Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö 20 aurinkovoide Suomessa?

Vierailija
15.05.2024 |

No? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä.

Vierailija
2/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ihan ok, mutta huhtikuusta tuonne syyskuun loppuun käyttäisin sk 30-50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ihan ok, mutta huhtikuusta tuonne syyskuun loppuun käyttäisin sk 30-50.

Talvella uv-indeksi on 0-1. Ei silloin tarvitse mitään aurinkorasvoja.

Vierailija
4/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos ei ole kukonlaulusta auringonlaskuun siellä auringossa.

Vierailija
5/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseepas jos ihossa on punapigmenttiä.

Vierailija
6/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee rannalle keskipäivällä tunneiksi makaamaan auringossa heinäkuussa niin ei riitä. Mutta tavalliseen ulkoiluun riittää, kunhan on aina osan aikaa varjon puolella, metsässä tms.

Vierailija
7/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaisen vaalea iho, 50 on riittävä.

Vierailija
8/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätiloissa kyllä. Ulkona 50.

Vierailija
9/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisätiloissa kyllä. Ulkona 50.

🙌 Täydellinen vastaus 🤗

Vierailija
10/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväthangilla hiihdellessä aion jatkaa edelleen tästäkin kommentista huolimatta aurinkosuojan käyttöä. Hanki heijastaa ja voimistaa auringon vaikutuksia.

Muutoin jokainen voi tehdä aivan kuten itse tahtoo ja parhaakseen näkee, mutta itse näen asian toisin aurinkosuojan tarpeellisuudesta ennen huhtikuun alkua :)

Vierailija
11/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei riitä 

Vierailija
12/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naurattako! Tietysti riittää 20 aikuiselle jos viettää ihan normaalia elämää eikä ole työtön luuseri joka makaa auringossa 6 tuntia päivässä. 

Auringossa leikkiville lapsille kerroin on isompi, mun lapsenlapsilla 50. Mutta mähän olenkin töissä - kuten tänne kirjoittavista luusereista useimmat eivät ole - joten arjen keskipäivän kuumat tunnit olen ilmastoiduissa tiloissa toimistossa, eli nautin luonnosta noin klo 6 - 7 aamuisin ja 17 - 21 iltaisin. Ja ruokatauoilla joskus istun ulkona puoli tuntia. Plus viikonloput tietysti, mutta 20 riittää silloinkin koska kuka hullu keskellä kuuminta iltapäivää menee katettua terassia (tai parveketta) pidemmälle? Kaikkea tekin kysytte! Joku aivovamma? 

Vierailija
13/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää olla 50 ja sittenkin palan, jos oleilen liikaa auringossa. 

Vierailija
14/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää naurattako! Tietysti riittää 20 aikuiselle jos viettää ihan normaalia elämää eikä ole työtön luuseri joka makaa auringossa 6 tuntia päivässä. 

Auringossa leikkiville lapsille kerroin on isompi, mun lapsenlapsilla 50. Mutta mähän olenkin töissä - kuten tänne kirjoittavista luusereista useimmat eivät ole - joten arjen keskipäivän kuumat tunnit olen ilmastoiduissa tiloissa toimistossa, eli nautin luonnosta noin klo 6 - 7 aamuisin ja 17 - 21 iltaisin. Ja ruokatauoilla joskus istun ulkona puoli tuntia. Plus viikonloput tietysti, mutta 20 riittää silloinkin koska kuka hullu keskellä kuuminta iltapäivää menee katettua terassia (tai parveketta) pidemmälle? Kaikkea tekin kysytte! Joku aivovamma? 

Anteeksi, mutta mikä sinua vaivaa? Oletko ihan kunnossa?

Vierailija
15/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväthangilla hiihdellessä aion jatkaa edelleen tästäkin kommentista huolimatta aurinkosuojan käyttöä. Hanki heijastaa ja voimistaa auringon vaikutuksia.

Muutoin jokainen voi tehdä aivan kuten itse tahtoo ja parhaakseen näkee, mutta itse näen asian toisin aurinkosuojan tarpeellisuudesta ennen huhtikuun alkua :)

Keväthanget ei ole talvi. Tuossa oli puhe talvesta, ei keväästä. Koko maaliskuukin on kevättä. Talvea on suunnilleen marras-tammikuut.

Vierailija
16/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työssäkäyvä ja olen ne kuumimmat ajat ulkona.

Vierailija
17/17 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan ihosta. Itse en käytä Suomessa koskaan mitään aurinkovoiteita, koska en täällä koskaan pala, enkä oikeastaan rusketukaan. Lähinnä vaan etelänlomilla, jos talvella mennään, saatan käyttää aurinkovoidetta, vaikken kyllä sielläkään ole lapsuuden jälkeen palanut.

Mutta jos on niitä hysteerikkoja, jotka uskoo että muuttuu rusinan ryppyiseksi jos ei aina ole SK50 rasvat päällä, niin sellaisille ei toki riitä SK20 ja ilman aurinkorasvaa olisi kauhistus :D (Itsellä ikää jo 50 enkä ole ryppyinen vaikken ole aurinkorasvoja käyttänyt)