Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siis niin että tukiuudistus vähensi vain pienituloisten omistusasujien varallisuutta ja varattomien tukisiakkaiden tulot pysyi samana?

Vierailija
17.05.2024 |

Eli ne joilla ei ole mitään säästöjä (ainakaan valtion tiedossa) saavat nyt sitten toimeentulotukea siihen vähennyksien tilalle, ja ainoastaan ne jotka ei ole tt-tukeen oikeutettuja kärsivät leikkauksista. Pienipalkkaiset yms? Työntekijät.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni asumistuen omavastuu kasvoi kaikilla. Lisäksi on muutettava halvempaan asuntoon kolmen kuukauden sisällä jos asunnon vuokra ei täytä kriteereitä. Muutoin yli menevä osuus on maksettava itse. Joten kyllähän tuosta kärsivät käsittääkseni kaikki. Eniten se varmasti kirpaisee osa-aikaisessa työssä käyviä ja yksinhuoltajia.

Se ihmetyttää että annetaan 3 kk aikaa muuttaa halvempaan. Miksi aika on noin lyhyt? 

Koska persua ja kokkaria ei kiinnosta.

Vierailija
22/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja julkisen työntekijöillä ja noihin tulee myös paikallinen sopiminen eli voi tarjoutua pienemmällä palkalla töihin.

Ja varmasti tarjoutuu. Työmarkkinatuki on 595 netto eikä riitä edes ruokaan perheelle. Puolisolla pieni palkka, ei saada muita tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa kannattaisi ihan tosissaan laittaa niitä määrärahoja poliisien palkkaamiseen, mutta kusettivat senkin. Ei niitä poliiseja tulekaan lisää. :D

Luulin että tulee lisää. Pakkohan se on?

Vahvat oluet tulee kauppoihin joten sekoilu kasvaa.

Vierailija
24/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni asumistuen omavastuu kasvoi kaikilla. Lisäksi on muutettava halvempaan asuntoon kolmen kuukauden sisällä jos asunnon vuokra ei täytä kriteereitä. Muutoin yli menevä osuus on maksettava itse. Joten kyllähän tuosta kärsivät käsittääkseni kaikki. Eniten se varmasti kirpaisee osa-aikaisessa työssä käyviä ja yksinhuoltajia.

Se ihmetyttää että annetaan 3 kk aikaa muuttaa halvempaan. Miksi aika on noin lyhyt? 

Empatia ei kuulu politiikkaan!

Ja miksi ei?  Se ei kuulu oikeiston politiikkaan.

Vierailija
25/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki tulot on jollakin loisimisrahoja niin eihän hän maksa itse mitään. Loisimisrahoista vain menee korkeintaan suurempi osuus asumiseen.

Vierailija
26/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eikö se asumiskuluihin kohdistuva rajaus koske myös toimeentulotukea. Eli ei sieltä toimeentulotuestakaan sitten taida ihan kaikkea muista tuista leikattua takaisin saada.

Paljon huolestuttavampaa on nyt se yleistuki... Siinähän tavoite on se, että työttömien määrä vähenee, kun kerran työmarkkinatuki - joka nyt on siis kestoltaan rajoittamaton - tulee rajatuksi... Eli jos työttömyys pitkittyy, tiputetaan toimeentulotuelle, eikä siis enää ole edes työtönkään... 

Ja tässä yleistukijutussa taustalla vaikuttaa nyt taatusti se, että ensi vuonna työttömyysasiat siirtyvät kuntien kontolle. Kunnat vielä vähemmän pystyvät työttömiä auttamaan työllistymään näihin valtion työvoimatoimistoihin nähden...

MULLE AINAKIN ON NAURETTU PÄIN NAAMAA! PÄIN NAAMAA! JA SITTEN TÄLLÄ HETKELLÄ OLEN PÄIHDEONGELMAISTEN HAMPAISSA - MINÄ SE VAAN LORVIN VAIKKA

Aha. No, mulle on nyt työkkäri asettanut velvollisuudeksi hakea aktivisesti palkkatukipaikkoja. No, mut siis... Mua ei oteta niihinkään. On näitä jotka ovat itse ilmoittaneet työkkäriin palkkatukipaikan hakuun... näitä yhdistyksiä ja niissä tulee sitten sellaista, kun pyytävät ensin haastatteluun, että siellä haastattelussa ei itse varsinaisesta tehtävästä tule puhetta lainkaan, sen sijaan kysytään ETKÖ SINÄ OLE JO ELÄKKEELLE MENOSSA! 

Ja minä kun luulin että mua oltiin niin kuin haastattelemassa työhön, eikä utelemassa että mites sun eläke. Mulla ei ole mitään, mikä toisi eläkkeen lähemmäs kuin mitä se iän puolesta on, joten mulla on vielä muutamia vuosia siihen, että eläke olis edessä. Mutta sitä ennen mä päädyn asunnottomaksi! Luultavasti jo ensi syksynä!

Että kuntakaan ei sitten mun takia joudu enää kärsimään, saavat vain entistä enemmän naurun aihetta. ILKEITÄ PAHANSUOPIA, KIUSAAMISMIELISIÄ TYYPPEJÄ! JA ILMEISESTI MYÖS JOSTAIN SYYSTÄ MINULLE KATKERIA, VAIKKA MINÄ EN OLE HEILLE MITÄÄN TEHNYT. OVAT SIIS KAIKEN LISÄKSI TYÖSSÄ PALKKAA NAUTTIMASSA... NO, MIKÄ RIEPOO, EIKÖ OLE KIVA OLLA PALKOLLINEN? EI NÄKÖJÄÄN, KUN KERRAN NOIN ILKEÄ PITÄÄ OLLA!

Vierailija
27/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki tulot on jollakin loisimisrahoja niin eihän hän maksa itse mitään. Loisimisrahoista vain menee korkeintaan suurempi osuus asumiseen.

Käyttämäsi termi "loisimisrahoja" on loukkaava. Kyse on perusturvasta jota muuten maksetaan kaikissa euroopan maissa. Jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä työttömänä ja tämä perusturva on tarkoitettu tällaisen tilanteen sattuessa selviämään siitä yli. Kannattaa miettiä siltäkin kannalta mitä tapahtuu jos perusturvaa leikataan rajusti tai se lopetetaan? Maailmassa on sellaisiakin maita olemassa ja suosittelen sinulle vierailua sellaisessa. Näitä tosin on lähinnä kolmannen maailman maissa. Haluatko että Suomesta tulee sellainen?

Vierailija
28/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämäsi termi "loisimisrahoja" on loukkaava. Kyse on perusturvasta jota muuten maksetaan kaikissa euroopan maissa. Jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä työttömänä ja tämä perusturva on tarkoitettu tällaisen tilanteen sattuessa selviämään siitä yli. Kannattaa miettiä siltäkin kannalta mitä

Suomalaiset työttömät ovat pääosin sen tason vinkujia että heitä ei voi vain arvostaa lainkaan. Mitään eivät voi tai pysty ja kaikki on pelkkää valitusta ja lisää vaatimista.

Vierailija
29/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te äänestitte persuja? Nyt niittätte sitten mitä kylvitte..

Vierailija
30/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämäsi termi "loisimisrahoja" on loukkaava. Kyse on perusturvasta jota muuten maksetaan kaikissa euroopan maissa. Jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä työttömänä ja tämä perusturva on tarkoitettu tällaisen tilanteen sattuessa selviämään siit

Taitaa olla niin että suurin osa työnhakijoista hakee ja haluaa töihin. Perusturva nimensä mukaisesti turvaa elämisen sinä aikana kun niitä töitä ei ole. En ymmärrä mitä sinä saat siitä että mielessäsi yleistät työtä etsivät "loisiksi" jotka eivät halua parempaa elintasoa.

Vierailija
31/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi. Hehheheh. Äänestitte oikeistoa. ROTFL, hehehehehehee. Saatte, mitä tilasitte. Höhö. Ai niin: MENKÄÄ TÖIHIN!

Vierailija
32/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisomistus on rikos.

Vierailija
33/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota, aloittaja, vaan sitä yleistukea. Se tulee ajamaan syrjäytyneet vielä pahempaan jamaan kuin tällä hetkellä ovat. Asunnottomien määrä tulee kasvamaan! Sillä tasan taatusti se yleistuki leikkaa toimeentulotuen tämän hetkistä pienemmäksi... Asumitukihan on jäissä niin kauan kuin tämä hallitus istuu... Joten... katsele sitten siltojen alla nukkuvia ihmisiä mielissäs!

Ei kukaan käske että pitäisi olla minituki. Ihmisillä saa olla riittävä raha ja laadukas asunto. Alueelta jonka valitsevat itse. Rahaa ei voi leikata yhdeltä ja antaa toiselle, kuten nyt tehty vuosia.

Vierailija
34/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa kannattaisi ihan tosissaan laittaa niitä määrärahoja poliisien palkkaamiseen, mutta kusettivat senkin. Ei niitä poliiseja tulekaan lisää. :D

Luulin että tulee lisää. Pakkohan se on?

Vahvat oluet tulee kauppoihin joten sekoilu kasvaa.

"Poliisijärjestöt älähtivät hallituksen säästöistä: Uhka sisäiselle turvallisuudelle!

Liiton mukaan sisäinen turvallisuus ja oikeusvaltion toimivuus edellyttävät, että poliisin, Hätäkeskuslaitoksen, suojelupoliisin ja oikeushallinnon palkkaus ja työolot ovat riittävän hyvät.

Erityisenä ongelmana poliisijärjestöt pitävät paikallisen sopimisen laajentamista myös valtiosektorille."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisijarjestot-alahtivat-hallituk…

Vierailija
35/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisiä pudotetaan tyhjän päälle eli omaisuuttaan realisoimaan, kannattaa huomioida etteivät he sitten tuossa kohtaa ole minkäänlaisten työvoimapoliittisten toimien uloittuvissa. 

Vierailija
36/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä äänestitte. Niitä saitte. Oikein. 

Vierailija
37/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä leikkaukset eivät hetkauta, koska perustoimeentulotuesta voi hakea leikkaukset pois.

Myös tuleva yleistuki ei koske työttömiä, koska perustoimeentulotuki takaa tietyn määrän rahaa joka kuukausi.

Vain he, joilla on edes jotain tuloa joskus, saavat kärsiä. Suomi muuttuu mustavalkoiseksi. Olet joko kokonaan työtön tai kokonaan työllistetty. Välimuodoista rangaistaan ankarasti.

Vierailija
38/38 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystilastot saadaan siistittyä kun työmarkkinatuki yleistuen muodossa on määräaikainen esim. 6 kk ja sen jälkeen tippuu pois. Ainoa vaihtoehto tällöin on toimeentulotuki jos töihin ei vaan pääse.

Mutta minkä kiekauksen ne aikoo tehdä totuun, kun kerran tavoite on tästä huolimatta puolittaa totun saajien määrä? Alkaako ne desimoimaan niitä tuen saajia vai millä ne poistaa puolet tuen saajista??

Vai meinaako ne muuttaa perustuslakia niin, että totua ei tarvitse enää maksaa ja ihmiset heitetään todellakin tyhjän päälle?

Ei sitä muuteta (olisi vaikeaa saada määräenemmistöä läpi), sitä "tulkitaan ei-fundamentalisesti"eli luetaan omien halujen mukaan. Kokoomus kiiruhti vaalien jälkeen saamaan peruslakivaliokunnan puheenjohtajuuden itselleen. 

Huvittaava, miten oikeiston asenne perustuslain tulkintaan on vuosien varrella keikahtanut ääriasennosta toiseen.