5/6 'Sukututkijat'! Onko täällä vielä niitä jotka eivät ole tehneet DNA-testiä? Tämä tulee ehkä aiheuttamaan jonkunlaista ongelmaa yhteiskun
5/6 'Sukututkijat'! Onko täällä vielä niitä jotka eivät ole tehneet DNA-testiä? Tämä tulee ehkä aiheuttamaan jonkunlaista ongelmaa yhteiskunnassa - en sano ääneen mutta ajatelkaa itse! Jos et vielä ole tehnyt niin tee... Eikö rahaa - nyt MyHeritage antaa tehdä 39 eurolla joillekin. Voidaan tilata teille?
Kommentit (15)
En välitä nykyisistäkään sukulaisista enkä taatusti halua niitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en teetä vaoaaehtoisesti DNA- testiä. Jos mulla todetaan joku perinnöllinen alttius johonkin sairauteen, niin esim vakuutusyhtiö ei ehkä tee vakuutusta tai se tulee maksamaan paljon.
T.dna-tutkija
En muista, mitä kaikkea sitten ikäihmisenä saankaan, mutta nyt on jo tullut kaksi: syöpä ja näköhermon vauriot.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en teetä vaoaaehtoisesti DNA- testiä. Jos mulla todetaan joku perinnöllinen alttius johonkin sairauteen, niin esim vakuutusyhtiö ei ehkä tee vakuutusta tai se tulee maksamaan paljon.
T.dna-tutkija
Jos vanhemmat on tehnyt testin, niin vaikuttaako se myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.dna-tutkija
Jos vanhemmat on tehnyt testin, niin vaikuttaako se myös?
Toki, sillä olethan perinyt geenisi heiltä. Välttämättä ei tiedetä, minkä kombinaation olet saanut eli esim vanhemmalla todettu sairautta ennustava geeni ei ehkä ole periytynyt sinulle. Ed
Vierailija kirjoitti:
T.dna-tutkija
Vai dna-tutkija 😂
Enpä ole tuollaista titteliä kuullutkaan. Itse olen tutkijana perinnöllisyystieteen laitoksella. Ja olen muuten teettänyt testin.
Vierailija kirjoitti:
T.dna-tutkija
Sukututkimuksen DNA-testi ei kerro mitään alttiuksista sairauksille, ja MyHeritagen erillinen alttiustestikin kertoo vain todella karkeita arvioita. Lisäksi, aika outoja asioita saisi tapahtua, että suomalaiset vakuutusyhtiöt saisivat tiskin alta ihmisten terveystietoja Israelilaiselta yhtiöltä.
En menisi koskaan luovuttamaan DNA:tani yritykselle, joka tekee yhteistyötä myös lääketeolloisuuden kanssa. Seuraus voisi olla se, että juuri minun genomistani löytyisi jotain, mikä tuottaisi jonkin uuden terveydenhuollon menetelmän, johon ko. lääketeollisuuden yritys saisi sitten patentin.
Haluan olla ainoa, jolla on tekijänoikeudet omaan genomiini jokaikistä osaa myöten.
Jos tämä kuulostaa hullulta niin:
https://www.nbcnews.com/health/health-news/drug-giant-glaxo-teams-dna-t…
https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/07/big-pharma-dna/5662…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.dna-tutkija
Vai dna-tutkija 😂
Enpä ole tuollaista titteliä kuullutkaan. Itse olen tutkijana perinnöllisyystieteen laitoksella. Ja olen muuten teettänyt testin.
Otan osaa, mutta tutkin DNA-asioita ennenkuin olit syntynytkään. Perinnöllisyystieteen laitos ei ole ainoa paikka, missä sitä tutkitaan. Anteeksi, jos loukkasin hienoa titteliäsi, muuta olen edelleen siinä työssä ja pysyn sanojeni takana. Minä olen tehnyt sen testin muuten työssäni ihan itse, joten en teettäisi missään vieraassa laitoksessa. Kai olisit osannut itsekin tehdä. T.DNA- tutkija edelleen ja käytän ihan kiusallani tuota titteliä.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.dna-tutkija
Vai dna-tutkija 😂
//////
Kertomasi testi on kokonaan eri asia kuin jokin hikinen MyHeritage - testi.
Vähän tyhmä pitää olla, että lähettää oman dna-näytteensä jollekin kiinalaiselle bioasetehtaalle analyysiä varten. Eiköhän seuraava globaali virus ole suunniteltu kohdistumaan juuri typeriin länsimaalaisiin, jotka sinisilmäisyydessään antavat viholliselle kaikki aseet itseään vastaan. Ei tarvita enää mitään perinteistä sodankäyntiä, kun mammat tahtoo tietää, olisivatko he ehkä sukua inuiiteille, tai ihan vaan ruotsalaisille... voi tyhmyyden ylistys.
Lähetä DNA:si juutalaisille, mikä voisi mennä pieleen?
fimlabin "syöpä" seulonnan paperissa lukee että tietoja käytetään luottamuksella. netissä kuitenkin että tietoja käytetään glopaalisti. en todella palauta. tyhmät vielä maksavat heritakselle että tiedot leviävät liittäkää myös pankki tunnuksenne huu haa tutkimukseen.
Mitä te tähän trolliin meette? Syytänyt näitä "sukututkijat" -avauksia urakalla tänään.
Olkoon trolli mutta olen teettänyt testin. Ihan kiinnostavaa. Kuulun siihen sukuun mihin luulinkin kuuluvani. Valtavan paljon osumia. Kaukaisemmista ei voine tietää mitä kautta ovat sukua mutta muut osumat voivat antaa jotain vaikutelmaa.
Sukututkimus on auttanut näkemään miten paljon eri sukunimisiä suvussa on. Monet nimet näkyvät sukupuista, eivät dna-osumina, koska moni ei ole teettänyt testiä.
T.dna-tutkija