Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi tehdä illallinen kuudelle. Mikä neuvoksi? :(

Vierailija
17.05.2024 |

Menin pikku huppelissa lupaamaan, että syödän minun luonani illallinen ja jatketaan siitä paikalliseen.

En ole koskaan tehnyt ruokaa isommalle porukalle kuin kahdelle. En edes tiedä mistä aloittaa.

Lautasia, laseja, ja ottimia on kuudelle. Viinilaseja, olutlaseja, shottilaseja yms on kaapissa. Salaattikulho, vesikannu, erilaisia kulhoja. Ai niin ja kahvikupit. Salaattiottimia ja muita vastaavia on sekalainen valikoima. Lautasliinoja pitää käydä hakemassa. Muuta?

Joukossa ei ole kasvissyöjiä, luojan kiitos. Skippaan suosiolla pähkinät ja maitotuotteet.

Ajattelin että jotain hyvää mutta helppoa ruokaa, jälkiruoka ja kulhollinen naposteltavia. Juomina vettä, mehua, viiniä, olutta ja colaa.

Ehdotuksia? Olen surkea kokki, eikä lopputuloksen tarvitse olla ravintolatasoa, kunhan ei nyt olisi lihakeittoa ja purkkijugurttia :D Ruuanlaittovälineinä on paistinpannu, valurautapata, pari kattilaa ja uunivuoka. Noilla pitäisi selvitä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä salatti, Janssonin kiusasta, jäätelöä marjoilla. 

Hyvä ehdotus. Isompikin sekasalaatti valmistuu hetkessä. Nopean Janssonin kiusauksen voi tehdä alumiiniseen, kertakäyttövuokaan (vaikka kahteen) ja loput voi  pakastaa, jos sitä jää yli. Jälkkäriä ei tarvitse edes valmistaa, vain asetella ja tarjoilla. 👍

Vierailija
22/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on budjetti? Pelkät pihvit 6 henkilölle tulee maksamaan n. 70 euroa riippuen lihan laadusta.

70 euroa? Naudan ulkofilettä ja entrecotea saa tälläkin hetkellä cittarista 25€/kg. Eli 70 eurolla saa melkein kolme kiloa. Aika raavasta porukkaa pitää olla, jos puolikiloa per naama pitää pihviä varata. Kyseessä kuitenkin illallinen, jossa syödään muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pellillinen kinkkupiirakkaa ja raikasta salaattia. Olikohan Kinuski Kissan kinkkupiirakka paras ohje.

Vierailija
24/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ohjeita, mutta eikös ne pitänyt olla ilman maitotuotteita? 

Vierailija
25/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruokana salaattia, tomaattia, punasipulia, kurkkua, paprikaa. Feta erikseen. Lisäksi patonkia ja levitteet.

Pääruokana uusia perunoita tillillä (ja voilla), savukalaa ja varsiparsakaalia.

Jälkiruoaksi juustolautanen tuoreilla marjoilla ja hedelmillä.

Vierailija
26/27 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä tähän mennessä!

Pataruoka on hyvä ehdotus, sellainen jonka voi heittää uuniin ja antaa hautua mahdollisimman pitkään. Pihvit ovat minun tekeminäni hit and miss, menee helposti hutiin. Itse voin kyllä syödä, mutta en tarjoaisi mulle. Perunoiden kanssa sama juttu, jos pitää tehdä pannulla.

Katsoin patareseptejä, ovat mielenkiintoisia mutta niihin tarvittaisiin miljoonaa asiaa. Mieluiten en ostaisi 15-20 raaka-ainetta joista 90% jäisi kaappiin pilaantumaan. Mausteita on aika hyvin kaapissa, mutta pitäisi shoppailla vehnäjauhoja joita tarvittaisiin 2rkl (ei ole kaapissa, en syö vehnää), fariinisokeria (tälle ei tulisi käyttöä) ja laakerinlehtiä ja muuta.

Alkupalaksi joo salaatti, se on hyvä ehdotus.

Ja ehkä ostan jälkiruuaksi jotain valmista ettei mene liian hankalaksi. Täytyy miettiä mitä, ei ainakaan jäätelöä. En ole elämässäni koskaan tehnyt mitään jälkiruokaa itse. Hedelmäkulho miellyttäisi itseä eniten, mutta kaippa sitä on jotain sokerista tarjottava.

Budjettia en ole miettinyt, mutta joku +-100€ olisi ok.

ap

Vierailija
27/27 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruoka kanasalaatti tai fetasalaatti

Pääruoka karjalanpaisti K-ruokaohjeella kuudelle, keitetyt perunat, puolukkahillo, etikkakurkut. Karjalanpaistiin ei tarvita paljon erilaisia aineksia. 

Jälkiruoka hedelmäkulho tai joku valmis juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi