Hallitukselta uusi jäynä: LAKIMUUTOS: Reserviläisiä voidaan määrätä valvomaan rajaa
Laki yritetään saada voimaan pikaisella aikataululla!
Kommentit (51)
Hyvä! Meillä on paljon uusia asioita mitä pitäisi tehdä nykyaikaan. Tämä on juuri hyvää työtä.
"Rajavartioston alaiseen reserviin päätyy, jos on suorittanut varusmiespalveluksen Onttolassa, Immolassa, Ivalossa tai Rannikkoprikaatin merivartiolinjalla. Suomen rajajoukkojen vahvuus on hieman yli 10000 henkilöä ja heistä kolme neljäsosaa on reserviläisiä. Potentiaalisesti lain piirissä on siis tuhansia henkilöitä."
Koskee vain niitä, jotka käyneet artikkelissa mainituissa paikoissa armeijan. Näköjään mieheni kuuluu näihin.
Ei yläikärajaa!
Boomerit rajalle!
"KERTAUSKUTSU rajalle voisi tulla kaikenikäisille reserviläisille, sillä yläikärajaa ei lakiluonnoksessa ole määritelty."
Vierailija kirjoitti:
"Rajavartioston alaiseen reserviin päätyy, jos on suorittanut varusmiespalveluksen Onttolassa, Immolassa, Ivalossa tai Rannikkoprikaatin merivartiolinjalla. Suomen rajajoukkojen vahvuus on hieman yli 10000 henkilöä ja heistä kolme neljäsosaa on reserviläisiä. Potentiaalisesti lain piirissä on siis tuhansia henkilöitä."
Koskee noin prosenttia reserviläisistä.
No oottakaa vaan, eiköhän tuo kohta laajene muihinkin...
Kyse on turvallisuudesta, ei mikään jäynä.
Koskee vaan niitä, jotka on olleet tekemissä palvelusaikana rajavartiolaitoksen kanssa.
Muuten olen ollut tämän hallituksen toimia vastaan, mutta tämä on ihan hyvä lakimuutos. Pitää olla laissa säädetty valmius toimia tehokkaasti sellaisia uhkia vastaan, joita Venäjä saattaa luoda. Jo lain olemassaolo pienentää todennäköisyyttä, että sitä joudutaan käyttämään.
Olen kohta eläkkeelle pääsevä, työtön mies. Minä voin vaikka lähteä sinne päivystämään. Ei minulla ole mitään muutakaan.
Missä voin ilmoittautua?
Vierailija kirjoitti:
WVierailija kirjoitti:
Kyse on turvallisuudesta, ei mikään jäynä.
Sanopa se niille, joita uusi laki koskee.
Pääsisipä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee vain niitä, jotka käyneet artikkelissa mainituissa paikoissa armeijan. Näköjään mieheni kuuluu näihin.
Onnea, tuleva rajaleski 🤔
Sama olisi ruveta pelkäämään vaikka autokolaria tai muuta onnettomuutta, sairaskohtausta, sairautta tai muuta vastaavaa, jolla leskeksi voi päätyä. Enpä taida energiaani sellaiseen kuluttaa, tänäänkään.
Mieluusti lähtisin..vähän vaihtelua työelämään. Ylipäänsä haluaisin myös kertausharjoituksiin.Tämä reserviläinen ei luista vastuustaan!
Tässä tulee ilmi Suomen Nato-jäsenyyden valuvika: meillä ei ole palkka-armeijaa vaan koko lysti pyörii loppujen lopuksi reserviläisten amatöörien voimin.
Lähden heti ja jos siitä maksetaan niin olen vaikka 2 kuukautta siellä rajalla.
T: työtön reserviläinen
Asiahan on sillä tavalla että mikäli kyseisten paikkojen reserviläisiä jouduttaisiin käyttämään rajavalvontaan, niin heille maksettaisiin työstä asianmukainen palkka. Kyseessä ei suinkaan olisi asepalvelukseen verrattavissa oleva palvelus josta ei korvausta tippuisi.
Vierailija kirjoitti:
Reserviläisille varmasti maksetaan tuosta myös siviilityötään vastaava korvaus, mikäli se on suurempi kuin rajavartijan palkkataso? Uutinen ei tätä kerro.
Reserviläisen päiväraha on 50-60 euroa päivä verottomana.
Vierailija kirjoitti:
Ja reservistä eroamiseen saadaan uusi piikki.
Pösilöt soittaa taas täällä tyhmää turpaansa.
Lakimuutos aloite on tullut Rajavartiolaitokselle.
Rajalle voidaan määrä reserviläisiä, jotka ovat suorittaneet varusmiespalvelun Rajavartiolaitoksessa.
Ei sinne kuka tahansa reserviläinen kelpaa.
Pitää olla tuntumaa työhön.
Aseita ei ole käytössä.
Ja kaikki tämä tulee tapahtumaab VAIN erittäin poikkeuksellisissa tilanteissa.
Määräys voi olla kerrallaan vain 30 päivää.
Lukekaa ääliöt ensi uutinen HS:sta, ja louskuttaa sitten vasta idiootti leukojanne.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010427852.html