Mitä voi tehdä kun ei uskolla käyttää lääkkeitä mitä lääkäri määrää?
Kyseessä on siis hormonaalinen ehkäisy lääkkeenä endometrioosini jota lääkäri määräsi. Minulla on ollut aiemmin leikattu verikysta joka vissiin uusiutuu jos en hormoneja syö tai näin ainakin lääkäri sanoi. Minua ahdistaa käyttää noita hormoneja koska pelkään kaikkia sivu oireita sekä mahdollisia veritulppia. Minulla on myös itselläni suonikohjua ja äidilläni on ollut laskimotukoksia. Lääkäri sanoi että minipillerit voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta niitäkään en uskoltanut vielä aloittaa. Minulla on myös todettu ahdistuneisuushäiriö ja pelkään kammokseni juuri kaikkia outoja oireita mitä voisi ilmaantua. Tuntuu että jos söisin joka päivä noita lääkkeitä minun pitäis vain jatkuvasti pelätä,, voinko nyt mahdollisesti saada veri tulpan... Sitten taas toinen vaihtoehto on että joudun taas leikattavaksi
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et luota lääkäriin, niin älä turhaan hanki uusia lääkäriaikoja. Hoida ahdistus pois ja jokota siihen uusi lääkäriaika, sen aikaa pysy pois muista jonoista jos et lääköreiden ohjeiden mukaan kuitenkaan toimi.
Kyllä mun mielestä jotkut lääkärit vain ei ole päteviä. Mä käytin nuorena jotain mielenterveys lääkettä ja nyt sain vanhempana tätä samaa lääkettä ja kun aloitin sen niin lääkäri sanoi että aina pitää alussa seurata sydänkäyrää ettei aiheuta mitään erikoista. Silloin nuorena kukaan ei tuosta laittanut mihinkään sydänfilmiin. Ja myös minulle ehdotettu e pillereitä vaikka suvussa laskimotukoksia.
Niin ja 1. kerralla olit nuori: nuorilla voi ottaa enemmän riskejä. Nyt olit vanhempi, joten pitikin a
kirjoitin, että olit vanhempi, en kirjoittanut, että olit vanha
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo hormonit edes kaikille sovi. Voi aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia.
Niin? missään ei ole sellaista lääkettä, joka sopisi kaikille. Sopivuuden saa selville vain kokeilemalla. Lääkäri on se, joka tekee riskiarvion, että kannattaako kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän minipillerit edes aiheuta veritulppia.
Miksi sitten ohjeissa varoitetaan tuosta?
No, et sitten käyt niitä lääkkeitä. Oma valinta. Toisaalta sitten et vingu ja märise, jos oireesi jatkuvat ja pahenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska laki määrää ilmoittamaan kaikista oireista, joita koehenkilöille tuli lääkkeen testausvaiheessa ja myöhemmin sitten niistä, jotka on tullut ilmi sen jälkeen, kun lääke laitettiin vapaaseen jakeluun. Siksi tarvitaan niitä lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet määräämiinsä lääkkeisiin ja tietävät esim. millaisilla potilailla riski on suurempi ja millaisilla pienempi.
Treella. Otin yhteyttä lääkäriasemaan, se oli tosin yksityinen, lääkäri soitti mulle. Laittoi toisen valmisteen, kun epäilin ekaa, olin lukenut tuoteselostetta. Ja lisäksi varmistin terveysasemalta. Mulle ei käy aurallisen migreenitaipumuksen vuoksi estrogeenit esim. synteettisenä valmisteena eikä voiteena varmaan. Tämä valmiste jota käytän lyhyesti kuukausittain ei ole estrogeeniä, eikä se pahempi keltarauhasvalmiste. Pystyn juomaan kyllä joskus vaikka salviateen, sen estrogeenimäärä ei ole tuntunut suurelta tai tullut mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet näemmä joko trolli tai jonkin sortin holhouksenalainen.
Eihän nuo hormonit edes kaikille sovi. Voi aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia.