Eriävät tulevaisuuden haaveet
Ollaan oltu py kanssa kohta 2 vuotta yhdessä. Mä olen 24 ja py 27v.
Mä olen tiennyt jo jonkin aikaa että haluan tulevaisuuden hänen kanssa kuten muuttas yhteen lähiaikoina ja mennä joskus naimisiin kun aika oikea on.
Oon yrittänyt puhua py kanssa tulevaisuudesta ja siitä että haluaisin suunnitella sitä ja puhua toiveista ja siitä mitä hän haluaa, mutta hän ei siitä halua puhua tai suuttuu.
Kerroin hänelle että musta tuntuu ettei hän halua mun kanssa tulevaisuutta/suunnitella sitä koska aina kun otan esiin asian niin hän ei halua puhua eikä itse ole ottanut asiaa esille kertaakaan.
Tästä py suuttui mulle kun kerroin vaan miltä asia tuntuu ja valitti ettö jos muutetaan yhteen niin mulle ei riitä mikään ja kohta alan valittaa että miksi ei mennä naimisiin vaikka enhän mä lähi vuosina edes halua, mutta joskus sitten ja mun mielestä askelten ottaminen kuten yhteenmuutto ja tulevaisuudesta puhuminen kuuluu suhteeseen.
Py sanoi että hän ei mieti tulevaisuutta koska ei tiedä mitä maailmalla tapahtuu ja mulle tuli tästä olo ettei hän tosiaan mun kanssa tulevaisuutta näe.
Mietin että voiko asia muuttua vai odotanko turhaa?
Kommentit (8)
Kannattaa katsella paremmin omiin tarpeisiin vastaava kumppani. Tämän nyksäsi kanssa ei haaveesi tule toteutumaan ikinä ja kohta sinulla alkaa olla kiire.
Nyksäsi sen sijaan löytää hyvinkin todennäköisesti toisen naisen jonka kanssa haluaa tuon kaiken ja nopeasti. Ei kannata jäädä odottelemaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsella paremmin omiin tarpeisiin vastaava kumppani. Tämän nyksäsi kanssa ei haaveesi tule toteutumaan ikinä ja kohta sinulla alkaa olla kiire.
Nyksäsi sen sijaan löytää hyvinkin todennäköisesti toisen naisen jonka kanssa haluaa tuon kaiken ja nopeasti. Ei kannata jäädä odottelemaan sitä.
Toisen naisen, sen oikean, piti sanomani.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei löydä, kun tuollainen ei vaan kiinnosta häntä. Minä en halunnut muuttaa yhteen kummankaan exäni kanssa enkä halua vieläkään asua kenenkään naisen kanssa yhdessä.
M35
Kumppansi ei halua muuttaa yhteen. Se hänelle sallittakoon. Se ei tarkoita ettetkö sinä olisi tärkeä. Itse en ole koskaan muuttanut kumppanini kanssa yhteen vaikka meillä on lapsiakin. Syitä on monia, keskeisimpänä se että olemme molemmat ihmisiä jotka tarvivat aikaa itsekseen ihan säännöllisesti. Ole avoimin mielin.
Miehillä se menee kyllä valitattavasti näin, että saatetaan olla jonkun naisen kanssa vain mukavuudenhalusta: on seuraa, seksiä, jne. Mutta tiedetään jo salaa sisällä itse, että tämä ei ole se nainen, jonka kanssa aiotaan naimisiin. Tai ehkä ei edes koskaan haluta naimisiin. Tämä ei ole toiselle osapuolelle reilua, vaan itsekästä.
Jos olet puhunut jo monta kertaa, eikä ajatus yhteisestä tulevaisuudesta innosta miestä, niin sitten valitettavasti on pakko tehdä tästä johtopäätökset. Miehenhän tulisi olla sinuu rakastunut ja mielellään haaveilla tulevasta kanssasi. Olet ainoa joka saa suhteen lopetettua, mieshän saa tuosta kaiken mitä haluaa tällä hetkellä, eikä luovu eduistaan. Eli suosittelen että selität rauhallisesti että teillä on eriävät suunnitelmat, ja että jätät hänet siksi. Ja sitten kanssa eroat, etkä usko mitään puolivillaisia lupailuja. Olet nyt nuori ja löydät vielä jonkun toisen. Älä tuhlaa aikaasi!
Vertaukseksi: onko kukaan mies ollut sinuun koskaan ihastunut niin, ettei ole saanut sinulta vastakaikua? Jos muistelet sitä miten kiinnostunut tuollainen tyyppi on tulloin ollut susta, niin tiedät kyllä miten oikeasti sinusta kiinnostunut mies käyttäytyy... Tekevät kaikkensa ollakseen sun kanssa.
En sinuna tivaisi asiaa enää, lähtisin suhteesta. Löytyy varmaan kummallekin teistä se oikea muualta.
No kyllä se valitettavasti on niin, että hän ei halua syventää suhdettanne ja sen takia välttelee aihetta. Ikävä sanoa karu totuus.
Kyllä tulevaisuudesta puhuminen, yhteisestä elämästä haaveilu kertoo siitä, että se on tavoite. Jos siitä ei osaa/halua keskustella niin on se melkoinen red flag