Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimisit exän ja yhteisten lasten kanssa?

Vierailija
14.05.2024 |

Eli, sain yksinhuoltajuuden lapsista oikeudessa tänä keväänä, koska exä on alkoholisti ja hän käyttäytyy myös hyvin narsistisesti, on ollut väkivaltainen.. Hän saa lapsia luokseen jokatoinen viikonloppu.

Uskon, että hän on kyllä oikeuden päätöksen lukenut, vaikka esim viime vuonna väliaikaismääräyksen jälkeen, kun tuomari määräsi lapset asumaan luokseni ennen yksinhuoltoratkaisua,  hän oli väittänyt ettei edes ollut saanut oikeuden päätöstä luettavakseen, kun yritti sanella minulle, miten lapsia kuskataan ym. Oikeus oli määrännyt hänet hakemaan lapset minun luota, jotta voin varmistua hänen olevan selvinpäin ja hän alkoi väittää vastaan, kun hänen piti tulla hakemaan lapsia. Ei olisi halunnut.

No, se oli silloin. Nyt sain yksinhuollon virallisesti. 

No lapset olivat tässä taas viikonlopun hänen luonaan ja hän oli puhunut heille, että ottaa lapsille vapaaksi viimeisen koulupäivän ja lähtevät mökille. 

Eninnäkin, lapset ovat sen viikonlopun minun luona, en tiedä miten hän kalenteria on katsonut, mutta aloin miettimään, onko hällä muutenkaan  oikeutta ottaa lapsille vapaata koulusta, koska minä olen nyt yksinhuoltaja? 

Saako hän päättää enää tälläisistä asioista? Hän on hyvin määräilevä ja käyttäytyy, niinkuin lapset olisivat hänen omaisuuttaan ja häntä on toteltava kaikessa. En ole aikoihin enää reagoinut viesteihin, joissa on komentelevaa sävyä. 

Ja narsistin kanssa on turha yrittää vääntää asioista. Parempi olla vaan hiljaa. 

Mutta mitä teen, jos hän vastoin mun suostumusta hakeekin lapset koulusta? Saako hän tehdä niin?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Aikuinen nainen pääsee eroon tuollaisesta miehestä, mutta lapset altistetaan edelleen hänen käytökselleen.

Niinpä. Olen lapsille sanonut, etten pakota heitä isälleen. Heillä on oikeus kieltäytyä menemästä. Mutta minä en voi estää, jos en nyt halua saada sakkoja tapaamisten estämisestä. Ap

en nyt halua saada sakkoja tapaamisten estämisestä

Just, halvalla myyt lastesi hyvinvoinnin. 

Ehdottomasti. Tullu toiselle huoltajalle pieni mielipaha niin liimataan se sama niihin lapsiinkin, heidän mielipiteellä tai realistisella todellisuudellahan ei ole mitään merkitystä. Ja tiedättekö muuten ketkä maksavat nämä kalliit valvotut tapaamiset??

Vierailija
42/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset haluaa tavata isää? 

On aika taitavaa tämä lasten manipulointi nykyisin eikä sen näkeminenkään ketään kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Aikuinen nainen pääsee eroon tuollaisesta miehestä, mutta lapset altistetaan edelleen hänen käytökselleen.

Niinpä. Olen lapsille sanonut, etten pakota heitä isälleen. Heillä on oikeus kieltäytyä menemästä. Mutta minä en voi estää, jos en nyt halua saada sakkoja tapaamisten estämisestä. Ap

Onneksi lapsesi on niin isoja että voivat päättää itse. Omani ei vielä voi. Edellisellä visiitillä lapsi kertoo tulleensa löydyksi isänsä toimesta. Keskeytin tapaamiset, mutta sossu sanoi että varmaan tulee sakko kuitenkin kun pannaan vieraannuttamisen piikkiin. Jälkiä ei jäänyt. 

...tulleensa lyödyksi isänsä toimesta. Voi mitä kieltä!

Vierailija
44/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsesi on niin isoja että voivat päättää itse. Omani ei vielä voi. Edellisellä visiitillä lapsi kertoo tulleensa löydyksi isänsä toimesta. Keskeytin tapaamiset, mutta sossu sanoi että varmaan tulee sakko kuitenkin kun pannaan vieraannuttamisen piikkiin. Jälkiä ei jäänyt. 

...tulleensa lyödyksi isänsä toimesta. Voi mitä kieltä!

Sitä se on vähän kaikkialla. Monikaan ei taas edes ymmärrä lukea selkeääkään kieltä oikein. Ehkä jokin mindlock estää?

Vierailija
45/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika taitavaa tämä lasten manipulointi nykyisin eikä sen näkeminenkään ketään kiinnosta. 

Kovin paikkakuntakohtaista, että miten toimitaan. Toisilla paikkakunnilla estetään vieraannuttamista ja toisilla paikkakunnilla lasten asioita hoitavat haluavat lähinnä vieraannuttaa. Toisaalla huomataan että manipuloidaan ja toisaalla manipuloidaan itse..

Vierailija
46/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sitten exälle viestin, että hän ei voi ottaa lapsille koulusta vapaata, koska olen nyt yksinhuoltaja. Kuukausi sitten on tullut tämä päätös, jonka asianajajat ovat sähköpostiin kummallekin lähettäneet. 

Mutta, silti hän alkoi väittää, että en ole edelleenkään mikään yksinhuoltaja virallisesti ja hän tekee taas poliisille minusta ilmoitusta. Hän on siis olemattomista syistä tehnyt minusta ja puolisostani rikosilmoituksia, ja on uhkaillut lastensuojelun työntekijöitä poliisitutkinnalla. Ja aikoo nyt kuulemma jatkaa tätä huoltoriitaa menemällä oikeuteen. 

Sanoinko jo muuten, että hänellä on vähän näitä narsistisia piirteitä...ap

Vierailija
47/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovatkin muutaman kerran jo kieltäytyneet menemästä isälleen. Hän on silloin raivonnut ja uhannut poliisilla, mutta asianajajani sanoi, että poliisit eivät väkisin vie vastahakoisia lapsia etävanhemmalle. 

Harmi kun tämä ihminen ei tajua itse rikkovansa välejä lastensa kanssa. Lapset ovat päinvastoin kiintyneet enemmän nykyiseen aviopuolisooni, koska hän on niin hyvä lapsilleni ja kohtelee heitä hyvin. Tiedän, että tämä harmittaa lasten isää entisestään, hän on täynnä vihaa miestäni kohtaan. Hän on kuitenkin itse aiheuttanut niin paljon pahaa, että lopulta kävi näin. Monta vuotta yritettiin hälle puhua että lopettaa juomisen ja alkaa huolehtia lapsista, mutta ei kuunnellut ja asiat meni vain huonommaksi, kunnes mentiin oikeuteen. 

En suosittele kyllä ketään huvikseen lähtemään oikeuteen tappelemaan, jos lapsilla on kummatkin vanhemmat kunnollisia. Se on r

Me istuimme pariin otteeseen oikeussalissa.  Ap

Vierailija
48/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa on paras pysyä sopimuksessa kokoajan ihan kirjaimellisesti, ei passaa luistaa puolin eikä toisin, koska muuten narsisti sanelee jatkuvasti milloin hänelle käy ja milloin ei ja varoitusaika saattaa olla edellinen ilta klo 20.

Näin minulla vuoden takainen eksä yrittää vielä toimia, laitan sitten aina saman vastauksen, kuin mitä tapaamissopimuksessa lukee ja siinä pysytään. Lasten vaihto tapahtuu päivähoidon kautta, koska hän myöhästeli aikaisemmin useammalla tunnilla hausta tai tuonnista ja kun aiheesta sanoin, tuli tuntia ennen istumaan pihalle lasten kanssa valehteli heille, että minä olen unohtanut ja myöhässä(olin töissä) ja hän tiesi sen varsin hyvin, mutta halusi yrittää manipuloida lapsia. Onneksi 8.vuotias jo tajuaa kummalla on puhtaat jauhot pussissa.

Tähän minun kontrolloinnin yritykseen tuli loppu vasta, kun pyysin lastenvalvojalla vaihdot päivähoidon kautta ja kirjattiin sopimukseen.

Vierailija
49/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 8-vuotiaalle saa vaihdot päivähoidon kautta?

Mut joo, lapsen lapsuus kestää vain lyhyen ajan. Vaikka se ei siltä nyt tuntuisi. Älä tuhlaa sitä aikaa vähäarvoiseen.

Lapsi muistaa aikuisena, kuka vanhempi jousti ja salli lapsen nauttia huolettomasti lapsuudestaan.

Vierailija
50/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi onnea. Mulla hovi palautti huollon yhteiseksi siitä huolimatta että isä tuomittu väkivallasta mua kohtaan. Piina jatkuu, toivottavasti oma mielenterveys kestää...

Sun pitää valitettavasti opetella erottamaan oma suhteesi lasten isäsuhteesta. Eihän sua turpaan mätkinyt välttämättä lapsille täysin kelvoton isä ole, vaikkei parisuhteen mallia osannutkaan näyttää.

Oletko sairas mieleltäsi?

Vierailija
51/57 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut joo, lapsen lapsuus kestää vain lyhyen ajan. Vaikka se ei siltä nyt tuntuisi. Älä tuhlaa sitä aikaa vähäarvoiseen.

Lapsi muistaa aikuisena, kuka vanhempi jousti ja salli lapsen nauttia huolettomasti lapsuudestaan.

Olet täysin oikeassa, lasten etu on sujuva turvallinen arki. Aikuisten täytyy osata olla aikuisia ja kyetä sopimaan asioista vaikka itsellänsä olisikin ongelmia. Ne eivät saa vaikuttaa lasten perusturvallisuuteen.

Vierailija
52/57 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi onnea. Mulla hovi palautti huollon yhteiseksi siitä huolimatta että isä tuomittu väkivallasta mua kohtaan. Piina jatkuu, toivottavasti oma mielenterveys kestää...

Sun pitää valitettavasti opetella erottamaan oma suhteesi lasten isäsuhteesta. Eihän sua turpaan mätkinyt välttämättä lapsille täysin kelvoton isä ole, vaikkei parisuhteen mallia osannutkaan näyttää.

Oletko sairas mieleltäsi?

Älä järkytä itseäsi. Näitähän riittää.

Vierailija
53/57 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin paikkakuntakohtaista, että miten toimitaan. Toisilla paikkakunnilla estetään vieraannuttamista ja toisilla paikkakunnilla lasten asioita hoitavat haluavat lähinnä vieraannuttaa. Toisaalla huomataan että manipuloidaan ja toisaalla manipuloidaan itse..

Ei saisi olla näin. Tasa-arvon tulisi toteutua kuten lain puitteissa toimimisen. Ei ihme että koko sosiaaliala on kriisissä, ammattitaidotonta kaikin puolin epäkelpoa psyykkisesti sairasta väkeä. Toimintatavat kertovat terveydestä.

Vierailija
54/57 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin oikeassa, lasten etu on sujuva turvallinen arki. Aikuisten täytyy osata olla aikuisia ja kyetä sopimaan asioista vaikka itsellänsä olisikin ongelmia. Ne eivät saa vaikuttaa lasten perusturvallisuuteen.

Nykyisin tapellaan käräjäoikeudessa kunnes lapset täyttävät 18 vuotta. Onhan sekin tapa elää tätä elämää. Se joka saa omistaa niitä lapsia on varmasti tosi järkevä ihminen.

Vierailija
55/57 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä haluavat eristää lasta niin kauan että ei haluaisikaan asumaan sen toisen huoltajan luokse, tämä on yleinen ajatus takana. Eivät monetkaan ole kiinnostuneita lasten hyvinvoinnista vaan tärkeintä on kiusata sekä nöyryyttää sitä toista huoltajaa. Jos oikein ilkeäksi haluaa ryhtyä niin kannattaa vain itkeä lastensuojeluun sitä että tuntee turvattomuutta tämän toisen huoltajan suhteen eikä tunne voivansa luottaa tähän niin saa jopa valvotut tapaamiset ja siten lapsenkin itsellensä kokonaisuudessaan. Jos on rahaa hyvin jotta tulee toimeen niin tässä tapauksessa kaikki on vain helpompaa hoitaa.

Vierailija
56/57 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en nyt halua saada sakkoja tapaamisten estämisestä

Just, halvalla myyt lastesi hyvinvoinnin. 

Ehdottomasti. Tullu toiselle huoltajalle pieni mielipaha niin liimataan se sama niihin lapsiinkin, heidän mielipiteellä tai realistisella todellisuudellahan ei ole mitään merkitystä. Ja tiedättekö muuten ketkä maksavat nämä kalliit valvotut tapaamiset??

Hyväntekijät ovat sitä mieltä että maksavat veroja aina vain enemmän jotta Suomessa olisivat asiat paremmin.

Vierailija
57/57 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aloittako näitä ikinä, ne eivät ikinä tule päättymään. Vieroittakaa itsenne ennemmin. Liian rankkaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Sitten tehkää rikosilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi