Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä, mihin kuluttaisin rahani. Ehdotuksia?

Vierailija
15.05.2024 |

Olen 40v mies, hyväpalkkaisessa työssä, perintöä on tullut ja lainoja ei ole koskaan ollut. Kuukausittain menee muutama tuhat euroa sijoitukseen, mutta haluaisin nauttia elämästä nykyistä enemmän. Olen alkanut pohtimaan, mihin ja miksi oikeastaan säästän ja sijoitan rahoja? Toistaiseksi ei ole perijöitä siunaantunut, niin olenkin päättänyt, että alan kuluttamaan rahaa aikaisempaa enemmän itseeni. Syön päivittäin lounaat ulkona, autotallista löytyy Tesla ja työmatkat poljen sähköpyörällä, reissaan mahdollisuuksien mukaan ulkomailla, erityisestä ns. seikkailumatkat kiinnostavat. Eli näiden osalta en tarvitse lisäpanostusta. Mihin siis kuluttaisin rahaa? Haluaisin parantaa elämänlaatuani ja antaa itselleni myös sen toisen ripauksen luksusta? Onko ideoita ja ehdotuksia?

Harri

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia? On myös hyväksi mielenterveydelle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita neulomaan ja tekemää taidetta. Niihin uppoaa jonkun verran rahaa. 

Vierailija
4/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan palkkaus ja säännöllinen hieronnassa käyminen.

Vierailija
5/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri löytyy, mutta siivooja voisi tosiaan olla hyvä. Kas kun ei olekaan tullut mieleeni. Kiitos vinkistä! Hieronnassa käyn epäsäännöllisen säännöllisesti.

Harri

Vierailija
6/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyväntekeväisyyttä. Siitä tulee hyvä mieli kun voi auttaa muita. Lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet ainakin on hyvä kohde. Monet lapset haluaisi harrastaa mutta heidän vanhemmillaan ei ole rahaa. Ylipäätään lasten ja nuorten tulevaisuuteen panostaminen on hyvä kohde aina, sillä he ovat tulevaisuus.

Vierailija
7/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. no just toi säännöllinen hieronnassa käyminen. Onko sulla kummilapsia? Voisitko viedä kummilapsia elokuviin, tarjota heille shoppailureissuja tms? Kummilasten kanssa vietetty aika on luksusta :) 

Vierailija
8/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ne mulle.

Vierailija
9/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmottele itseäsi, olet varmaan ansainnut sen kovalla työllä. Muista toisinaan köyhiä ja vähäosaisia pienin lahjoituksin - saat iloisen mielen, kun et kiinny liikaa rahaan ja materiaan. Muista rakastaa lähimmäisiäsi kuten Jeesus opettaa. 

Vierailija
10/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat ne mulle.

Tai mulle. Mä käyttäisin ne pihan laittoon - jos sulla on ylimääräistä aikaa, niin voisit varmaan tulla helppimään, ojanpielet pitäisi raivata raivaussahalla, muutama monttu täyttää ja sit tasottaa toisaalla pari töyssyä. Katettu terassi pitäisi uusia (vanhan on 40v ikään jo ehtinyt).

Vierailija
11/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita garderoobi kuntoon. Teetä itsellesi muutama puku ja kasa paitoja. Tilaa Englannista kontillinen kenkiä ja Italiasta sukkia. 

Vierailija
12/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea:

Osta tuo hämeen aavelaiva, eli MS Tampere, joka seilaa nytkin jossain päin vanajanselkää. Nostat kuiville, paikkaat ja uusit vähän tekniikkaa. Sitten sisustat uusiksi ja tuot se merelle. Rekisteröit ja vakuutat. Sitten sinulla on unelmiesi alus joka vie sinut vaikka talveksi malagaan, jos haluat.

Idea välähti kun kerroit että sinulla on löysää rahaa...

Taustaa tähän aloitukseen: https://yle.fi/a/74-20088700

Vierailija
13/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maininnut tyttöystävää/vaimoa? Eli niiden perillisten siunaantumista saa odotella? Perheeseen saa aika hyvin rahaa uppoamaan, harrastukset ja matkat. Isompi asunto. Parikymppiseen asti asuvat kotona ja sitten opiskelujen tukeminen rahallisesti. Ja sinulla on tuo vielä edessä.

Tässä vaiheessa sijoita itseesi ja mieti ratkaisua, miten saat enemmän vapaa-aikaa. Eli jos siirryt tekemään vaikka kolmepäiväistä työviikkoja ja pidät pidemmät talvi ja kesälomat.

Minä teen itse kolmepäiväistä työviikkoa. Pidän kaksi kuukautta kesälomaa ja kuukauden joululoman. Oma aika on arvokkaampaa kuin raha!

Vierailija
14/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä samoja olin ehdottamassa. Lisäksi ne ruuat mitä kotona syöt, niin kotiin kuljetettuna. Jos treenaus kiinnostaa, niin PT. Jos ulkonäön hoito kiinnostaa, niin säännöllisesti ihon-, jalkojen- ja käsienhoito. Hotelliyö silloin tällöin ihan kotimassa + hyvä illallinen.

Vierailija
15/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku hyvä kultainen panssarikaulaketju. 100g ketjut uutena 10000e ja käytettynä ehkä 4000-5000e.

Vierailija
16/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rahaa joskus paljon lotosta ja kulutin sitä juhlimalla ja kävin maksullisissa naisissakin. Siihen meni 15000 euroa ainakin. Kävin vähän reissussakin  pari kertaa ja asuin hyvässä hotellissa. Sit tajusin että pitäisi ehkä säästää rahaa myös tulevaisuutta varten joten lopetin juhlimisen.

Vierailija
17/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein "vanhana" tarvitsee terveyteen ja hampaisiin. Asumiseen. Elämiseen. Kodinkonehankinnat. Halutessaan osa matkustaa, jos ei tapata itseään ulkomailla. Laittaa kotia jne. Tai auttaa äitiä, lastaan tai muuta sukulaista. Köyhää tms. Mutta jos ei pidä rahasta kii, kai se katoaakin?

Vierailija
18/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi mökki jostakin hiihtokeskuksesta? Siellä sielu lepää hienoissa puitteissa. Rahamäärää voi säätää, kun jo jostakin alta puolen miljoonan voi saada ihan hienoja möksiä ja ylärajaa ei ole.

Vierailija
19/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vene, jolla voi ajella pitkiäkin matkoja ja yöpyä siellä. Mahdollisuus käydä myös ulkomailla.

Vierailija
20/52 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyteen. Saat siitä hyvää mieltä ja sisältöä elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan