Olenko liian mustasukkainen? Mieheni yrittää tehdä mustasukkaiseksi. :/
Mieheni yrittää tahallaan tehdä minua mustasukkaiseksi. Hän saattaa keskustelun lomassa sanoa että onpas hyvännäköisiä naisia, onpas hyviä perseitä tai onpas timmi vartalo urheilijanaisella. Olen sanonut hänelle ettei nuo kommentit tunnu hyvältä, hänen vastaus on että ei ole tarkoitus loukata. Mutta silti hän niitä sanoo. Tuntuu että itsetuntoni on tässä parisuhteessa vähän kerrassaan musertunut. Olen omasta mielestäni ihan kaunis ja viehättävä nainen, eikä minulla aiemmin ole ollut mitään ongelmia ulkonäön tai itsetunnon suhteen. Nyt vaan hiljattain havahduin siihen, että tämä parisuhdehan on syönyt itsetuntoni ihan olemattomiin. Parisuhteen pitäisi vahvistaa itsetuntoa, mutta minulla se on sitä vaan musertanut. En tiedä olenko vaan yltiömustasukkainen, mutta sellaiseksi olen tässä ainakin pikkuhiljaa tullut noiden kommenttien myötä. Sitten hän usein suuttuu siitä, kun minä sanon vastaan niihin kommentteihin. Miksi mies sanoo näin naiselle, jota hän väittää rakastavansa yli kaiken? En tiedä enää olenko minä tässä se supermustasukkainen ylireagoija.
Kommentit (58)
"Nyt vaan hiljattain havahduin siihen, että tämä parisuhdehan on syönyt itsetuntoni ihan olemattomiin. Parisuhteen pitäisi vahvistaa itsetuntoa, mutta minulla se on sitä vaan musertanut."
Mitäpä sanoisit kaverillesi joka kertoisi suhteestaan näin? Kuulostaako siltä, että suhde on terveellä pohjalla jos nyt ei edes oteta kantaa siihen mistä asia johtuu? Kannattaa ehkä miettiä, saatko suhteesta niin paljon hyvää että se korvaa menetetyn itsetunnon ja aiheuttaa oletettavasti stressiä ja ahdistusta.
Kun olet miehen kanssa asiasta jo puhunut mutta mitään ei tapahdu, niin ymmärrät varmaan että mitään taikatemppuja ei ole tapahtumassa tulevaisuudessakaan.
No en tiedä, mutta hän osaa myös tosi taitavasti tehdä oloni rakastetuksi ajoittain. Ehkä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, mutta hän osaa myös tosi taitavasti tehdä oloni rakastetuksi ajoittain. Ehkä sen takia.
Harva suhde itsessään on joko täysin p*ska tai täysin hyvä. Siihen väliin mahtuu paljon kaikkea, mutta sinun täytyy itse päättää miten annat itseäsi kohdeltavan. Kerro miehelle ne reunaehdot mitä konkreettisesti haluat hänen tekevän, jotta sinulle ei tulisi huono filis hänen puheistaan. Jos mies ei vieläkään sitä käsitä niin silloin on joko empatiakyvyssä tai ymmärryksessä jotain vikaa. Olin itsekin suhteessa jos mies tahallaan siis täysin tahallaan ja tietoisesti aiheutti minulle mielipahaa. Sitä sanotaan sadismiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva suhde itsessään on joko täysin p*ska tai täysin hyvä. Siihen väliin mahtuu paljon kaikkea, mutta sinun täytyy itse päättää miten annat itseäsi kohdeltavan. Kerro miehelle ne reunaehdot mitä konkreettisesti haluat hänen tekevän, jotta sinulle ei tulisi huono filis hänen puheistaan. Jos mies ei vieläkään sitä käsitä niin silloin on joko empatiakyvyssä tai ymmärryksessä jotain vikaa. Olin itsekin suhteessa jos mies tahallaan siis täysin tahallaan ja tietoisesti aiheutti minulle mielipahaa. Sitä sanotaan sadismiksi.
Näinpä juuri. Varmaan sen hyvän takia tässä pysyäkin.
Kysy mieheltä, miten suhtautusi sinun vastaaviin kommentteihin. Jos vain naureskelee, niin ala kehumaan ääneen naapurin komeita lihaksia ja rautakaupan myyjän tiukkoja housuja.
Miehesi on törppö.
Tuollaistako ihmissuhdetta toivot omalle tyttärellesi?
Ei voi kuin ihmetellä, miten ala-arvoisiksi kynnysmatoiksi naiset osaavat heittäytyä. Oletko aidosti sitä mieltä, että tuollainen muiden naisten ihaileva kommentointi on normaali puheenaihe rakastuneen pariskunnan kesken? Ja kun vuosi vuodelta käytöstavat yleensä huononevat toisen naaman alkaessa kyllästyttää, mihin suuntaan arvelet tuon ns. miehen käytöksen muuttuvan?
Äijä, joka jatkuvasti tuollaisia juttelee, siirtyy kyllä sanoista tekoihin heti kun vain on tilaisuus. Siinä sitten parin lapsen yksinhuoltajana itket petollisen ukon perään, vaikka kaikki merkit olivat näkyvissä jo heti alussa. Et vain halunnut nähdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä, miten suhtautusi sinun vastaaviin kommentteihin. Jos vain naureskelee, niin ala kehumaan ääneen naapurin komeita lihaksia ja rautakaupan myyjän tiukkoja housuja.
Miehesi on törppö.
Ei minua ainakaan haittaisi jos nainen kehuisi toisia miehiä.
Ärsyttää nämä kontrollinhimoiset naiset joiden seurassa ei saa olla oma itsensä ja joutuu jatkuvasti sensuroimaan itseään.
Miesystäväni teki tuota suhteen alussa . Sanoin että on huonoa käytöstä mitä en jää katselemaan . Naisia saa toki katsella ei tuijottaa, ja ihailla mielessään mutta ei jokaista persettä tarvitse ääneen arvostella kuin jätkäseurassa . Lopetti onneksi alkuunsa .
Hän ei pidä sinua naisena, joka olisi hyvän käytöksen arvoinen. Tuommoisia juttuja jutellaan ns. jätkien kesken. Olet hänelle itsestäänselvyys. Ja sitten olet sulaa vahaa, kun silloin tällöin vähän lirkuttelee.
Oma puolisoni on enemmän sellainen vanhan liiton herrasmies persoonaltaan, enkä voi kuvitella että hän ikinä sanoisi tuommoista naiselle. Meillä toki käyttäydytään muutenkin kunnioittavasti toinen toisiamme kohtaan. Vaimo ei ole yksi jätkistä vaan jotain, mitä kohdellaan kauniisti ja ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on törppö.
Ärsyttää nämä kontrollinhimoiset naiset joiden seurassa ei saa olla oma itsensä ja joutuu jatkuvasti sensuroimaan itseään.
Se, ettei halua henkistä väkivaltaa kumppanilta ei ole kontrollointia vaan halua olla terveessä parisuhteessa. Mun ex teki tuota samaa. Sanoi paljon kaikkea muutakin jonka johdosta itseni hävittämisen sijasta valitsin eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on törppö.
Ihanko oikeasti ajattelet, että on ok jatkaa käytöstä (tai suhdetta) jossa tiedät että sanomisesi tai tekemisesi toistuvasti pahoittavat kumppanisi mielen?
Silloin on vääränlainen kumppani, jos ei mieltymykset käytöstavoissa ja toiveet empatiakyvystä kohtaa.
Minun mies ei puhu tuollaisia edes ystäviensä kanssa, tai sitten koko joukko salaa sen erittäin hyvin. Nyt itsekunnioitusta hyvä nainen!
Jos olet sanonut, että sinulle tulee paha mieli, ja mies jatkaa siitä huolimatta, niin silloin hän haluaa satuttaa sinua tahallaan ja tekee sen tietoisesti. Kannattaa miettiä, miksi ihminen joka mukamas rakastaa sinua, haluaa satuttaa sinua. Joko hän ei ole hyvä ihminen, tai ei oikeasti välitä sinusta.
Mies on täysi juntti. Ei sivistynyt ihminen kiinnitä huomiota toisten perseisiin ja vielä kommentoi niitä kumppanilleen. Jätä tuommoinen typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on törppö.
Jos se on mielestäsi omana itsenäsi olemista, että saat loukata puolisoasi aina kun huvittavaa, purkaa systemaatrisesti hänen itsetuntosta sekä horista ilman filtteriä ihan mitä sylki suuhun tuo vielä senkin jälkeen kun kumppani on asettanut rajan, niin kannattaa varautua siihen, ettei kukaan rakasta tai edes siedä sinua omana itsenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on törppö.
Tämä on juuri malliesimerkki siitä, mitä miehet eivät ymmärrä.
Jos joku asia ei juuri nyt häiritse sinua (toisen sukupuolen tuijottelu ja arvostelu ääneen kumppanille, toisten kanssa viestittely, sotkuinen koti ja toisen sotkujen jatkuva siivoaminen, kumppanin joka viikonloppuinen ryyppääminen, vieraitten ihmisten kanssa jatkoille lähteminen...) mikä nyt ketäkin suhteessa yleensä nyppii, niin se ei tarkoita sitä, että voit itse perseillä miten sattuu, jos kumppani kokee sen loukkaavana ja suhdetta alentavana.
Tai sitten pitää vain etsiä sellainen kumppani jolle kaikki on ihan yhtä hälläväliä kuin sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen paskiainen täällä, kaksinaamainen kameleontti. Narsismista en voi puhua, kun en ole alan ammattilainen diagnosoimaan, mutta tuo itsetunnon murentaminen sopii hyvin kuvioon, ja sitten kavereistani eristäminen, tai siis sellaisen yrittäminen, mihin se sitten jääkin, kun minua ei komentele kukaan.
Mutta mutta, kun on sitten se toinenkin puoli; ihana, toiveet täyttävä, hauska, huumorintajuinen, miellyttävä ja rakastavakin, vaikka joskus näkyy se "oikea" luonne sieltä itsekkäänä ja vähättelevänä. Taitaa miehellä olla itsellään huono itsetunto. Usein sanonut että "tuntuu pahalta kun olet fiksumpi kuin minä". Ehkä tämäkin kuuluu suunnitelmallisesti treenattuun käytökseen :D
Joka tapauksessa kuluttavaa. Tuo kurja puoli hallitsee onneksi vain pientä prosenttia kokonaisuudesta. Helppoahan se olisi kokoaikainen mulkero potkaista elämästään.
Hyviä puolia riittää kuitenkin, Tienaa omat rahansa, ammattilainen omassa työssään, tekee kotitöitä, hoitaa asiansa; laskut, auton jne. Puutarha on yhteinen harrastus, ja alkoholinkäyttö tai väkivaltaisuus ei ole ongelma. Pukeutuu hyvällä maulla, on puhdas ja jopa vielä komeakin. Ikä on tuonut rauhaa ja koko ajan paranee. Lapsia ei meillä ole.
Jk. En ole itsekään täydellinen
https://www.vauva.fi/keskustelu/5586419/olenko-liian-mustasukkainen-mie…
Minulla on taideharrastus ja olen piirtänyt nk krokiita... croquis... sen myötä olen huomannut että olen alkanut katsoa ihmisten kehoja... mutta tuohon ei liity mitään seksitunteita tai muutakaan seksuaalisuutta... en himoitse tai edes halua heitä... katson vaan että onpas hienoa (tai huonoa) sitä sun tätä... ANTAKAA MULLE ANTEEKSI... nyt olen alkanut 'tutkia' ihmisten kasvoja yleisissä kulkuneuvoissa... harmi vaan että ei heti voi piirtää... tuntevatkohan ihmiset että heitä 'tuijotetaan'??? ja joku piirtää heitä mielessään??? Jotkut tykkäisivät olla normaalina mallina taiteilijalle / taideharrastajalle kun tietävät mistä kyse...
Miksi sinä olet parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka murentaa itsetuntoasi?