Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei "jaksa" katkaista oravanpyörää...

Vierailija
13.05.2024 |

Klo 06:15 ylös ja töihin, klo 15 kotiin. Väsy. Pieni ulkoilu. Korkkaan oluen. Poltan. Katson puhelinta, viestejä/soittoja läheisiltä, narinaa, mielenterveysongelmia (läheisen). Ahdistaa. Korkkaan toisen oluen. Poltan. Helpottaa. Hetkeksi. Vituttaa ja väsyttää. Otan vielä oluen ja poltan. Ei pitäisi. Siivoan. Teen ruuan. Juon vielä yhden ja poltan. Ärsyttää. Nukkuun ja kello soittamaan taas 06:15.

Jos saisi olla ihan rauhassa, edes joskus. Ilman muiden narinaa/häirintää. Voisinko paremmin? Miksi helvetissä annan muiden asioiden vaikuttaa itseeni niin paljon? 

Miten voi olla niin vaikeaa nostaa itsensä ja oman hyvinvointinsa ykköseksi? Ja haistattaa vitut muille!

Kunhan pohdin :) ja otan vinkkejä vastaan kiitollisena.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissuttelulla ja tupakalla luon illuusion hetkellisestä nopeasti saatavasta hyvästä olosta.

Ulkoilen joka päivä.

Työpäivä on normi 8h. Oravanpyörällä tarkoitan, että joka päivä menee samankaavan mukaan. Ylenemismahdollisuus on ja se on tulossa.

Okei. Minulle oravanpyörä ei merkitse tätä (eikä käsittääkseni sanan yleinen merkityssisältö).

Urbaani Sanakirja kertoo totuuden:

"Tylsä, virikkeetön, merkityksetön tai yksitoikkoinen työ tai elämä, usein sellainen, josta haluaisi pois mutta ei pääse tai poispääsy merkitsisi huononnusta elämänlaatuun entisestään"

Olkoon näin. Itse muistan nuoruuteni 80-luvulta vähän toisenlaisen määritelmän, rat race.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/the%20rat%20race

Vierailija
22/22 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät ottaa vaikka viikon vain itsellesi. Käyt töissä, sen jälkeen se ulkoilu ja teet ruoan. Sit puhelin niin, että viestit ei tule läpi. Tissuttelun hetki on paha, niin menet vaan nukkumaan. Vaikka olisi alkuilta vasta. On sitä univelkaa kertynyt. Jos ei heti onnistu niin kuuntele äänikirjaa ja lepää vaan. Seuraavana päivänä sama juttu. Jos saat hyvin nukuttua niin hienoa. Energiat nousee ja voit pikkuhiljaa alkaa miettiä muutakin tekemistä iltoihin. Jos ei niin jatka silti. Kyllä se aina tissuttelun jälkeisen väsymyksen veroista on ja asettuu ajallaan. Kuuntelin juuri erään alkoholistin kertomusta jossa puhui siitä parin ekan oluen jälkeisestä olosta. Oli lopettanut kokonaan juomisen ja pikkuhiljaa selvänä nukuttujen öiden jälkeen alkanut tuntua samalta. Olen itsekin ihan alussa vielä, mut nämä keinot auttaa mua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi