Rikosilmoitus kunnianloukkauksesta, miten prosessi etenee?
Hei.
Exäni solvasi minua keskustelupalstalla ja levitti nimeäni, kuvaani ja haukkui huoraksi yms. Tein tästä vuosi sitten rikosilmoituksen. Onko kellään tietoa, miten tämä prosessi etenee ja mitä seuraamuksia tästä voi tulla?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti oikein kukaan ei onneksi enää muista moista, kökkömölinä on niin yleistä. Lienee on ehtinyt loukata muutaman muun kunniaa tässä välissä. Jospa jo vuoden jälkeen voisi saada poliisilta hyviä uutisia, kannattaa tarkistaa missä kohtaa jonossa asia on.
Lienee ehtinyt, ei lienee on ehtinyt. Älä käytä jos et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko siitä olla jotain haittaa, että vihainen ex-mies somessa haukkuu huoraksi? Kukaan ei sitä ota kuitenkaan tosissaan, eikä varsinkaan kirjaimellisesti. Ja vaikka ottaisi kirjaimellisistikin, eli olettaisi sinua nyt huoraksi, ei sekään nykyään mikään suuri häpeä olisi.
Jos tälle on annettu minun nimeni ja kasvoni, niin on siitä haittaa ja helvetisti muuten onkin.
Miksi haluat riidellä ex:n kanssa? Anna olla jätä ex omaan arvoonsa. Riittää kun tiedät ettei totta ole hänen sanomisensa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat riidellä ex:n kanssa? Anna olla jätä ex omaan arvoonsa. Riittää kun tiedät ettei totta ole hänen sanomisensa.
Hän jatkoi kuukausia tätä samaa toimintaa ja ylpeänä näytti kavereilleen miten solvasi ja mustamaalasi minua. Muutama ulkopuolinen, joka näki nämä exän touhut, alkoi kysellä puhelinnumeroani ja paljon "palveluni" maksaa. Ex myös jatkoi tätä samaa sekoilua puolisen vuotta laittamalla minulle yksityisviestinä huorittelua yms. painokelvotonta roskaa.
Jätä nyt ex omaan arvoon. Tiedät ettei se puhu totta joten anna olla. Älä suo hänelle sitä iloa että alat riitelemään hänen sanoistaan. Eiköhän ex lopeta kun ei saa sinuun minkäänlaista pinta kosketusta. Ex ei loputtomiin jaksa tuota älä mölyä.
Hidasta on. Itse jouduin pahoinpitelyn kohteeksi yli vuosi sitten. Selkeä tapaus. Sain siis ison haavan ja meni tajukin hetkeksi, lukuisat isot mustelmat kropassa jne eli tulee varma tuomio tekijälle. Nyt vasta mennyt syyttäjälle. Varmaan vasta syksyllä tulee se tieto millon käsitellään oikeudessa. Varmaan vasta ens keväänä.
Saat jotain 200 euroa korvauksia jos oikeis ottaa asian käsittelyyn. Suomessa ei tuollaisesta saa enempää korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huo*a, vai valehteliko exäsi?
Muutuin huoraksi siinä kohtaa, kun jätin miehen mm. hänen mielenterveysongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi todennut, että ihan faktaa se puhui...
Nimenomaan. Tämä on kristitty maa, jonka todistaa jo siniristilippummekin. Huo*aavat ihmiset tuntuvat pääsevän kuin koira veräjästä, vaikka Jumalan Sana kieltää eroamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap huo*a, vai valehteliko exäsi?
Muutuin huoraksi siinä kohtaa, kun jätin miehen mm. hänen mielenterveysongelmien takia.
Jumala vihaa sinua tekosi tähden. Eroa ei Jumala salli muutoin kuin aviorikoksen tähden. Sinä olet siis tehnyt pahaa, ja palat vielä helvetin tulessa, jossa sinua kidutetaan kauheilla tavoilla loputtomiin.
AP on tehnyt rikosilmoituksen vuosi sitten. Syyteoikeus vanhenee kahdessa vuodessa. Tutkintaa ei ole edes aloitettu.