Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hormonikierukka niin hyvä, että sellainen kannattaisi laittaa?

Vierailija
07.09.2008 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka ja tiputteli ensimmäisen puoli vuotta, ennen kuin tuli itsellään pois. Nyt sitten olen menossa laittamaan uuden kierukan kokeilumielessä, toivotaan että tällä kerralla menisi paremmin.

Puolisen vuotta tuli melkein joka päivä tiputtelua, mutta sen jälkeen ei ole tullut tippaakaan verta/tuhrua! Suosittelen!

PS: Ehkäisyteho on melkein sataprossanen :)

Vierailija
2/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistava peli, koko ehkäisyasia on unohtunut. Eka kuukaudet oli vuotoa, ja laitto sattui. Mutta kannatti, ei kuukautisia, ei oainonnousua, ei näppyjä, halut on palanneet. En keksi mitään valittamista:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko noilla tiputteluväleillä jotain logiikkaa, vai tiputteleeko verta milloin sattuu? Kun joku sanoi, että 2-4kk:n välein muutaman päivän, niin alkaako sitä yhtäkkiä vain tulemaan, vai tietyin väliajoin, jotta voi varautua?

T: Myöskin kiinnostunut

Vierailija
4/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oli niin pientä, että pikkuhoususuoja riitii. Hinta oli jotain 170 e, puolet sain Kelalta takaisin, sillä kyseessä oli sairauden hoito.

Vierailija
5/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lääkäri määräsi Hormoonikierukan "Sairauden hoitoon", koska minulla oli Runsaat Kuukautiset... =/

t : 2 Pojan äiti, jolla ei menkkoja ollenkaan, mutta haluaisi jo uuden vauvan... =))

Vierailija
6/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pois anna! Vuodot jääneet minullakin lähes kokonaan pois, todella harvakseltaan tulee tiputtelua. Ja se on siis tosiaan tiputtelua, yksi-kaksi tippaa. Ei siis ole häiriöksi, vaikkei edes pikkuhousunsuojaa ole mukana. Monesti kun tiputtelun huomaa niin sitä ei tulekaan enää kun ehtii suojan laittaa. 2-4kk minullakin on väli.

Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut. Suosittelen.

Vierailija
7/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta mulla oli alussa reilu puoli vuotta:

- hikoilua

- kovaa päänsärkyä

- kovia mielialan vaihteluita

- turvotusta

Näistä oireista päästyäni (tai paremminkin niihen totuttuani) pidin kierukkaa vielä 3 vuotta, jonka aikana kamppailin aknen kanssa...kunnes lopultakin tajusin otattaa kierukan pois!

Tuon helvetin jälkeen olen päättänyt pysytellä erossa ylimääräisistä hormoneista, en enää ikinä pilaa elimistöäni ja mieltäni niillä ja nautin tasapainoisesta ja luonnollisesta olotilastani =)

Tällä hetkellä olis tilauksessa pikkukolmonen, jonka jälkeen mietitään ehkäisyasioita uudestaan. Jos muksujen määrä jää siihen, haluan sterilisaation. Kyllä niitä kumipukuja voi sen harkinnan aikana sitten käytellä. Hormoneita, ei kiitos!

Vierailija
8/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 157 euroa (joku kysyi hintaa). Itse tiedustelen, mikä ja minkävahvuinen särkylääke kannattaa ottaa ennen laittoa.

Vierailija
9/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3kk oli pientä tiputtelua, mutta nyt ei ollenkaan vuotoja. Mulla ei kyllä kamalasti edes sattunut laitto. Olin ottanut Buranan (500mg) ennen laittoa. Enemmän sattui aikoinaan kuparikierukan laitto. Ja sen jälkeen oli kovia jälkisupisteluja koko päivän, mutta hormonikierukasta ei ollut juuri mitään supisteluja. Meni tosi hyvin laittokin siis.:-)

Voin suositella.

Sitähän voi pitää 5v, joten kun jakaa kertakustannuksen kuukausitasolle, niin ei ole kallis ehkäisy edes.

Vierailija
10/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kierukan Helsingissä sai ilmaiseksi? Vai muistanko kokonaan väärin...

Vierailija
11/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaminen jännitti enemmän kuin sattui, ei menkkoja, tulin kyllä raskaaksi (enkä tiennyt) Silti luotan ja olen tyytyväinen vieläkin. Kannattaa kokeilla, saahan sen sitten pois jos et tykkääkään.

Vierailija
12/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti masennusta. Vuodot eivät loppuneet vaan jatkuivat samanlaisina. Jatkuvaa, kipeää supistelua varsinkin jos kyykötti. Pillerit olivat minulle sopvat, horm.kierukka ei. Ja ehti olla paikallaan 1,5v.

Vierailija
13/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kohta ruhtinaalliset kaksi viikkoa Mirena;O

Hintaa kun joku kysyi niin 99e maksoi.

Laitto ei nyt ollut ihan herkku homma muttei kamalakaan.

Yhtään ei vielä ole ollut tiputteluvuotoa, pientä päänsärkyä kyllä ja pari karmeaa vitutusraivaria...

Ja imetän vielä pahnanpohjimmaista, maito meinaa ihan vängällä loppua. Onneksi poju on jo kohta 9kk että onhan se osansa maitoa jo saanutkin mutta jännä ilmiö tämä ehtyminen/umpeenmeno;O

Toinen jänskä juttu on että imetysaikana ennen kun menkat alkoivat synnytyksen jälkeen niin hiukseni olvat ihan kamalat, kun laittoi samppoon tukkaan, pesi ja virutti niin oli kuin risukasa koko pehko, hirveesti hoitoainetta piti laittaa, että sai harjan läpi. Menkat alkoi niin hiukset muuttui samantien ennalleen liukkaiksi, nyt kun on tuo ropelli niin hiukset taas iahn hirveet..

Minulla on ollut aikanaan kuparikierukka ja siitä tuli ihan helvetilliset kuukautiskivut, sitä tässä eniten jännään miten käy kun puolukkapäivät alkaa.

Laitatin tuon ihan kokeilumielessä, pillerit ei passaa ja kumien kanssa ei jaksettaisi pelata, yksi varmojenpäivien tuloskin on, jos tuntuu ettei passaa niin pois vaan ja sitten kai se on mietittävä järeämpää keinoa ehkäsyyn eli putket poikki.

Vierailija
14/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on noin 170 euroa ilman Kelan korvausta, jota ei siis saa jos kierukkaa ei ole kirjoitettu sairauden hoitoon (runsaat kuukautiset tms.). Meillä ei ainakaan neuvolassa lääkäri saanut kirjoittaa sairauden hoitoon, pari vuotta sitten olisi onnistunut. Laitto ei juurikaan sattunut, otin tuntia ennen Burana 800mg.

Vierailija
15/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toinen hormonikierukka nyt. Ensimmäinen laitettiin esikoisen jälkeen. Ilmetin kierukan kanssa vielä aika pitkään, puolivuotiaaksi täysimetystä ja siitä muutama kuukausi osittaisimetystä. Minulla kuukautiset jääneet kokonaan pois. Ensimmäinen kierukka oli vähän alle kolme vuotta, otettiin pois, kun haluttiin lisää lapsia. Nyt taas tirrien synnyttyä hormonikierukka jälkitarkastuksessa matkaan. Täysimetys loppui tirrien kanssa jo reilu 3 kk iässä, kun ei ehtinyt mitään muuta tekemään kuin imettämään, mutta osittaisimetystä jatkoin kunnes herrat olivat 9 kk vanhoja ja hampaiden käyttö sen verran riipiväksi, että lopetin. Enpä usko, että hormonikierukka imetykseen vaikutti.

Oikeastaan mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut, paitsi tosiaan menkkojen jäänti pois ja se on vain plussaa. Tietenkään kaikille ei sovi, mutta monille aivan loistava ehkäisymuoto. Laittaminen sattui vähän, mutta ei nyt erityisen kipeästi, mutta sekin tietysti vaihtelee.

Vierailija
16/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka maksoi noin 170e. mitään en saanut takaisin koska pwlkkää eehkäisyä ei lasketa sairauden hoidoksi. ekat 3kk meni loistavasti ja menkat pieneni. sen jälkeen menkat alkouivat pidetä vaikka määrä oli sama. kierukka poistettiin noin 1v laittopäivästä koska menkat kestivät kaksi viikkoa. lisäksi hormonikierukka aiheutti minulle yhtälailla haluttomuutta kuin pileritkin...

Vierailija
17/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyikö siitä huolimatta harrastamaan seksiä?

Itselläni on Nuvaring ja sen kanssa melko runsaat vuodot. Rengas on muuten hyvä, mutta mielialat heittelee laidasta laitaan.

Tekisi mieli laittaa hormonikierukka, mutta sen sopivuus minulle mietityttää.

Vierailija
18/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 157 euroa (joku kysyi hintaa). Itse tiedustelen, mikä ja minkävahvuinen särkylääke kannattaa ottaa ennen laittoa.

Vierailija
19/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu alkuun tiputteluvuotoja vaan todella runsaat kuukautiset vaihtuivat 2 kk välein tulevaksi pieneksi tuhruksi.

Ensimmäisen puolen vuotta tuli jonkun verran finnejä ja tuntui että tukka rasvottui tosi nopeasti. Mutta sen jälkeen helpottui.

Eikä siis missään nimessä olleet pahoja.

Helsingissä ensimmäinen kierukka on ilmainen, käsittääkseni kumpi vaan. Minä sain siis hormoonikierukan ilmaiseksi.

Vierailija
20/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyteho sikälikin "hyvä", että vie pilelreiden tapaan seksihalut. :-/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi