Sietämätön hammassärky ja nyt jo kuume
Sietämätön hammassärky eilisestä ja nyt vuorotellen kylmä ja kuuma.
Makoilen, tärisen sätkin sängyssä ja mieti mietin että pitäisikö soittaa ambulanssi ja lähteä sairaalaan 75km päähän varmuuden vuoksi vaiko odottaa aamuun ja mennä akuuttiin särkyvastaanottoon varaamaan aika.
Kaikki särkylääkkeet on loppu.
Kommentit (62)
Juurihoito tai hampaan poisto tekee torstaiaamun.
Vierailija kirjoitti:
Sepsis vaara.
Aika pieni. Et taida olla ammattilainen
Soitto päivystykseen. Itsellä ei enää juurihoidotkaan auttaneet vaan tuli passitus sairaalaan missä leikattiin kaksi hammasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sentään saisi jostain särkylääkettä? Maksimit sekä Buranaa että panadolia. Ensiavussa ei meillä ainakaan ole hammaslääkäriä. Aamulla kiirepäivystykseen. Olen ollut samassa tilassa. Soitin sairaalaan ja siellä oltiin tosi empaattisia ja annettiin tuo särkylääkeneuvo. Pakastepussi naamalla kärvistelin yön. Minulla oli ikenessä märkäpaise jolle ei löydetty mitään selitystä. Hammaslääkärikin oli ihmeissään. Tsemppiä!!!
Miksi et puhkaissut tuota märkäpaisetta? Minä tein niin ja heti kipu lopppui.
Ihmeen avutonta:(
Miksi alapeukut?
Puhkaisin muistaakseni neulalla ja märkä pääsi purkautumaan ja paine laski ja samoin kipu häipyi. Tulehdusriski aika mitätön. Kerroin asian myös hammaslääkärille kun sitten pääsin sinne asti. Eväkään ei hänellä värähtänyt, eikä
Olisi todennäköisesti puhjennut myös hampaita harjatessa.
Vierailija kirjoitti:
Soitto päivystykseen. Itsellä ei enää juurihoidotkaan auttaneet vaan tuli passitus sairaalaan missä leikattiin kaksi hammasta pois.
Ihan samantienkö veivät sinut ambulanssilla sairaalaan leikattavaksi?
Kahdesti olin juurihoidossa ja kun kipu vain jatkui niin hammaslääkäri passitti sairaalaan. Omilla kyydeillä menin ja samantien leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Juurihoito tai hampaan poisto tekee torstaiaamun.
Mielenkiintoista. Minkälainen hammaskäsittely tekee perjantaiaamun?
Vierailija kirjoitti:
Lähde heti päivystykseen. Jos hammassäryn yhteydessä nousee (korkea) kuume, se voi olla merkki verenmyrkytyksestä. Se ei parane itsestään, vaan tarvitset antibiootit. Jos jäät odottelemaan, tulehdus leviää ja voi lopulta viedä hengen.
Ei se välitä eikä tila ole paha.
Sen sijaan, että kirjuuttelee vauvapalstalle 😄, olis jo tilannut ajan ja mennyt yksityiselle.
Ei mitään hätää.
Tsoukki.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hampaiden pesua aamuin illoin ja lankaus illalla ennen hampaiden pesua sekä säännöllistä suuhygienistillä käyntiä.
Pää on katkaistu, harjaa hiukset ja hymyile. T pyöveli
Jännä juttu, kun paikallisessa Facebookin puskaradiossa räkytetään kirosanoin, että hammashoito on perseestä!!!
Pitkään samalla paikkakunnalla asuunena minä ja lapseni olemme aina saaneet erinomaista hammashoitoa.
Minäkin myöhemmin, kun luulin masennuksen jälkeen hampaideni menneen huonoon kuntoon, kun paikka lähti.
Kerroin tuon aikaa varatessani. Sain ajan nopeasti. Hammaslääkäripelkokin poistui, kun kerroin lääkärille, että olen lapsena kokenut kovaa kipua ilman puudutusta ja että tärisen tuolissa.
Sain puudutuksen ja vieläpä kehut hyvistä hampaistani, joita masentuneen mielellä häpesin.
Olette kusipäitä.
Älkää vain ikinä sairastuko.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ruma omasta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäripäivystykseen ja heti! äÄä odota aamuun. Tila voi olla hengenvaarallnen.
Voi hele näitä tampioita! Ei hammaslääkäripäivystystä yöllä ole.
Toivottavasti ap selvisi yöstä jotenkin! Hammassärky käy kidutuksesta, nyt hoitoa hakemaan ja varaa ibuprofeenia kotiin aina varalle.
Itselläni on kerran ollut noin kova hammassärky.
En pystynyt kyllä kirjoittamaan silloin millekään palstalle, vaan huusin vessanlattialla kaksinkerroin.
Yksi hyvä keino on myös ottaa suu täyteen jääkylmää vettä ja pitää sitä siinä kipeän hampaan kohdalla ei tosin auta kuin sen hetken minkä se vesi pysyy kylmänä, mutta tuossa tilanteessa jokainen minuutti on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, kun paikallisessa Facebookin puskaradiossa räkytetään kirosanoin, että hammashoito on perseestä!!!
Pitkään samalla paikkakunnalla asuunena minä ja lapseni olemme aina saaneet erinomaista hammashoitoa.
Minäkin myöhemmin, kun luulin masennuksen jälkeen hampaideni menneen huonoon kuntoon, kun paikka lähti.
Kerroin tuon aikaa varatessani. Sain ajan nopeasti. Hammaslääkäripelkokin poistui, kun kerroin lääkärille, että olen lapsena kokenut kovaa kipua ilman puudutusta ja että tärisen tuolissa.
Sain puudutuksen ja vieläpä kehut hyvistä hampaistani, joita masentuneen mielellä häpesin.
Mihin tämä purkaus muka liittyi? halusit kertoa, että olet masentunut ja hammaslääkäri mukamas kehui hampaitasi? Miksi
Oi miksi
rokotteet ovat "tutkittuja ja turvallisia"... parilla tutulla hampaat ja leukaluu lahoaa suuhun. Hampaita putoilee itsestään... Kaikki alkoi rokotteen jälkeen. Vain ajallinen sattumako?
näissä tapauksissa, tutuillani oli erittäin terveet hampaat ennen piikkiä. Vuosikausien aikana korkeintaan 1-2 reiän alkua. Sanovat ainakin itse, piikkien syyksi.
en tiedä, onko Ap:lla sama ongelma, mutta se ei tee tuttujeni piikkihaittaa tekemättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
rokotteet ovat "tutkittuja ja turvallisia"... parilla tutulla hampaat ja leukaluu lahoaa suuhun. Hampaita putoilee itsestään... Kaikki alkoi rokotteen jälkeen. Vain ajallinen sattumako?
näissä tapauksissa, tutuillani oli erittäin terveet hampaat ennen piikkiä. Vuosikausien aikana korkeintaan 1-2 reiän alkua. Sanovat ainakin itse, piikkien syyksi.
en tiedä, onko Ap:lla sama ongelma, mutta se ei tee tuttujeni piikkihaittaa tekemättömäksi.
Menipäs siinä aikaa, ennenkuin piikkikauhukas heräsi. Koronatauti kyllä voi jäädä tulehduksena elimistöön varsinkin aivoihin sumua aiheuttamaan. Mutta tuskin sillä nyt hampaan kanssa mitään tekemistä on.
Jos kirjottelee, mitään oikeaa kipua ei ole.
Runkkaa.