Lääkäri ei neuvonut lääkkeiden lopettamisessa eikä kirjoittanut miedompaa annosta
Halusin lopettaa käynnit psykiatrian poliklinikalla koska koin asenteen siellä vihamieliseksi.
Lääkitys 450mg lyrica ja 150mg venlafaxin.
Ennen lopetuspalaveria, soitin ja pyysin miedompaa annosta, eivät suostuneet määräämään.
Loppupalaverissa en saanut mitään ohjeita annoksen vähentämisestä enkä miedompaa reseptiä edelleenkään.
Jouduin ottamaan tämän jälkeen terkkariin yhteyttä ja selittämään tilanteen, ei hoitokontaktia enää, en saanut lopetusohjeita ja lääkkeet loppuu pian seinään, että mitäs nyt? Lääkäri soittaa sieltä alkuviikolla.
Onko tuo oikein että ensin määrätään vahvat lääkkeet ja sitten eivät suostu neuvomaan niiden vähentämisessä ja lopettamisessa vaikka hoitokin loppuu?
Kommentit (43)
Lyricaa varsinkaan ei saa lopettaa seinään, annoskokoa vähennetään noin 75mg kerralla vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määrää annostuksen, ei potilas.
Jos reseptit loppuu hoitokontaktin päätyttyä niin vaikea sitä määrättyäkään annosta on syödä?
AP
Vierailija kirjoitti:
Hoitovirhe
Sanoo Google-lääkäri.
Sitä tämä mielenterveyshoito on Suomessa. Kirjoitetaan vaikka mitä lääkkeitä ja jätetään pärjäämään yksinään.
Käynnit voi loppua, mutta lääkkeitä ei ole tarkoituskaan lopettaa tai vähentää. Tarvitset niitä, pyydä uusimaan resepti.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin pitää myös ohjeistaa miten toimitaan reseptin päättyessä. Miten hoitokontakti päättyy ennen hoidon päättymistä?
Lyrican ja Venlan lopetusta ei suositella edes tehtävän samaan aikaan, ja molemmissa kestää lopettaminen useita kuukausia riippuen toki miten kauan syönyt?
Kun ei ole pakkohoidossa niin lääkkeitä ei ole pakko syödä. Lääkärin täytyisi siis neuvoa potilasta jos tämä haluaa lääkkeet lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin pitää myös ohjeistaa miten toimitaan reseptin päättyessä. Miten hoitokontakti päättyy ennen hoidon päättymistä?
Mä voin ohjeistaa. Pyydät reseptin uusimista esimerkiksi apteekissa tai omakannan kautta. Kas näin.
Miksi olivat vihamielisiä sinua kohtaan psykiatrian poliklinikalla? Itsekin olen törmännyt vihamielisyyteen terveydenhuollossa. Esimerkiksi neuvolan terveydenhoitaja oli hyvin ilkeä ja vihamielinen minua kohtaan. Minä en ollut tehnyt mitään pahaa hänelle. Joillakin ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja vaan purkavat syyttä asiakkaisiin omaa pahaa oloaan.
Tee kantelu aviin psykiatrian poliklinikan henkilöistä. Miksi pitää todella heikossa asemissa kohdella noin?
Luinkin aloituksen uudestaan. Ap itse halusi lopettaa käynnit. Ap:lle tiedoksi, mt ongelmiin liittyy hyvin usein sairaudentunnottomuus. Et koe itse itseäsi sairaaksi, vaikka oikeasti olet.
Äitini ei koe olevansa sekaisin, vaikka psykoosin takia joutuikin sairaalaan. Diagnoosina harhaluuloisuushäiriö. Jutut ovat välillä äärimmäisen omituisia.
Tuostahan voisi joillakin kehittyä ties mikä päihdekierre, jos resepti loppuu ja isolla annoksella syöty lyricoita kauan niin eihän niitä viekkareita kukaan kestä vaan jotkut hakisi helpotusta katukaupan pillereistä ja siinä sitten olisi kierre valmis. Onneksi soitit terkkariin.
Psykiatrisissa sairaanhoitajissa on paljon ilkeitä ihmisiä Käynnit loppuivat minultakin hoitajan käytöksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olivat vihamielisiä sinua kohtaan psykiatrian poliklinikalla? Itsekin olen törmännyt vihamielisyyteen terveydenhuollossa. Esimerkiksi neuvolan terveydenhoitaja oli hyvin ilkeä ja vihamielinen minua kohtaan. Minä en ollut tehnyt mitään pahaa hänelle. Joillakin ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja vaan purkavat syyttä asiakkaisiin omaa pahaa oloaan.
Tee kantelu aviin psykiatrian poliklinikan henkilöistä. Miksi pitää todella heikossa asemissa kohdella noin?
Jos hoitava lääkäri/ terveydenhoitaja on kanssasi eri mieltä joku sinun itsesi tai lapsesi hoidosta, niin onko se vihamielistä?
Miksi lopetat ja mikä diagnoosi?
Mt sairas poikani ei aikoinaan hoitanut lääkitystään.
Lääkkeet autto niin ei enää tajunnut niitten tarpeellisuutta.
Joutu siintä sitten psykoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosina määrittämätön psykoottinen häiriö. Vakava ahdistus, vakava paniikkihäiriö, vakava masennus. M1 lähetteellä hoidossa 2018.
Lopetuspalaverissa lääkäri ja omahoitaja sanoivat että olen täysin terve ja loisin vaan yhteiskunnan elättinä.
En ole kuntoutunut mihinkään ja lääkkeitä määrätty isot määrät. Äänet puhuu päivittäin ja ahdistus on valtavaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan voisi joillakin kehittyä ties mikä päihdekierre, jos resepti loppuu ja isolla annoksella syöty lyricoita kauan niin eihän niitä viekkareita kukaan kestä vaan jotkut hakisi helpotusta katukaupan pillereistä ja siinä sitten olisi kierre valmis. Onneksi soitit terkkariin.
Tiedän ihmisen kenelle käynyt näin. Haki vieroitusoireisiin kadulta ties mitä pillereitä ja sitten jäi niihin koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosina määrittämätön psykoottinen häiriö. Vakava ahdistus, vakava paniikkihäiriö, vakava masennus. M1 lähetteellä hoidossa 2018.
Lopetuspalaverissa lääkäri ja omahoitaja sanoivat että olen täysin terve ja loisin vaan yhteiskunnan elättinä.
En ole kuntoutunut mihinkään ja lääkkeitä määrätty isot määrät. Äänet puhuu päivittäin ja ahdistus on valtavaa.
AP
No onhan taas lääkkeet määrätty.
Tässä tapaus kuka niitä antipsykootteja oikeasti tarvitsisi mutta ne määrätään tavan unettomille 🤦
Koita se hoitokontakti pitää kuitenkin.