaa taas siitä alkaen kun näkee että risteys on tyhjä.
Skootterilla tulin ja hiljensin risteykseen, mutta jos koira on pitkässä lieassa, niin ei sekään pidä mitään ääntä. Lisäksi sen verran hiljaa ajoin, että kuulin omistajan huudon "hullu". Eli en mitenkään päristellyt ja kyseessä oli autotie, sekä omistaja tuli koirineen vasemmalta tasa-arvoisessa...
Vierailija kirjoitti:
Skootterilla tulin ja hiljensin risteykseen, mutta jos koira on pitkässä lieassa, niin ei sekään pidä mitään ääntä. Lisäksi sen verran hiljaa ajoin, että kuulin omistajan huudon "hullu". Eli en mitenkään päristellyt ja kyseessä oli autotie, sekä omistaja tuli koirineen vasemmalta tasa-arvoisessa...
Älä selittele. Nopeutesi oli liian suuri.
Koira on pyhä eläin. Sen kritisoiminen on rikos palstalla.