Kuinka helposti sakotetaan jos katsastus on mennyt umpeen?
Ei ole ollut yhtään ylimääräistä rahaa käydä ajallaan määräaikaiskatsastuksessa. (65e on iso raha, kun joka penni pitää laskea) Saan varmaan lähiviikkoina asian kuitenkin hoidettua, mutta töissäkin pitäisi käydä, että saa sitä rahaa. Uskallanko ajaa?
Kommentit (27)
Vakuutus ja ajoneuvovero on mielestäni tärkeämpiä. Joku esim. ruostevaurio autossa, joka on tuonut ajokiellon, on täysin yhdentekevä. Kaikilla ei ole varaa maksaa joskus hyvin älyttömiäkin vaatimuksia korjauksista. Töihin kuitenkin pitää päästä. Kaikilla ei ole heti rahaa, kun katsastusmies päättää, että kynnys pitää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaan hoitaa se katsastus. Vittumainen tilanne, jos kilvet lähtee.
Miksi on? Maksaako kilpien takaisin laitto?
Ai miksi? Ainakin ap:n on varsin paha ajella lähteä ajelemaan töihin kilvettömällä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti sakotetaan ja kilvet pois, jos poliisiauto tulee vastaan. Revika piippaa kun poliisiautossa on kilpien automaattinen luku/tarkastus nykyään. Minun puolesta työnnä vaan rohkeasti menemään. Ei siitä isot sakot tule. Voi ne jättää pysäyttämättäkin, jos on kiire johonkin tehtävälle.
Ap varaa netistä katsastuksen ja ajaa vaan sinne. Tämä on ihan sallittua, jos ajoneuvovero ja liikennevakuutus on maksettu.
Jos ei mene läpi, ajat suoraan huoltoon.
Eiku uusi yritys konttorilla!
Ei siinä enää huolto riitä jos on katsastuksessa hylätty, täytyy korjata. Mersuja ei kuulemma koskaan korjata, niitä vaan huolletaan...
Itse ajoin 7 kuukautta katsastamattomalla autolla. Oli vaikea aika elämässä ja kaupassakäyntikin oli miltei ylivoimaista. Ahdistukseltani en pystynyt hoitamaan asiaa, eikä minulla ole ketään joka voisi tehdä sen puolestanikaan. Silloin se tuntui niin vähäpätöiseltä asialta muihin murheisiini verrattuna, etten jaksanut edesmiettiä. Konttorilla sitten vähän hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti sakotetaan ja kilvet pois, jos poliisiauto tulee vastaan. Revika piippaa kun poliisiautossa on kilpien automaattinen luku/tarkastus nykyään. Minun puolesta työnnä vaan rohkeasti menemään. Ei siitä isot sakot tule. Voi ne jättää pysäyttämättäkin, jos on kiire johonkin tehtävälle.
Ap:lle tulee sakoista lisää maksuvaikeuksia, kun jo katsastuksen maksaminenkin aiheuttaa ongelmia.
Toisaalta se, jos katsastuksen kanssa tulee korjausvaatimuksia, niin sekin yleensä vasta maksaakin. Ajaminen autolla, mikä on vaikka hylätty katsastuksessa on paljon pahempi, kuin se, että on vaan katsastamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap varaa netistä katsastuksen ja ajaa vaan sinne. Tämä on ihan sallittua, jos ajoneuvovero ja liikennevakuutus on maksettu.
Jos ei mene läpi, ajat suoraan huoltoon.
Eiku uusi yritys konttorilla!
Ei siinä enää huolto riitä jos on katsastuksessa hylätty, täytyy korjata. Mersuja ei kuulemma koskaan korjata, niitä vaan huolletaan...
Niinpä. Mutta eikös se ollu että tojotia vaan huolletaan?
Ap:lle tulee sakoista lisää maksuvaikeuksia, kun jo katsastuksen maksaminenkin aiheuttaa ongelmia.