Selittäkää nyt, miksi hiljaisessa vaunussa ei voida olla hiljaa?
Tämä toistuu niin usein. Tänäänkin vastakkaisilla paikoilla akat rupesivat pokkana käymään työjuttuja läpi kovaan ääneen taukoamatta. Minkä helv**etin takia se paikka sitten pitää varasta hiljaisesti vaunusta, jos ei ole aikomustakaan olla hiljaa? En tajua tätä.
Kommentit (5)
Se lukee siinä nenän edessä kolmella kielellä. Konduktööri kertoo asiasta kuulutuksessaan. Mutta ei, kyllä MÄ, siis MÄ puhun koska MÄ voin.
Matkustan aina hiljaisessa vaunussa ja ainoastaan kerran siellä on aidosti ollut hiljaista. Muutoin hirveän tärkeät ja kiireiset bisnestyypit pitävät sitä omana konttorinaan, olipa kerran siellä keski-ikäinen miessankari, joka päätti katsoa 2h elokuvan ilman kuulokkeita nupit kaakossa.
VR:n olisi pitänyt alunperinkin ryhtyä myymään kyseisiä paikkoja hiljaisena vaununa, eikä vähän hienostuneempana matkustusvaununa, jonne sitten tulikin hiljaisuussääntö.
Suomessa toimiva ratkaisu olisi ottaa käyttöön mölyvaunut: mekkaloi niin paljon kuin lystäät! Silloin tollot suomalaiset olisivat kiusallaankin siellä ihan hiljaa.
Tämä on ehkä paras, kun tyyppi vastasi KOVAAN ÄÄNEEN puhelimeen ja selitti KOVAAN ÄÄNEEN pitkästi, miten hän on tällaisessa hiljaisessa vaunussa....
Missä muualla minä saisin ääneni kuuluviin?
T. Päällepuhuttu