"Paras versio itsestä" "salilla kuusi kertaa viikossa" "pyrkiminen jatkuvaan kehitykseen" ... Mitä tämä on?
Onko otsikossa mainittu tapa todella tervehenkistä ajattelua? Nuorten länsimaalaisten huipputrendi tällä hetkellä on jonkinlaisen valioyksilön luominen itsestä. Ja kaikki tämä, jotta saisi aivan täydellisen kumppanin itselle. Oliko elämä tällaista teilläkin, jotka elitte nuoruuttanne 70-luvulla? Oliko kuntosali kaiken keskiössä ja oman ulkonäön sekä varallisuuden kehittäminen maksimiin yksin sinkkuna elämän tärkein asia?
Kommentit (69)
Olin nuori kasarilla ja nuori aikuinen ysärillä. Tärkeintä oli opinnot. Jaksaakseni lukemista ja tenttimistä kävin aktiivisesti salilla ja ohjatussa liikunnassa. Aamulla ensin salille ja sitten lukusalille päiväksi -tyylisesti.
Toimin samoin kuin minulla oli pitkä seurustelusuhde, urheilu ei liittynyt sinkkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teen töitä etänä, golfkentälle ajaa vartin, salille 5 minsaa. Nukun yössä 8-9h. Elämä on valintoja"
Juuri niin. Valinta. Ei yleispätevä totuus.
Mä en puhunut kuin itsestäni. Sinä keksit omasta päästä juttujasi
Olet kuule sinä, joka keksii omia juttujaan. Tuo jatkuva suorittaminen on sinun valintasi. Ei muiden. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Koeta jo se sisäistää.
No nyt meni ihan höpöksi sun jutut :D
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ollut trendi aika ajoin. Mitäs vikaa liikunnassa on?
Ei mitään, mutta tarviiko jokainen pakaraliike ja välipala kuvata someen ja siihen aina vähintään kymmenen hashtagia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ollut trendi aika ajoin. Mitäs vikaa liikunnassa on?
Ei mitään, mutta tarviiko jokainen pakaraliike ja välipala kuvata someen ja siihen aina vähintään kymmenen hashtagia.
Kuka niin tekee? Kuka niitä pakottaa katsomaan?
Mä olen todennut, että jos haluan pysyä virkeänä, hyväkuntoisena ja henkisesti skarppina, se vaatii nimenomaan liikuntaa. Teen vaativaa duunia, liikunta on mulle stressinpurkukeino. Nyt olen vuoden ollut liikkumatta ja todennut, että ei sovi mulle. En saa aikaiseksi mitään muutakaan. Paluu salille meneillään, aloittanut jälleen kävelylenkit. Olo alkaa olla pirteämpi ja nukun yönikin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pyrin vaurastumaan ja käyn salilla tuon 6x viikossa. Enpä oo kyllä koskaan voinut paremmin kuin tällä elämäntyylillä. Joku läski tästäkin elämäntyylistä pahoittaa mielensä. Suosittelen kokeilemaan.
Mitä teet salilla kuusi kertaa viikossa? Onko sinulla töitä tai mitään muuta elämää?
Jep jep, tälläkin palstalla luultavasti useimmat selaavat puhelinta huomattavasti enemmän viikossa, kuin mitä menee aikaa jos käy salilla sen 6x. etenkin jos salikäynnit saa sujuvasti kuulumaan osaksi arkea. Mutta toki se on merkki siitä, että ei ehdi töissä käymään tai ei ole muuta elämää.
Ihan vaan vinkkinä yksinkertaiselle: Mikäli salilla käy 6 kertaa viikossa, treenit on lyhyitä, koska pitkästä treenistä ei ehdi palautua tarpeeksi. Toki joku himobodari voi silti tehdä tuntien treenejä, mutta tavikselle riittää hyvin tunti johon sisältyy jo suihkussa käynti ja melkein matkatkin, mikäli sali on sopivan lähellä. Jollain voi mennä jo työpäivään matkoineen enemmän aikaa, kun sellaisella jolla sali ja työpaikka sijaitsee sopivasti asuntoon nähden.
Toki jos tottuu valittamaan ja itkemään elämän epäreiluutta, löytää jokaiseen ratkaisuun ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teen töitä etänä, golfkentälle ajaa vartin, salille 5 minsaa. Nukun yössä 8-9h. Elämä on valintoja"
Juuri niin. Valinta. Ei yleispätevä totuus.
Mä en puhunut kuin itsestäni. Sinä keksit omasta päästä juttujasi
Olet kuule sinä, joka keksii omia juttujaan. Tuo jatkuva suorittaminen on sinun valintasi. Ei muiden. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä. Koeta jo se sisäistää.
No nyt meni ihan höpöksi sun jutut :D
Olen pahoillani. En tajunnut keskustelevani lapsen kanssa. Yritän jatkossa käyttää yksinkertaisempia sanoja, jotta sinäkin pysyt kärryillä.
Ps. "Kärryillä" tarkoittaa "ymmärtää, missä mennään", näin vapaasti suomennettuna.
Minä pidän tuosta "paras versio itsestä" -ilmauksesta, koska näen sen nimenomaan vaihtoehtona täydellisyydentavoittelulle sekä ylipäätään sille, että tavoittelee mahdottomia. Kun pyrkii olemaan itsensä paras versio, ei tavoittele sitä mitä joku toinen on.
Toki tuokin voi lipsahtaa neuroottiseksi täydellisyydentavoitteluksi. Tai ongelma voi tulla siitä, että ne menetelmät, joilla pyrkii olemaan itsensä paras versio, ovat kohtuuttomat.
Se että kuuluuko pyrkimykseen salilla käyminen on kysymys erikseen. Kohtuulliset, terveyttä edistävät elämäntavat, mukaan lukien liikunta, mielestäni kuuluvat. Myös viisauteen ja ns. sydämen sivistykseen pyrkiminen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/