Juopottelu taloyhtiön pihassa
Taloyhtiössämme asuu yksi henkilö vuokralla. Hän juopottelee kavereittensa kanssa silloin tällöin (2-4 kertaa/viikko) taloyhtiön pihassa noin kello 14-20 välisenä aikana. Voiko taloyhtiö/isännöitsijä puuttua tähän asiaan ja miten? Poliisia ei taida tämä tilanne kiinnostaa.
Kommentit (296)
Kiinteistöhuolto laittoi penkin mun keittiön ikkunan alle. Puhe kuuluu pihatakin selvästi sisälle kun on ikivanhat ikkunat. Onneksi penkillä ei istu koskaan kukaan. Jos tulee istumaan siirrän penkin oma-alotteisesti muualle.
Antaa vähän wt-vaikutelman. Varsinkin jos on isompi remmi samaa porukkaa.
Kiva esimerkki lapsille ja nuorisolle.
Vierailija kirjoitti:
Juopotteluun usein liittyy sellaista, mitä en jaksa enkä halua kotipihassani nähdä: paljon kännisiä ihmisiä, paljon huutoa, paljon kovaäänistä musiikkia, riitelyä ja tappelua ja kaikenlaista levottomuutta. Pahimmillaan humalaiset pyrkivät kontaktiin ohikulkijoiden kanssa, enkä minä ainakaan jaksa kännikaloja ollenkaan, kun itse olen selvin päin.
Jos joku juopottelee aivan hiljaa ja omilla rahoillaan niin ei ongelmaa. Sellaista vaan harvemmin tapahtuu.
Ja kukkahattutäteilyyn liittyy usein sellaista, mitä minä en jaksa enkä halua kotipihassani nähdä. Niin vaan meidän molempien on silti siedettävä toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Meidän hyvämainesessa taloyhtiössämme ei juoppoja katseltaisi hyvällä. Häätö seuraisi nopeasti!
Ne teidän juopot ottavat sisätiloissa ja osaavat olla mölyämättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi juoda? Jos terrorisoi kännissä sinua tai lapsiasi, niin sitten asia oli eri.
Humalainen ei itse tajua terrorisoivansa. Humalainen on sokea itselleen niin kauan kuin on humalassa.
Jos humalaisia rupeaa siinä pihalla usein juhlimaan, niin tartu kameraan ja ota äänen kera videokuvaa siitä touhusta. Sen avulla voit näyttää toteen, mikä meno siinä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös juopottelu julkisella paikalla ole kielletty?
On, edes parvekkeella ei saa nauttia alkoholia mikäli se näkyy julkiselle paikalle.
Mistä perseestä te oman elämänne päiviräsäset oikein revitte näitä "sääntöjä"? :D
Ahahahhaha luin oman elämänne päiväkärpäset hehhehe
Vierailija kirjoitti:
Ei. Anniskeluoikeuksilla ja meluluvilla saa juopotella jopa häiritsevästi julkisella paikalla. Lisäksi häiriötä aiheuttamatta saa juopotella puistomaisilla ja niihin verrattavilla julkisilla paikoilla.
Mutta nyt puhutaan yksityisestä piha-alueesta, jossa korkeintaan taloyhtiön järjestyssäännöillä on merkitystä, sinne ei lain sääntely ältä osin ulotu.
Vierailija kirjoitti:
Juopotteluun usein liittyy sellaista, mitä en jaksa enkä halua kotipihassani nähdä: paljon kännisiä ihmisiä, paljon huutoa, paljon kovaäänistä musiikkia, riitelyä ja tappelua ja kaikenlaista levottomuutta. Pahimmillaan humalaiset pyrkivät kontaktiin ohikulkijoiden kanssa, enkä minä ainakaan jaksa kännikaloja ollenkaan, kun itse olen selvin päin.
Jos joku juopottelee aivan hiljaa ja omilla rahoillaan niin ei ongelmaa. Sellaista vaan harvemmin tapahtuu.
Kyllä, kuseskellaan sinne tänne, möykätään, roskataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi juoda? Jos terrorisoi kännissä sinua tai lapsiasi, niin sitten asia oli eri.
Humalainen ei itse tajua terrorisoivansa. Humalainen on sokea itselleen niin kauan kuin on humalassa.
Jos humalaisia rupeaa siinä pihalla usein juhlimaan, niin tartu kameraan ja ota äänen kera videokuvaa siitä touhusta. Sen avulla voit näyttää toteen, mikä meno siinä on ollut.
Se piha on kotirauhan piirissä, ja oikeudeton kuvaaminen siellä on rikoslain kieltämää salakatselua. Myös toisten ihmisten keskustelujen nauhoittaminen salaa on rikoslain kieltämää salakuuntelua.
Vierailija kirjoitti:
Onko yksityinen taloyhtiön piha julkinen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukkahattutäteilyyn liittyy usein sellaista, mitä minä en jaksa enkä halua kotipihassani nähdä. Niin vaan meidän molempien on silti siedettävä toisiamme.
Ei asia noin ole. Metelöintiä ei kenenkään tarvitse sietää. Hiljaisessa elämässä taas ei ole kenellekään mitään siedettävää, ja siksi et voi puhua "kukkahattutätien" sietämisestä, elleivät ne tädit mölyä ja sekoile ikkunasi alla.
Eikö teillä raukoilla ole grillikatosta jossa juopotella
Surkeeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän hyvämainesessa taloyhtiössämme ei juoppoja katseltaisi hyvällä. Häätö seuraisi nopeasti!
Ne teidän juopot ottavat sisätiloissa ja osaavat olla mölyämättä.
Sellaisia juoppoja vastaan tuskin monellakaan mitään on. Minun puolestani kuka tahansa saa ottaa sisätiloissa viinaa mielin määrin ja vaikka hengen itseltään, kunhan on mölyämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Anniskeluoikeuksilla ja meluluvilla saa juopotella jopa häiritsevästi julkisella paikalla. Lisäksi häiriötä aiheuttamatta saa juopotella puistomaisilla ja niihin verrattavilla julkisilla paikoilla.
Mutta nyt puhutaan yksityisestä piha-alueesta, jossa korkeintaan taloyhtiön järjestyssäännöillä on merkitystä, sinne ei lain sääntely ältä osin ulotu.
Sen sijaan lain sääntely ulottuu sillä tavalla, että kotirauhan piirissä, jossa pihakin on, saa yksityiselämän suojan ja sen kotirauhan turvin tehdä aika pitkälti mitä huvittaa, eikä sitä voida järjestyssäännöilläkään sitovasti estää. Esimerkiksi alkoholin nauttimista asunnoissa tai asukkaiden käytössä olevalla piha-alueella ei voida sitovasti kieltää, vaikka yhtiökokouksessa enemmistö niin haluaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miten suhtaudutaan, jos tuo tapahtuu päiväsaikaan.
Mutta mikäli juopottelu tapahtuu yöllä, taloyhtiön hiljaisuusaikana, ja aiheuttaa meteliä, voi asiasta tehdä valituksen.
Tapahtuu juurikin päiväsaikaan ja epäilen vahvasti, kiinnostaako poliisia asia yhtään.
AP
Miksi ihmeessä kiinnostaisi? Ihmettelen miksi sinuakaan kiinnostaa?
Seuraan lähiössäni tätä, ja ei ole loppunut yli vuosikymmenessä. Poliisi käy paikalla käskemässä porukan hajaantua, ja näennäisesti alkavat tehdä lähtöä tai pistävät tupakaksi, koska ovat tupakkapaikalla. Poliisin poistuttua sama meno jatkuu. Isännöitsijältä tulee jatkuvasti lappua, että tupakkapaikka ei ole tarkoitettu kesäterassiksi, mutta vaikutus on nolla. Vain vesisade ja kylmyys pitävät porukan poissa. Yhdessä vaiheessa poistivat pöydän ja tuolit, mutta sitten palauttivat, koska muuttui roskalavaksi, kun ihmiset toivat sitten omat pöytänsä ja tuolinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele juopottelu.
Se, että on pullo näkyvissä.
Nyt ollaan aika syvässä etelässä kaksinaismoralismeineen. Ei mitenkään Suomessa soveltuvaa ajattelua.
Yksittäinen henkilö tuskin aiheuttaa haittaa, ellei hän satu olemaan mun rivitalonaapurini.
Hän yksinään juodessaan huutelee ja mölyää mulle aina kun kuulee mun oveni käyvän.
Tänä keväänä on ollut onneksi kylmiä ilmoja.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä maineinen taloyhtiö". Itsensä kumoava väite.
Osta piekkari ja ammu ne