Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimisit exän ja yhteisten lasten kanssa?

Vierailija
14.05.2024 |

Eli, sain yksinhuoltajuuden lapsista oikeudessa tänä keväänä, koska exä on alkoholisti ja hän käyttäytyy myös hyvin narsistisesti, on ollut väkivaltainen.. Hän saa lapsia luokseen jokatoinen viikonloppu.

Uskon, että hän on kyllä oikeuden päätöksen lukenut, vaikka esim viime vuonna väliaikaismääräyksen jälkeen, kun tuomari määräsi lapset asumaan luokseni ennen yksinhuoltoratkaisua,  hän oli väittänyt ettei edes ollut saanut oikeuden päätöstä luettavakseen, kun yritti sanella minulle, miten lapsia kuskataan ym. Oikeus oli määrännyt hänet hakemaan lapset minun luota, jotta voin varmistua hänen olevan selvinpäin ja hän alkoi väittää vastaan, kun hänen piti tulla hakemaan lapsia. Ei olisi halunnut.

No, se oli silloin. Nyt sain yksinhuollon virallisesti. 

No lapset olivat tässä taas viikonlopun hänen luonaan ja hän oli puhunut heille, että ottaa lapsille vapaaksi viimeisen koulupäivän ja lähtevät mökille. 

Eninnäkin, lapset ovat sen viikonlopun minun luona, en tiedä miten hän kalenteria on katsonut, mutta aloin miettimään, onko hällä muutenkaan  oikeutta ottaa lapsille vapaata koulusta, koska minä olen nyt yksinhuoltaja? 

Saako hän päättää enää tälläisistä asioista? Hän on hyvin määräilevä ja käyttäytyy, niinkuin lapset olisivat hänen omaisuuttaan ja häntä on toteltava kaikessa. En ole aikoihin enää reagoinut viesteihin, joissa on komentelevaa sävyä. 

Ja narsistin kanssa on turha yrittää vääntää asioista. Parempi olla vaan hiljaa. 

Mutta mitä teen, jos hän vastoin mun suostumusta hakeekin lapset koulusta? Saako hän tehdä niin?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvotuista tapaamisista puhuttiinkin, mutta kuulema se ei ole kuin lyhytaikainen ja sitä eivät olosuhdeselvittäjät suositelleet. 

Se on sinun vastuulla olla lasten puolella. 

Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
22/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovatkin muutaman kerran jo kieltäytyneet menemästä isälleen. Hän on silloin raivonnut ja uhannut poliisilla, mutta asianajajani sanoi, että poliisit eivät väkisin vie vastahakoisia lapsia etävanhemmalle. 

Harmi kun tämä ihminen ei tajua itse rikkovansa välejä lastensa kanssa. Lapset ovat päinvastoin kiintyneet enemmän nykyiseen aviopuolisooni, koska hän on niin hyvä lapsilleni ja kohtelee heitä hyvin. Tiedän, että tämä harmittaa lasten isää entisestään, hän on täynnä vihaa miestäni kohtaan. Hän on kuitenkin itse aiheuttanut niin paljon pahaa, että lopulta kävi näin. Monta vuotta yritettiin hälle puhua että lopettaa juomisen ja alkaa huolehtia lapsista, mutta ei kuunnellut ja asiat meni vain huonommaksi, kunnes mentiin oikeuteen. 

En suosittele kyllä ketään huvikseen lähtemään oikeuteen tappelemaan, jos lapsilla on kummatkin vanhemmat kunnollisia. Se on raskasta ja vie aikaa ja ei todellakaan ilmaista. Onn

Eipä tuo kovin tappelua ollut, kaikki asiat meni ns paperipäätöksinä. Ei me missään oikeussalissa istuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovatkin muutaman kerran jo kieltäytyneet menemästä isälleen. Hän on silloin raivonnut ja uhannut poliisilla, mutta asianajajani sanoi, että poliisit eivät väkisin vie vastahakoisia lapsia etävanhemmalle. 

Harmi kun tämä ihminen ei tajua itse rikkovansa välejä lastensa kanssa. Lapset ovat päinvastoin kiintyneet enemmän nykyiseen aviopuolisooni, koska hän on niin hyvä lapsilleni ja kohtelee heitä hyvin. Tiedän, että tämä harmittaa lasten isää entisestään, hän on täynnä vihaa miestäni kohtaan. Hän on kuitenkin itse aiheuttanut niin paljon pahaa, että lopulta kävi näin. Monta vuotta yritettiin hälle puhua että lopettaa juomisen ja alkaa huolehtia lapsista, mutta ei kuunnellut ja asiat meni vain huonommaksi, kunnes mentiin oikeuteen. 

En suosittele kyllä ketään huvikseen lähtemään oikeuteen tappelemaan, jos lapsilla on kummatkin vanhemmat kunnollisia. Se on raskasta ja vie aikaa ja ei todellakaan ilmaista. Onn

Persoonallisuushäiriöt ovat kroonisia. Ei lastesi vanhempi tule koskaan tajuamaan. Hänen parantumaton sairautensa estää sen. 

Vierailija
24/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä lastenvalvojaan ja varmista oikeutenne sekä velvollisuutenne. Ole yhteydessä myös lastensuojeluun. Onnea elämiinne! :) 

Vierailija
25/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin. Kerroin lapselle, että tällä paikkakunnalla käy aina näin. Sai pitää :)

Vierailija
26/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvotuista tapaamisista puhuttiinkin, mutta kuulema se ei ole kuin lyhytaikainen ja sitä eivät olosuhdeselvittäjät suositelleet. 

Minulla ei ole tuollaisia mitään ongelmia mutta valvotut tapaamiset vain jatkuvat täysin perusteetta. Nyt nautin vain elämästäni. Kylläpä tässä Suomessa onkin erilaisia käytäntöjä riippuen ihmisistä, varmaan johtuu ammattitaidottomuudesta, valvonnan puuttesta sekä sadistisesta ilkeydestä. Onneksi jatkuvat ne valvotut kuitenkin, mitä pidempään, sen enemmän rikollisilla toimilla on pituutta. Jos ajattelee järkevästi ja taloudellisesti niin mitä pidempään tietoinen väärin toimiminen jatkuu, sitä suuremmat ovat myöskin korvaukset. Kukaan ei tiedä minusta tai elämästäni mitään eikä ketään kyllä edes kiinnostakaan.

Vierailija
27/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luovutin. Kerroin lapselle, että tällä paikkakunnalla käy aina näin. Sai pitää :)

Luovutit toiselle lapsen? Niin tein minäkin kun olin taistellut omat taisteluni myös lastenkin vuoksi. Sai siis pitää. :)

Vierailija
28/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimisin tilanteessa lapsia kuunnellen. 

Tämä on aina se oikea tapa toimia. Jos lapset sinne mökille haluaa, niin heippa! 

Vierailija
29/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele kyllä ketään huvikseen lähtemään oikeuteen tappelemaan, jos lapsilla on kummatkin vanhemmat kunnollisia. Se on r

Minun lapseni määrättiin persoonallisuushäiriöiselle tuosta vain, ei se kuule mitään estä kun ei estä työntekoakaan. Ei estä rikostaustakaan kun on rahaa ja on patologinen valehtelija. Raha ratkaisee kaiken olennaisen.

Vierailija
30/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tuollaisia mitään ongelmia mutta valvotut tapaamiset vain jatkuvat täysin perusteetta. Nyt nautin vain elämästäni. Kylläpä tässä Suomessa onkin erilaisia käytäntöjä riippuen ihmisistä, varmaan johtuu ammattitaidottomuudesta, valvonnan puuttesta sekä sadistisesta ilkeydestä. Onneksi jatkuvat ne valvotut kuitenkin, mitä pidempään, sen enemmän rikollisilla toimilla on pituutta. Jos ajattelee järkevästi ja taloudellisesti niin mitä pidempään tietoinen väärin toimiminen jatkuu, sitä suuremmat ovat myöskin korvaukset. Kukaan ei tiedä minusta tai elämästäni mitään eikä ketään kyllä edes kiinnostakaan.

Lapsi on yksilö ja kaikki erilaisia. Kaikkien lasten etu ei ole sama. 

Vierailija
31/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina se oikea tapa toimia. Jos lapset sinne mökille haluaa, niin heippa! 

Ei vaan yksinhuoltaja päättää. Nykyisin lapsia ei kuunnella.

Vierailija
32/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tuollaisia mitään ongelmia mutta valvotut tapaamiset vain jatkuvat täysin perusteetta. Nyt nautin vain elämästäni. Kylläpä tässä Suomessa onkin erilaisia käytäntöjä riippuen ihmisistä, varmaan johtuu ammattitaidottomuudesta, valvonnan puuttesta sekä sadistisesta ilkeydestä. Onneksi jatkuvat ne valvotut kuitenkin, mitä pidempään, sen enemmän rikollisilla toimilla on pituutta. Jos ajattelee järkevästi ja taloudellisesti niin mitä pidempään tietoinen väärin toimiminen jatkuu, sitä suuremmat ovat myöskin korvaukset. Kukaan ei tiedä minusta tai elämästäni mitään eilä

Älä selitä, lapsen persoonallisuus ei päätä näitä asioita. Eikä lapsen piikkiin saisi yrittää tupata asioita. Kasva aikuiseksi ja katso samalla mitä tuhoa olette saaneet aikaan kun olette vaatineet "oikeuksianne" kaikki vuodet.

Vierailija
33/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene. Jos oikeuteen menee oikeutta hakemaan niin sitten toimitaan sen oikeuden päätöksen mukaan. Lapsen asiat hoidetaan ensisijaisesti lain mukaan ja toisena tulee lapsen etu. 

Vierailija
34/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene. Jos oikeuteen menee oikeutta hakemaan niin sitten toimitaan sen oikeuden päätöksen mukaan. Lapsen asiat hoidetaan ensisijaisesti lain mukaan ja toisena tulee lapsen etu. 

Et näköjään ymmärrä mitä sinä oikein kirjoitat. Täyttä ristiriitaista paskaa joka ei ole lain mukaista toimintaa oikeasti. Tässähän tämä sekamelska sitten piileekin. Hahhah, olette te typeriä ihmisiä. Tapelkaas rauhassa, minä katsoin että olkoon menneeksi ja vie vielä lapsetkin niin minä otan hieman aikaa itselleni loppuelämäksi! Olen sen ansainnut. Minussa ei ole mitään vikaa ja olen kiitollinen tässä kohdassa tästä kaikesta mutta sehän ei poista sitä rikosta joka tapahtui jo alun alkaen mutta sehän ei liity tähän huoltajien väliseen asiaan. Olen sopuisin ihminen mutta minut vain työnnettiin syrjään kokonaan. Ei se mitään, tämä paska on todellista elämää ja kerron kaikesta lisää joskus myöhemmin. Nyt ei enää jaksa niistä puhua.

Vierailija
35/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutit toiselle lapsen? Niin tein minäkin kun olin taistellut omat taisteluni myös lastenkin vuoksi. Sai siis pitää. :)

Joo, luovutin kun tämä näyttäytyy semmosena paikkakuntana missä höyrymopilla kasvatuksesta saa etua.

Vierailija
36/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, luovutin kun tämä näyttäytyy semmosena paikkakuntana missä höyrymopilla kasvatuksesta saa etua.

Joo se on nykyisin sellaista siellä sun täällä. Asioita voidaan ilmaista niin monin eri tavoin. Kaikella on aina tarkoitus kuitenkin. Tsemppiä teillekin kaikille ja lapselle paljon rakkaushaleja tuntemattomalta nettihöperötarinatätihenkilöltä joka on myös katsonut parhaakseen luovuttaa mutta vain koska muuten menisi turhanpäiväiseksi jo ihan koko perheen osalta nyt varsinkin. Lasten täytyy saada olla rauhassa. Nyt saavat. 

Vierailija
37/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten ihmisten kanssa tekin lisäännytte.

Vierailija
38/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisten ihmisten kanssa tekin lisäännytte.

Jep. Sanon nyt kokemuksella että kannattaa katsoa nyt tarkasti kenen kanssa lisääntyy. Omasta tilanteestani viisastuneena ei nyt taas sitten enää harmita ja voin vannoa ettei olisi ymmärryksessäni ollut ajankohtaisella hetkellä ketään muutakaan. Ja lopulta kaikella on tarkoitus. Lapsi voi myös syntyä tarkoituksella pelastamaan ihmisen elämän.

Vierailija
39/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi onnea. Mulla hovi palautti huollon yhteiseksi siitä huolimatta että isä tuomittu väkivallasta mua kohtaan. Piina jatkuu, toivottavasti oma mielenterveys kestää...

Ei kovin vahvoilla kantimilla sitten muutenkaan ole ollut. Olen varmasti keskivertoa vahvempi ihminen. Lapsia kiusataan todellakin ihan minkä tahansa mielipahan takia. En vähättele pahoinpitelyä jota olen itsekin toistuvasti joutunut kestämään niin fyysisesti kuin psyykkisestikin mutta no, kuitenkin.

Vierailija
40/57 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Aikuinen nainen pääsee eroon tuollaisesta miehestä, mutta lapset altistetaan edelleen hänen käytökselleen.

Lasteni isä saa tavata heitä vain valvotusti. En olisi kuvitellut missään tilanteessa muuhun suostuvani. 

Hyvä hyvä 🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän