Miten kukaan jaksaa työpäivän jälkeen alkaa tehdä ruokaa??!
Kommentit (43)
Tää on se, josta yh:na tingin.pitkät päivät töissä, harrastukset ja kuskaukset, muut kotityöt. Ei pysty kaikkeen. Syömme häpeällisen paljon eineksiä tai jotain TOSI helppoa, tyyliin nistipataa.
Kukaan ei ole väittänyt perheenäidin elämän olevan helppoa. Tämä on hyvä asia. nainen ehtii vähemmän pohtia hulluja asioita.
Perunoiden ja bataatin kuorinta, keittäminen ja kanan paisto. Ei mene kuin vartti ruuanlaittoon ja muutama minuutti päälle, että perunat kypsiä. Ruuan saan 25 minuutissa.
Mä otan keikkoja pelkästään iltavuoroon, niin saan aamupäivät puuhata omiani. Töiden jälkeen enää suihkuun ja sänkyyn, muuta ei tarvitse jaksaa.
Ei jaksa ja siksi syönkin duunissa ilmaiseksi lähtiessä. Yövuoron lopuksi aamupala. Aamuvuoron lopuksi päivällinen. Ja iltavuoron lopuksi iltapalaa.
-laitosohjaaja
Jos on lähityöviikko, teen ruokaa vain viikonloppuna ja yhtenä päivänä viikossa. Muuten syön jämiä. Minulle on ihan käsittämätön ajatus että jääkaappien aikana jotkut tosiaan tekevät jokaisen aterian erikseen.
Jos on etätyövko, saatan tehdä töitä keittiössä ja vahtia kun ruoka kypsyy hellalla. Syömme sen sitten työpäivän jälkeen.
Viikolla syödään helppoa ja nopeaa, esim. tortillat, joihin jokainen itse valitsee täytteet kanan/jauhelihan paistamisen jälkeen. Teen yleensäkin salaattia ja ruokaa niin, että sitä syö 2 pv
Onneksi ei enää ole pieniä lapsia huollettavana. Silloin aikoinaan piti kokkailla jo edellisiltana seuraavan päivän tarpeisiin, jotta sai päiväkoti-ikäiselle äkkiä kotiin tultua murua rinnan alle, jotta nälkäkiukulta välttyi. Sitten taas jo heti seuraavan päivän ruokaa valmistelemaan, jotta sykli säilyisi. Välillä tuli tietenkin muuttujia matkaan ja oli pakko turvautua pikaruokaan, mistä muksu ei tietenkään valittanut jos pääsi vetämään hampparia ja ranskanpottuja tai pizzaa.
Kyllä nyt on jo helppoa. Ei oo tarvetta enää multitaskaamiseen, ei tarvii samaan aikaan laittaa ruokaa, työntää pyykkiä koneeseen ja suihkutella kurahousuja ja kumisaappaita puhtaiksi.
Jos ei huvita itse tehdä ruokaa niin wolttaan jotain. tai otan ensin päikkärit työpäivän jälkeen ja wolttaan vasta sitten. Tai katson Netflixiä ja wolttaan samalla, siinä sitä onkin multitaskaamista jo ihan riittämiin.
En jaksa kokata kuin satunnaisesti. Syön illalla leipää, hedelmiä, valmisruokaa tai tilaan woltilla. Minulla ei ole lapsia, en jaksaisi sitä ruoanlaittorumbaa töiden jälkeen saati että tekisin sunnuntaina monta tuntia useampaa ruokaa kerralla.
Kohta ryhdytään tekemään ruokaa. Meillä syödään klo 19 päivällinen. Mies tuossa katkoo parsaa, itse otin kanafileet huoneenlämpöön.
Töiden jälkeen juodaan kahvit ja hengähdetään. Lapset ovat syöneet välipalan koulun jälkeen, tulevat pian harrastuksistaan.
En jaksanutkaan. Nyt opiskelen, etänä, ja jää mukavasti aikaa kaikille omille jutuille, kuten ruoanlaitolle:)
En ole koskaan ajatellut että olisi vaihtoehtoja.
Olen a) äiti ja b) nälkäinen, c) nautin hyvästä ruuasta joten asia vaan pitää hoitaa. Jompikumpi meistä vanhemmista tekee/lämmittää ruuan joka päivä.
Usein teen sunnuntaisin 2 kahden päivän ruokaa, näinselvitään ma-ke pelkällä lämmityksellä. To-pe sitten jotain nopeasti kypsyvää tai pakkasesta annoksia jos on menoja. Lauantaina jotain erityisen hyvää ajan kanssa. Mies tekee osan ruuista tai teemme yhdessä. Näin menty 43v
Eineksiä ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Laiskaa porukkaa.
Itse tuskin tiedät mitä on herätä klo 5 aamuvuoroon ja jos nukut silloin huonosti. Sit onkin iltavuoro ja oot kotona joskus 23 jälkeen. Että siinä sulle laiskuutta!
Sitä se on kun reilusti ylipainoa ja huono kunto, ei selviä edes normaalista arjesta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun reilusti ylipainoa ja huono kunto, ei selviä edes normaalista arjesta.
Pudota painoa sitten!
Teen vain kolme kertaa viikossa ruokaa, paria erilaista isomman satsin ja vuorottelen niitä pitkin viikkoa. Syön töiden jälkeen monesti jo aiemmin tehtyjä ruokia ja illalla teen sitten seuraaville päiville. En kokkaile kovassa nälässä enkä jaksa joka päivä. Viikonloppuna saatan syödä ulkona, vierailla tai lämmitän jonkun valmisaterian kun on niin paljon muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun aloitin lähes päivittäisen aktiiviliikkumisen, tuloksena olim että energiaa riittää aiempaa enemmän arjen pyörittämiseenkin.
Minä. Nautin kokkaamisesta ja rentoudun sillä tavalla.