Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka nostaa kulmia koko ajan

Vierailija
13.05.2024 |

Jotkut ihmiset ovat "ilmeikkäämpiä" kuin toiset, onko täällä jotain joka aina puhuessaan pitää kulmia ylhäällä/otsaa rytyssä? Onko se tietoista vai tiedostamatonta?

Olen yhdellä (netti)kurssilla jonka pitäjä, nuorehko nainen, nostaa kulmat ylös aina kun puhuu, ja mulla tekee kipeää katsoa sitä. Täytyy alkaa hieroa omaa otsaa kun tuntuu fyysisesti kurjalta katsoa sitä alituista naaman jumppaanista. Otsassa on jo aikamoisen syvät vaakajuonteet. Eikö siitä jatkuvasta kulmien nostamisesta tule pää kipeäksi? Olen alkanut kiinnittää huomiota ihmisiin, toisilla ei otsa/kulmat liiku mihinkään edes silloin kun he puhuu ja toisilla taas heti kun suu avautuu otsa menee ruttuun ja kulmat ylös. Joillakin ihan se perusilmekin on sellainen, että otsa vedetään ruttuun eikä kasvot tunnu olevan lepotilassa koskaan.

Jos sulla on tällainen aktiivinen otsa/kulmat niin onko se tietoista, voisitko olla tekemättä niin jos haluaisit? 

PS. Pidän ilmeikkäistä ihmisistä, eli en kirjoita tätä pahalla vaan mielenkiinnosta asiaan. Botox-otsat on kauheita.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuijottaisivat, jos en nostelisi koko ajan kulmiani. Otsani ja kulmani roikkuvat vaikka olen vasta 20. Joskus kun olen hetkellisesti rentouttanut otsaani on perheeni kommentoineet että näytän oudolta, älä tee tuota ilmettä, vaikka todellisuudessa se on normaali-ilmeeni.

Aika hassu kommentti perheeltä, koska eihän kenenkään normaali-ilme voi olla kulmat ylhäällä vaan se miten kasvot rentoina ovat. Mutta tietysti ihmiset tottuu siihen ilmeeseen mikä yleisimpänä käytössä on.

Jos kohotan kulmiani kulmani ovat varmaan samalla tasolla kuin jollain normaalisti.

Vierailija
42/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuijottaisivat, jos en nostelisi koko ajan kulmiani. Otsani ja kulmani roikkuvat vaikka olen vasta 20. Joskus kun olen hetkellisesti rentouttanut otsaani on perheeni kommentoineet että näytän oudolta, älä tee tuota ilmettä, vaikka todellisuudessa se on normaali-ilmeeni.

Töissä pitkältä ajalta tuttu asiakas joskus pelästyi, kun rentoutin kasvoni hetkeksi. Hän kertoi luulleensa että sain jonkun halvauksen. Hetki oli samaan aikaan sekä hauska että aika satuttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä

Vierailija
44/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä pitkältä ajalta tuttu asiakas joskus pelästyi, kun rentoutin kasvoni hetkeksi. Hän kertoi luulleensa että sain jonkun halvauksen. Hetki oli samaan aikaan sekä hauska että aika satuttava.

😅

Vierailija
45/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo nyt ihan persiistä, että ihmisen pitää "väännellä" kasvojaan ollakseen jotenkin "normaalin" näköinen muiden silmissä. Kun se "resting bitch face" on vaan suurimmalla osalla se normaali ilme kun kasvot ovat rentoina. Ei iloinen ilme ole välttämättä "kulmat katossa". 

Ehkä joillakin ihmisillä tuo nostelu auttaa ulkonäköpaineisiin, että näyttäisi energisemmältä jotenkin.

Vierailija
46/46 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧