Miten töihin pääsee pelkästään puhumalla?
Ei enää tarkisteta taustoja, arvosteta koulutusta ja työkokemusta. Eräskin tuttu tekee sutta ja sekundaa töissä, saikuttaa jatkuvasti, on saanu potkut, irtisanoutunu ite. Silti saa heti aina uuden työn!? Osaa filmata, valehdella ja liioitella osaamistaa.Sillä pärjää näköjään.
Kommentit (14)
No ei multakaan yksitysellä puolella mitään todistuksia kysytty, eikä rikosrekisteriä tarkastettu. Hakemus, CV ja pari haastattelua riitti.
En tunne yhtäkään tuollaista henkilöä. Ja ei se asia edes mulle kuulu.
Minä juttelin lapseni luokkakaverin kanssa, mietin, mitä tehdä eläkkeellä. Nyt olen ollut opettajan sijaisena kohta vuoden. Kun kukaan muu ei ole moisesta koiranpestistä kiinnostunut!
Jospa se sutta ja sekundaa henkilö on miellyttävämpi ihminen. Onko sillä muutenkaan suurempaa väliä että miten hommansa hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Jospa se sutta ja sekundaa henkilö on miellyttävämpi ihminen. Onko sillä muutenkaan suurempaa väliä että miten hommansa hoitaa?
Eipä oikeastaan
Myyntityö. Ei siellä ketään kiinnosta muu kuin se, miten hyvin osaat puhua, ja ehkä se, miten hyvin luet ihmistä ja osaat puhua oikeat asiat. Enkä tarkoita tässä kaupan kassaa, vaan niitä, jotka oikeasti MYYVÄT tuotteen tai palvelun.
Tuossa työssä se varmasti on erityisen korostunutta, mutta varmasti sillä on merkitystä monella muullakin alalla, jossa edes sivuosa sitä työtä on myynti tavalla tai toisella, vähintään sillä, että asiakas palaa takaisin tai suosittelee muille. Monella muulla alalla toki se itse ammattitaitokin on korostuneempi, mutta uskaltaisin väittää, että usein myös hyvin puhuva keskiverto ammattilainen on yritykselle tuottavampi vaihtoehto, kuin superammattilainen, jolla ei ole minkäänlaisia puheenlahjoja. Eihän sellainen osaa myydä edes itseään sille yritykselle töihin työhaastattelussa.
Poikkeuksiakin varmasti on, paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä juttelin lapseni luokkakaverin kanssa, mietin, mitä tehdä eläkkeellä. Nyt olen ollut opettajan sijaisena kohta vuoden. Kun kukaan muu ei ole moisesta koiranpestistä kiinnostunut!
Mistä lähtien lapset ovat alkaneet värvätä sijaisia?
Meidän firmaan pääsee, jos ohi kävellessään katsoo vähän pitempään ikkunoista sisälle. Jos vielä hidastaa kulkuaan, niin HR ryntää kyselemään tarkemmin kiinnostuksestasi. Pyytää laittamaan avoimen hakemuksen, vaikka ihan just nyt ei varsinaisesti rekryä olekaan päällä.
Suternööriltä kun kysyt,niin luulen että työpaikka löytyy,palkka on sitten eri asia.
Eduskuntaan, tiedä vaikka Ministeriksi pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, lapseni luokkakaverilla on ikää 32 v ja siitä on suunnilleen 20 vuotta, kun olivat samalla luokalla. Luokkakaveruus ei katoa, vaikka aikaa kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, lapseni luokkakaverilla on ikää 32 v ja siitä on suunnilleen 20 vuotta, kun olivat samalla luokalla. Luokkakaveruus ei katoa, vaikka aikaa kuluu.
Et vastannut, miten lapsi liittyy tähän sijaisuuteesi?
No harvoin sinne puhumattomuudellakaan pääsee.
Minä sain nykyisen työni puhumalla. Kysyin eräältä vanhalta kaveriltani, teitäiskö se ketään joka tarvisi työntekijää? Otti minut sitten töihin.