Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin vaatteet tuoksuu pesuaineelle!

Vierailija
15.05.2024 |

Ne tuoksuvat niin vahvasti että saan joka kerta migreenin. Muuten mukava kaveri mutta tosiaan vaatteet on pesty joko liialla pesuaineella tai todella vahvasti tuoksuvalla pesuaineella. Haju jää pitkäksi aikaa huoneistoon vaikka lapsi on jo lähtenyt. Meillä on myös lapsen toinen kaveri joka pyyhkii hikeä vuodevaatteisiin ja räkää salaa seiniin, myös nenä vuotaa verta usein eikä se kuulemma häntä haittaa kun pyydän pyyhkimään. Voi jessus..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan se oli tutkimus että tuo on mielikuvitusta. Jos on hajusteille allerginen niin tulee kosketuksesta oireita ei hajusta 

Vierailija
22/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todennäköisesti huuhteluaineen katku eikä pesuaineen. Meillä kans lapsilla on pari kaveria joiden jälkeen asunto täytyy tuulettaa huolellisesti. Pahinta että saattaa tarttua vuodevaatteisiin yms. En ymmärrä miten he itse kestävät niitä hajusteita, mullakin alkaa päätä särkemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein verta nenästä? Lääkäriin.

Meillä tuli pojalla pienenä usein verta nenästä, osasi jo kolme vuotiaana hakea itse tupon. Lääkärissä toki käytiin, a vitamiini tippoja ja välillä sitten kun ei loppunut valuminen poltettiin suonia, ei se vaarallista ole 

Vierailija
24/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, vai on pää pipi.

Vierailija
25/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei näytä olevan se "lapsen vaatteet" vaan ihan joku muu. Ylireagointi jostain syystä. Kannattaisi hakeutua ammattiauttajalle. Ei ole wattuilua tai muuta. Ystävällisesti.

Vierailija
26/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon vuoksi en päästä lapseni tiettyjä kavereita meille sisälle. Olkoon ulkona. Se "ariel"haju on jotain aivan järkyttävää, ei meinaa edes asunnon tuulettaminen auttaa ja kaiken lisäksi se pesuaineen haju pinttyy nenään. 

Bio Luvil haisee kyllä pahemmalle, hyi olkoot.

Vierailija
27/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, MITEN vaatteisiin saisi edes jonkun tuoksun hitusen! En tietenkään mitään löyhkää, se on kamala, mutta hento tuoksu. Pyykit tuoksuu hennosti kun koneen avaa, mutta viikon päästä kaapista otettu vaate on jo tunkkainen. Ja ei, en ole turtunut tuoksuun. 

Kuivaat väärin.

Vierailija
28/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, MITEN vaatteisiin saisi edes jonkun tuoksun hitusen! En tietenkään mitään löyhkää, se on kamala, mutta hento tuoksu. Pyykit tuoksuu hennosti kun koneen avaa, mutta viikon päästä kaapista otettu vaate on jo tunkkainen. Ja ei, en ole turtunut tuoksuun. 

Kuivaat väärin.

Tai peset väärin. Eihän ne vaatteet haise tunkkaiselle jos ovat puhtaita.

Vierailija
29/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kaappeihin setripuupalloja. Raikastaa eikä tuoksu liikaa. Edullista ja luonnollista, torjuu myös ötököitä.

Vierailija
30/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, saa migreenin naapurin lapsen vaatteista. Kaikkea te uskotte.

Migreeni tulee jostain muusta. Olisko kateutta?

Hajut on yksi tavallisimmista migreenin laukaisevista tekijöistä. Minulla esimerkiksi keinotekoinen vanilja on pahin, Ikean kynttiläosastokin pitää kävellä ripeästi tai suun kautta hengitellen, ja kaikki sitruunaiset siivousaineet saa jäädä meillä kauppaan. 

Tunsin ihmisen, joka alkoi saada migreenikohtauksia hajuveden tuoksusta. Ei ollut aiemmin sitä saanut. Muutaman vuoden päästä häneltä löytyi aivokasvain. Asia tutkittiin, koska migreenikohtaukset pahenivat koko ajan.

Vierailija
31/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tuskin mitään menettää vaikka häntä ei mielenterveysongelmaisen kotiin päästäisikään.

Migreeni ei ole mielenterveysongelma.

Vierailija
32/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan kertoa asiasta pesuainetuoksuiselle lapselle ja välittää häntä kertomaan tieto huoltajilleen?

Meinaatko että joku vaihtaa pyykinpesuaineensa vieraan ihmisen toiveesta?? Pitääkö myös lopettaa valkosipulin syöminen? Missä saa pieraista?

Vierailija
33/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia mielenterveysongelmia sitten.

Vierailija
34/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, saa migreenin naapurin lapsen vaatteista. Kaikkea te uskotte.

Migreeni tulee jostain muusta. Olisko kateutta?

Saan migreenin vähän joka asiasta, mutta kateudesta en ole vielä sellaista saanut. Miten se tapahtuu? Suututtaa niin, että verenpaine nousee päässä?

Vierailija
35/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tuskin mitään menettää vaikka häntä ei mielenterveysongelmaisen kotiin päästäisikään.

Migreeni ei ole mielenterveysongelma, vaan neurologinen sairaus.

Vierailija
36/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei näytä olevan se "lapsen vaatteet" vaan ihan joku muu. Ylireagointi jostain syystä. Kannattaisi hakeutua ammattiauttajalle. Ei ole wattuilua tai muuta. Ystävällisesti.

Jos kroppa ylireagoi, se ei häviä millään psykoterapialla.

Vierailija
37/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan myyvät myös hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluaineita, ovat myös ympäristöystävällisempiäkin !

Vierailija
38/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan kertoa asiasta pesuainetuoksuiselle lapselle ja välittää häntä kertomaan tieto huoltajilleen?

Meinaatko että joku vaihtaa pyykinpesuaineensa vieraan ihmisen toiveesta?? Pitääkö myös lopettaa valkosipulin syöminen? Missä saa pieraista?

Mä ainakin olen luopunut hajusteista, jotten pilaa kenenkään päivää. Mulle nyt on yhdentekevää, tuoksuuko pyykinpesuaine, shampoo tai käsisaippua, mutta sille, joka sairastuu niistä haihtuvista kemikaaleista, se on iso asia. Haluan ottaa myös muut huomioon.

Vierailija
39/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen luopunut hajusteista, jotten pilaa kenenkään päivää. Mulle nyt on yhdentekevää, tuoksuuko pyykinpesuaine, shampoo tai käsisaippua, mutta sille, joka sairastuu niistä haihtuvista kemikaaleista, se on iso asia. Haluan ottaa myös muut huomioon.

Olet harvinaislaatuisen huomioonottava ja fiksu, kiitos sinulle!

Vierailija
40/43 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni ei ole mielenterveysongelma.

Ihan sama. En usko silti että lapsi menettäisi mitään vaikka et häntä teille päästäisikään.