Millainen on fiksu ihminen?
Jos toinen sanoo arvostavansa fiksuutta. Mitä hän sillä tarkoittaa? Tarkoittaako se jotain kirjaviisasta vai esim hyviä käytöstapoja jne?
Kommentit (13)
Moni taitaa pitää maisterin papereita fiksuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuplamaisteri ja myönnän olevani aika yksinkertainen.
Sellainen, jolla leikkaa ja joka on kartalla siitä, miten maailmassa asiat ovat. Myös sellainen normaalisti sosiaalistunur, joka osaa käyttäytyä, jo ihan omankin etunsa vuoksi.
Ainakin fiksu osaa laulaa kaikki maakuntalaulut ulkomuistista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ne eivät takaa viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin fiksu osaa laulaa kaikki maakuntalaulut ulkomuistista.
Tästä ei päästä yli eikä ympäriXD
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan sellainen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/38eda3c1-ef29-444b-ab41-2ac8f57d952f
Fiksu kaveri: "esimerkiksi ruotsin ja historian opiskelu tuntui sangen turhalta"
Minulle se tarkoittaa: tunneälykkyyttä, toisten huomioonottamista, tilannetajua, käytöstapoja ja maalaisjärkeä. Noilla pääsee pitkälle 👍
N32
Vierailija kirjoitti:
Koirakin oppii kouluttamalla istumaan.
Sellainen joka on opetellut puhelinluettelon ulkoa ja muistaa kaikki historian vuodet ja päivämäärät.
Osaa luetella piin likiarvon lähes loputtomiin ja tietää maailman kaikki presidentit.
Eli paljon kouluja käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se tarkoittaa: tunneälykkyyttä, toisten huomioonottamista, tilannetajua, käytöstapoja ja maalaisjärkeä. Noilla pääsee pitkälle 👍
N32
Sama.
Ehkä se että tajuaa -välttää ruuhkaisia kauppakeskuksia- suuren osan ajasta ja ostaa verkosta halvemmasta paikasta. Kolikoita saa menemään runsaasti, jos löytää aina jotain "hyödyllistä" kauppakeskuksesta, vaikka voi olla tarpeeseen tuleva. Pienistä puroista syntyy suuri virta. Apteekki vie jo puolet. Ja hinnat nousseet. Askarteluliike oli kallistunut selvästi. Yksi minituote 4e.
Tässä on varmaan sellainen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/38eda3c1-ef29-444b-ab41-2ac8f57d952f