Olen ylipainoinen nainen ja haluan laihtua 40kg, miten onnistun siinä?
Olen tosi lihava,ruma ja tiedän että ylipaino on epäterveellistä joten siksi haluan laihtua.
Syön aika paljon eineksiä ja juon energiajuomia. Nuo pitäisi ainakin ekana lopettaa ja sitten pitäisi syödä enemmän kasviksia ja hedelmiä sekä vettä pitää muistaa juoda.
Kannustan teitä kaikkia muita ylipainoisia siskoja myös laihtumaan. Niin ja miehet ei niin tykkää ylipainoisista naisista vaan hoikista tai normaalipainoisista.
Kommentit (23)
Mulla on paljon kokemusta. Ikävuodet 30-40 yritin laihtua, onnistumatta pysyvästi. Päinvastoin lihoin, vaikka olin jatkuvasti laihiksilla. Aloitin pudottamaan 86 kg painosta, lopussa painoin 120 kg. Mulla oli vallalla semmoinen kuuriajattelu silloin. Nyt karpataan. Nyt ketogeeninen. Nyt paleodieetti. South Beach Diet. Painonvartijat. Cambridge-pussiruokakuuri. Pariisilainen dieetti. Jutta Simple Diet. 21 Day Fix rasiadieetti. Kaikilla noista laihduin, mutta kaikkien jälkeen lihoin takaisin, ja se ahmintahimo pitkän kuurin jjälkeen oli niin hirveä, että söin kilot reilujen korkojen kanssa takaisin.
Lopulta onnistuin niin, että nykyisin painan 58 kg. Hitaasti, 4 vuoden aikana. Ja räätälöiden itse itselleni sopivan dieetin. Koska ei sellaista kukaan jaksa noudattaa, että joku ulkopuolinen sanelee sulle että tätä saa syödä aamupalalla, tätä lounaaksi, tätä päivälliseksi. Eikä mitata johonkin rasioihin ruokia aina. Tai syöttää kaikkea syötyä johonkin kalorinlaskenta-appsiin.
Sitten kun onnistuin, lähdin liikkeelle sillä asenteella, että yksi huono tapa muutetaan kerrallaan, ja MITÄÄN ehdottomia ruokakieltoja ei ole. Koska mikä tahansa totaalikielto, kuten sokeri- tai alkoholikielto, mulla johti vaan suurempaan himoon ja lopulta repsahdukseen. Ekaksi ihan vaan opettelin juomaan tarpeeksi vettä. Sitten lisäsin nukkumista, koska viikolla unet oli jääneet noin 5 tuntiin, ja unenpuute lisää nälkää. Sitten vaihdoin lounaalla juomani cokiksen sokerittomaan versioon. Jätin napostelun aterioiden välillä pois. Herkkuja kohtuudella. Suunnittelin itselleni vaihtoehtoisia terveellisiä ja hyvän makuisia aamiaisia (jonka syön lounasaikaan) ja aloin tehdä niitä. Sitten lounaat käsittelyyn. Sitten päivälliset. 80% näillä itse kehitetyillä säännöillä, 20% mitä vaan. Ja tosiaan yhtä tapaa aina vähintään kuukausi ennen kuin seuraavaa otettiin työn alle. Siinähän se paino alkoi laskea ja laski hitaasti mutta tuskatta. Ja koska en ole tehnyt mitään mikä minusta tuntuu paskalta, esim. väkisin vääntänyt sisääni aamulla ruokaa kun minua suorastaan kuvottaa se silloin, luopunut mistään elämääni nautintoa tuottavasta, tai lisännyt ylimääräisiä taakkoja dieettijutuista, niin tavat ja niiden myötä laskeva paino ovat säilyneet. Ja aina jos paino lakkasi laskemasta ennen kuin oli tavoitteessa 60 kg, niin katse mitä tapaa vielä voisi säätää niin että kalorinkulutus joko nousisi (lisää liikuntaa) tai saanti laskisi. Leivästä en luovu, mutta ehkä pari palaa päivässä riittäisi 5-6 sijaan? Ehkä pääruokaa voisi olla lautasella vähemmän ja salaatti täyttää puolet lautasesta? Ehkä juustojen syöntiä voisi vähentää? Tällaisia pieniä säätöjä tein ja sitten taas paino alkoi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa fatsecret niminen sovellus puhelimeen ja merkkaa sinne ylös ihan kaikki. Näet nopeasti sudenkuopat ja voit helposti säätää syömisyen määrää.
Toivon että vastaat tähän. Muitakin varmaan kiinnostaa. Sovellus on ilmainen, mutta mitä tässä tarkoitetaan kohdalla
Ostoja sovelluksessa
??
Se vaan tarkoittaa, että siellä voi tulla jotain mainoksia, jossa tarjotaan jotain maksullista ominaisuutta tms. Mutta en mä ole koskaan semmoisia ottanut, ja ilmaisversio toimii hyvin.
Leivät jätin muuten kokonaan pois, leipä ja leivän päälliset on kaikkein pahimmat kaloripommit.