Mies juo 2 x 24 packin olutta joka viikonloppu, onko liikaa?
Kommentit (63)
Minkä verran ap itse juot? Pysytkö ukon vauhdissa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtä paljon, ehkä korillinen ja pari putelia viiniä.
Ap
Joku laski, että oluista kertyy 7000 kcal eli jaettuna 7:llä, 1000 kcal päivälle. Mies on joko lihava tai kärsii oikeiden ravintoaineiden saannista: terveelliset hiilihydraatit, ptoteiinit, hivenaineet, kivennäisaineet, vitamiinit, riittävä määrä kasviksia jne.
Onko jo maksavaurio? Onko mitattu maksa-arvot?
Vierailija kirjoitti:
Onko jo maksavaurio? Onko mitattu maksa-arvot?
Ei ja ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtä paljon, ehkä korillinen ja pari putelia viiniä.
Ap
Siis korillinen viiniä ja vielä pari putelia siihen päälle? Kuulostaa paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ja just pysyy nesteytys kunnossa, ei tuosta voi yhtään karsia, itse lisäisin pari viinipulloa ihan sivistyksen vuoksi
Puhut viisaita sanoja. Tiedämme sivistyksen tulleen antiikin Kreikasta ja Roomasta, joissa viininkäyttö oli päivittäistä.
Myös pohjoismaiden kulta-aikana olutta ja simaa juotiin päivittäin.
Etkö itse ymmärrä / osaa päätellä. Miten viitsit tuollaista katsella ?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olutmerkkiä mieheni juo?
"Sepi"
Kysy siltä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin paljoa pysty juomaan yhdessä viikonlopussa
Et tunne alkoholisteja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa jakaa tuo määrä pitkin viikkoa?
Tai arkena 12kpl/päivässä. Elimistö tottuisi paremmin.
Kysymyshän on provo.
Jos puoliso juo 2 laatikkoa kaljaa ja pullon kossua, ei kukaan kyselisi, onko se liikaa.
Kos olisi kysynyt, onko 24 olittaviikonloppuisin liikaa, juo lisäksi 3-6 olutta joka arki-ilta, olisi kysymys voinut olla vilpitön.
Tällaisia nuoria, töissäkäyviä näkyy paljonkin.
Mitä mies itse ajattelee asiasta.
Kyllä toi kuulostaa siltä, että myös teräviä pitäisi nauttia. Kahdesta lavasta tulee vain ripuli.
Yksi mies kertoi lopettaneensa kokonaan alkoholin käytön, joka oli jo aiheuttanut monenlaisia haittoja. Oli sittemmin siirtynyt amfetamiinin.
Tuo määrä on juurikin sopiva määrä pitämään mieli hyvänä ja vaimo kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies kertoi lopettaneensa kokonaan alkoholin käytön, joka oli jo aiheuttanut monenlaisia haittoja. Oli sittemmin siirtynyt amfetamiinin.
Olisi vaihtanut kannabiksen kuten jonkin verran muita on tehnyt. Tämä ei ole järkevää kun laillisesti voi valita vain alkoholin päihteeksi. Eikä siihen tule vielä vuosiin muutosta koska suomen poliitikot. Meidän päättäjät kykenevät kinastelemaan siitä minkä vahvuista alkoholia saa myydä mistäkin. Voisiko joku vaikka saksalainen poliitikko selittää meidän poliitikoille miksi lakia kuitenkin kannattaisi muuttaa?
En suostuisi tuollaisen kanssa oleen. Kallista, turhaa energiaa ja terveys menee. Eihän tuollaisen kanssa voi olla kodin ulkopuolista elämääkään.
Olet kyllä. Olut on olutta eikä sitä pidä sotkea viininlitkuihin.