Nyt joku veti pohjat:"GLUTEIINOTON".
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää kirotusviheiden arvostelut mun mielestä on palstan pohjasakkaa.
Voi olla lukihäiriö tai jostain muusta syystä kirjoittaminen on haastavaa. Ollaan ymmärtäväisiä ihmisten haasteille ja kasvunpaikoille.
Pilkka voi käydä omaan nilkkaan.
Vain täydellinen tollo kirjoittaa noin, varsinkin kun se sana oli oikein siinä kirjoituksessa, johon hän ivaten vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Tää on päivän paras keskustelu. Saa nauraa vedet silmissä.
Kertoo kyllä sinusta paljon.
Ei ollut monin, mutta kirjoitan päin honkia, koska näen huonosti ja kirjoitan aina liikkuvassa kulkuvälineessä.
Voisin ihan hyvin kirjoittaa tuon(kin) sanan väärin. Olen ammatiltani äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja. Olen julkaissut runoja ja tutkimusartikkeleita, ja tietenkin kirjoittanut laudaturin äidinkielestä.
Itse taas palstan luonteen huomioon ottaen, en edes välitä korjata virheitäni, vaikka ne näkisinkin.
Täydellinen oikeinkirjoitus kuuluu jonnekin aivan muualle.
Jokaisella on syynsä miksi kirjoittaa väärin. Minusta ei ole hauska nauraa niille, jotka ei esim ole matikassa hyviä, tai ei osaa soittaa tai laulaa tai piirtää ja maalata. Usein saisi nauraa toisten käsitöille ja kokkauksille. Olen kasvatettu eri tavalla. Hyväksyn ihmisten erilaisuuden.
Aloittaja on kai loukkaantunut keskustelusta johon osallistui. En tiedä miksi, siellähän äitien ja anoppien moittijat niskan päällä, vanhukset eivät edes osaa ihmisten yksilöllisiä ruokatoiveita toteuttaa.
Hei se on se palstan veemäisin buumeri. Kyseisen emännän rouvaviha kaikkia itseään nuorempia koulutettuja naisia kohtaan nousi tämän ketjun myötä uuteen ulottuvuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on kai loukkaantunut keskustelusta johon osallistui. En tiedä miksi, siellähän äitien ja anoppien moittijat niskan päällä, vanhukset eivät edes osaa ihmisten yksilöllisiä ruokatoiveita toteuttaa.
A) ensinnäkin siinä ei missään mainittu että olisi vanhuksista kyse.
B) ruokarajoitteista oli kyse, ei toiveistaz
C) ap listasi asioita, jotka olivat ihan normaalia hyvää käytöstä ja moukat sitten riehui, ettei sellaista saa heiltä vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla lukihäiriö tai jostain muusta syystä kirjoittaminen on haastavaa. Ollaan ymmärtäväisiä ihmisten haasteille ja kasvunpaikoille.
Vain täydellinen tollo kirjoittaa noin, varsinkin kun se sana oli oikein siinä kirjoituksessa, johon hän ivaten vastasi.
Alkuperäinen kirjoittaja taisi jo löytää ketjuun. Jos jaksaa vetää henkeä vihalta ja veetuilultaan niin silloin se kertoo pitkää ja seikkaperäistä tarinaa siitä, kuinka heitä kahdeksan lasta teki alapesun saman vadin samalla pesuvedellä ja yksi siskoista tuli siitä raskaaksi.
On se sataana ku kukkaan ei osaa nyky päivänä edes kirottaa enään! 🙄
Perjantaisiiderit avattu. Pakkomielteet nousevat esiin näköjään.
Todennäköisesti pelkkä näppäilyvirhe. i ja o ovat näppäimistössä vierekkäin. Mutta kiva, että arjen pienistä sattumuksista riittää iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirjoittaja taisi jo löytää ketjuun. Jos jaksaa vetää henkeä vihalta ja veetuilultaan niin silloin se kertoo pitkää ja seikkaperäistä tarinaa siitä, kuinka heitä kahdeksan lasta teki alapesun saman vadin samalla pesuvedellä ja yksi siskoista tuli siitä raskaaksi.
Sinulla on kovin huono olo?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pelkkä näppäilyvirhe. i ja o ovat näppäimistössä vierekkäin. Mutta kiva, että arjen pienistä sattumuksista riittää iloa.
Sana on gluteeniton. Miten sinä näppäilet siitä vahingossa muodon gluteiinoton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavoiteltu sana on varmaankin ollut gluteiiniton. Se ainehan on oikealta nimeltään gluteiini, koska se on proteiini. Jostain syystä kauppanimenä on yleistynyt tuo gluteeni, joka kai on helpompi ääntää tms. Mutta kemiallisena luokituksena aina on toki edelleen gluteiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavoiteltu sana on varmaankin ollut gluteiiniton. Se ainehan on oikealta nimeltään gluteiini, koska se on proteiini. Jostain syystä kauppanimenä on yleistynyt tuo gluteeni, joka kai on helpompi ääntää tms. Mutta kemiallisena luokituksena aina on toki edelleen gluteiini.
Oikea termi on gluteeniton.
"Oikea termi on gluteeniton. "
Niin on. Samoin "gluteiiniton" on oikein. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Vierailija kirjoitti:
"Oikea termi on gluteeniton. "
Niin on. Samoin "gluteiiniton" on oikein. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Ei ole.
Oikea termi on gluteeniton.
gluteeniton34*C
adjektiivi jossa ei ole gluteenia.
Gluteeniton ruokavalio.
Gluteenittomat leivonnaiset.
Lähde: Kotus sanakirja