Vinted ja tilaukset Puolasta
Onko kukaan saanut onnistuneesti tilattua Vintedistä Puolasta lähetyksiä? Omat kaikki Puolasta lähetetyt paketit on Puolalaisen seurannan mukaan odottamassa noutoa noutopisteestä mutta Postilla ei näitä lähetyksiä näy vaan Posti odottaa näitä lähetyksiä OmaPostin seurannan mukaan. Tilanne ollu tämä jo 10 päivää.
Kommentit (696)
En uskalla tilata mitään Puolasta ennen kuin nään näistä nettikeskusteluista että joku alkaa saamaa paketteja oikeasti tai näen että omat entiset tilaukset alkaa saapumaan.
omista matkalla olevista paketeista yhdelle on nyt Orlen päivittänyt tiedon että ei noudettu, palautetaan lähettäjälle. Muut on joko lajittelukeskuksessa tai siellä mystisessä noutopisteessä odottamassa noutoa. Omapostissa kaikki edelleen odottaa saapumista Postille.
olen laittanut juttuvinkin Iltalehteen tästä Vintedin sekoilusta. Minusta on aivan käsittämätöntä että asiasta ei tiedoteta julkisesti Vintedin toimesta. Onko tämä edes laillista pitää kuluttajille suunnattua markkinapaikkaa auki, jos on jo yleisessä tiedossa markkinapaikan pitäjällä että tavarat ei kulje? Siellä on kuitenkin tuhansia tilauksia oletettavasti jumissa, Vintedillä näppärästi rahat jemmassa viikkotolkulla ja asiassa vitkutellaan ja vastaillaan ympäripyöreästi iläänkuin aikaa pelaten. Laittaisivat Puola-Suomi kauppapaikan kiinni siihen saakka kunnes homma toimii ja entiset sotkut selvitetty!
En jaksa uskoa että vielä olisi korjattu, mutta en tiedä. Itse en tilaa enää Puolasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli oltua yhteydessä Orlen Paczkaan ja ovat kuulemma lähettäneet paketit ulkomaille eivätkä osaa sanoa enempää. Näinköhän omat paketit ovat menneet Saksaan, kun yrittivät sieltä soitella viikolla.
Voi olla että vika ei edes ole Orlenissa vaan Vintedissä. Tai jotain siltä väliltä. Olen aina ollut tosi epäluuloinen näiden postitusten suhteen, jotka toimivat pelkällä koodilla, ilman vastaanottajan osoitetietoja. Ei tarvi kuin vähän mennä systeemeissä piuhat ristiin, niin paketti on ihan väärässä paikassa.
Siis korjatkaa jos olen väärässä: ymmärsin että Vinted ostaa (halvalla sopimuksellaan) nämä koodit. Esimerkiksi Suomesta kun lähettää vaikkapa nyt Puolaan, Postin kuitissa lukee vastaanottajana Posti Hub eikä itse vastaanottaja. Posti Hubissa se koodi sitten yhdistetään siihen Puolan Orlenin koodiin (vai?) ja paketti lähtee Puolaan. Tuossa osiossa on nyt sitten piuhat mennyt pahasti ristiin noissa Suomeen lähtevissä paketeissa. Tuskin kyse on siitä, ettei Orlen vaan osaa, koska sen paketit kuitenkin menevät muihin maihin perille.
Tapahtuuko rahan palautus automaattisesti?
varmaa tietoa kaipaisin joltain jolla on hukkunut lähetys, en arvauksia.
sillä kyselen kun ei jaksais alkaa valvomaan kaikkien lähetysten perään..
Vierailija kirjoitti:
Tässä on koko ketjun täydeltä keskusteltu aiheesta. Ei palaudu automaattisesti. Mistä kukaan edes voisi automaattisesti tietää, että et ole saanut lähetystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on koko ketjun täydeltä keskusteltu aiheesta. Ei palaudu automaattisesti. Mistä kukaan edes voisi automaattisesti tietää, että et ole saanut lähetystä?
En ole tuo kenelle vastaat, mutta Vintedin lähetysseurannasta tulee saapumisilmoitus automaattisesti. Joten näkyyhän se automaattisesti, ettei paketti ole määräpäivään mennessä saapunut noudettavaksi.
Lähetin puolaan 3 pientä lasiesinettä. Ostaja laittoi kuvaa jossa yksi niistä oli rikkoutunut. Ei ole ainakaan paketoinnista kiinni vaan luulen että Puolan posteljooni on pelannut kahvitauolla koripalloa kys paketilla. Tai ostaja itse pudottanut. No rahat sain kuitenkin.
Niin ja kaikki pelaa muutenkin automaattisesti niin miksi juuri tuo jätettäis ostajan vastuulle?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kaikki pelaa muutenkin automaattisesti niin miksi juuri tuo jätettäis ostajan vastuulle?
Ethän sä missään muuallakaan verkkokaupoissa saa automaattisesti rahanpalautusta jos paketti katoaa, tai korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa sellainen kauppapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä missään muuallakaan verkkokaupoissa saa automaattisesti rahanpalautusta jos paketti katoaa, tai korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa sellainen kauppapaikka.
No esimerkiksi Amazonilta olen saanut automaattisesti rahanpalautuksen, kun paketti on seurantakoodin mukaan lakannut liikkumasta eli kadonnut. Parikin kertaa näin on käynyt, viimeksi viime vuonna, sitä edellinen oli muutama vuosi aiemmin. Kolmannen kerran lähetys lähti jostain syystä matkallaan takaisin Amazonille, ja sain tuollakin kertaa automaattisesti rahani takaisin, vaikka olisin kyllä mieluummin halunnut että lähettäisivät ne samat tavarat uudelleen (siinä oli tuotteita, joiden alennukset eivät enää olleet voimassa).
Minä kyllä olen yhden paketin saanut viime viikolla! Toimituksessa meni kauemman kuin yleensä (10 päivää) ja olen siis ennenkin Puolasta tilannut ilman mitään ongelmia.
Nyt on 3 pakettia tulossa Puolasta ja ovat jumissa jossain ja ärsyttää kyllä jos eivät tule perille. Toisaalta kaikki ovat jonku 10 pvää vasta olleet matkalla, mutta vähän jänskättää et tuleeko ne vai ei. Varmaan pitää Postiin ottaa yhteyttä. Poikaystävä tilasi myös Liettuasta pari pakettia ja nekin jumii. Kaikissa paketeissa näkyy että on lähetetty Suomeen, muMinätta täällä päässä ei sitte tapahu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä olen yhden paketin saanut viime viikolla! Toimituksessa meni kauemman kuin yleensä (10 päivää) ja olen siis ennenkin Puolasta tilannut ilman mitään ongelmia.
Nyt on 3 pakettia tulossa Puolasta ja ovat jumissa jossain ja ärsyttää kyllä jos eivät tule perille. Toisaalta kaikki ovat jonku 10 pvää vasta olleet matkalla, mutta vähän jänskättää et tuleeko ne vai ei. Varmaan pitää Postiin ottaa yhteyttä. Poikaystävä tilasi myös Liettuasta pari pakettia ja nekin jumii. Kaikissa paketeissa näkyy että on lähetetty Suomeen, muMinätta täällä päässä ei sitte tapahu mitään.
Et ole kyllä Vintedin kautta voinut tilata ennenkin Puolasta, koska se on ollut mahdollista vasta noin kolme viikkoa
Itse puolan kielen osaavana soitin orlen paczkalle ja vastaus tuli että paketit on viety varastoihin odottomaan jatko kuljetuksia.
Jostain syystä minun paketeille kävi niin että palautuu lähettäjälle koska ei ole noudettu (Puolasta).
Kerrottiinko sieltä, että milloin ne noudetaan Suomeen kuljetettavaksi?
Nyt on minulle alkanut saapumaan ilmoituksia tulevista paketeista postin sivuilla :)
Minullekin on tullut nyt kaksi ilmoitusta Postille paketeista, jotka lähetetty 29.4. ja 1.5. Tänään posti alkanut päivittää näitä!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on minulle alkanut saapumaan ilmoituksia tulevista paketeista postin sivuilla :)
Mitä niissä ilmoituksissa lukee? Mulla on omapostissa lukenut jo pitkään että posti odottaa pakettia lähettäjältä
Vierailija kirjoitti:
Itse puolan kielen osaavana soitin orlen paczkalle ja vastaus tuli että paketit on viety varastoihin odottomaan jatko kuljetuksia.
Minä laitoin heille sähköpostia ja sanoivat lähettäneensä paketit Ruotsiin.
Onkohan ongelma jo saatu korjattua ja uudet puolan tilaukset lähtevät oikein kohti suomea? Pyysin yhdestä tämän viikon tilauksesta myyjältä kuvan lähetystarrasta, niin siinä ei ollut enää Ruotsin maakoodia, mutta ei kyllä Suomenkaan. Koodeja jotka eivät viitanneet mihinkään maahan oli erilaisia.