Maailmalla tehdään 12-15h päiviä selvitäkseen. Miksi Suomessa kuvitellaan että ansaitsemme korkean elintason ilman uhrauksia?
Maailmalla tehdään surutta pitkiä päiviä ja silti raha on tiukassa. Täällä kitistään siitä ettei 8h palkalla elä. Miksi täällä kuvitellaan että ansaitsemme paremman elintason vähemmällä työllä tai tekemättä työtä ollenkaan? Jokainenhan voi alkaa yrittäjäksi ja kokeilla mitä elämä sillon on. Riittääkö 8h vaiko ei. Suomi on maa joka rankaisee siitä että joku tekee ja kouluttautuu. Siitäkin pitää saada osansa niiden joita ei kiinnosta. On tämä ihme kansa!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ennemmin yritetä omaksua "Work smarter not harder"-filosofiaa? Maailmassa tehdään paljon turhaa (ja suorastaan haitallista) työtä.
Ei sano mitään Suomessa. Ei mitään työn tulosta tarvi mitata, kuhan työntekijät on paikalla, ei näprää kännykkää ja näyttää kiireiseltä tai hikoilee. Plussaa jos tekee ylitöitä pyytämättä ja ilmaiseksi.
En tahdo jaksaa olla töissä edes 7 tuntia. Elämä on muutakin kuin rahaa ja työtä. Ihminen joka joutuu elääkseen tekemään 12-15 tuntia töitä päivässä on orja.
Sehän se on elämän tarkoitus. Olla orjana ja lihottaa jonkun toisen lompakkoa. Tulee se tänne meillekin kyllä, jos ei jo olekin oikeastaan. Yhtä halvalla pitäisi työ tehdä, vaikka meillä on ihan eri tavalla kuluja jo ilmastonkin vuoksi. No mutta, aina voi asua 20 ihmistä yhdessä yksiössä, mitäs sitä muuta varten täällä oltais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle kelpaisi että tehdään kaikki vähemmän töitä ja kulutetaan vähemmän. Me ei tosiaan tarvita tätä kulutusjuhlaa joka tuhoaa maailman.
Miten se tuhoaa maailman?
Oon eri, mutta eikös suunnilleen kaikki tuoteta luontoa riistämällä ja sen vois katsoa maailmaa tuhoavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 15h työpäivä, sulla ei ole korkeaa elintasoa, vain uhrauksia.
Kai se riippuu siitäkin mitä työtä tekee.
Kyllä minulle riittää hyvin 8h palkka elämiseen. Itseasiassa vähempikin riittäisi. Töitä on vaan niin perkeleesti, etten ehdi törsäämään palkkaani kuukauden aikana. Tämä on omavalintainen kompromissi: enemmän palkkaa, vähemmän vapaa-aikaa. Ehkä sitten eläkkeellä, jos elän niin pitkään ja jos en elä, niin yhteiskunnan lusmut saavat säästöni ja omaisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
En tahdo jaksaa olla töissä edes 7 tuntia. Elämä on muutakin kuin rahaa ja työtä. Ihminen joka joutuu elääkseen tekemään 12-15 tuntia töitä päivässä on orja.
Verottaja vie sitten siitäkin päältä, sama olla tekemättä muutamaa tuntia kun mitään ei jää.
Teknologian kehitys nostaa tuottavuutta kaiken aikaa. Samat asiat saadaan aikaan yhä vähemmällä työllä. 8 tunnin työpäivän säätämisestä on yli 100 vuotta, ja 5-päiväiseen työviikkoon siirryttiin yli 50 vuotta sitten. Miksei työaika ole enää lyhentynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle kelpaisi että tehdään kaikki vähemmän töitä ja kulutetaan vähemmän. Me ei tosiaan tarvita tätä kulutusjuhlaa joka tuhoaa maailman.
Oon eri, mutta eikös suunnilleen kaikki tuoteta luontoa riistämällä ja sen vois katsoa maailmaa tuhoavaksi?
Ihan mitä tahansa voi katsoa miten tahansa mutta ei se siitä totta tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 15h työpäivä, sulla ei ole korkeaa elintasoa, vain uhrauksia.
Kai se riippuu siitäkin mitä työtä tekee.
Tuohon ei vain pakollisten arkitoimien ja unen lisäksi mahdu mitään muuta elämää.
Aika niche homma on, jos pystyy koko korkean elintasonsa toteuttamaan työpäivän puiteissa.
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla tehtiin vuodessa vain 100 päivää töitä ja elettiin ihan hyvin.
Kuoltiin kolmikymppisinä, jos ei jo vauvana.
Vierailija kirjoitti:
Teknologian kehitys nostaa tuottavuutta kaiken aikaa. Samat asiat saadaan aikaan yhä vähemmällä työllä. 8 tunnin työpäivän säätämisestä on yli 100 vuotta, ja 5-päiväiseen työviikkoon siirryttiin yli 50 vuotta sitten. Miksei työaika ole enää lyhentynyt?
Koska pomojen palkat on 70 kertaistuneet ja ihmisten pitää olla töissä että rikkailla on vielä enemmän rahaa kuin ennen.
Persuista töissä on 1/6. Joka toinen persläski elää sosiaaliturvalla eikä ne vähät töissäkäyvätkään suoritteilla juhli vaan maanantaiflunssaa potemalla tyyliin Sahuri.
PaskiaisSuomalaispuolueen vähäjärkinen edustaja trollailee päivästä toiseen Venäjän piikkiin.
Miksi elämän pitäisi olla pelkkiä uhrauksia? Hautaan me kaikki kuitenkin päädymme.
Ap on todellisuudesta vieraantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mitä tahansa voi katsoa miten tahansa mutta ei se siitä totta tee.
Joo ja on asioita joita voi katsoa miten päin tahansa niin ne ei siitä muuksi muutu
Mene töihin, ap. Et ole ikinä ollut.
Tarkoitatko ilmaistekijöitä? tässäpä se ongelma on toiset joutuu tekemään enemmän kun mukamas lisää tekijöitä ei voi palkata.