En oo käyny kahteen kuukauteen pankissa
Kommentit (25)
Omissa pankkiasioissa olen käynyt pankissa fyysisesti v. 2013, kun ostin auton ja myyjä halusi välttämättä sen lähes kymppitonnin käteisenä.
Yhdistyksen asioissa käyn noin vuosittain, kun vien myyjäisistä yms. kertyneet käteiset tilille syksyllä.
Mutta oletan aloituksen kyllä provoksi, tosin huonoksi sellaiseksi, koska pankissa käymättömyys on jo niin itsestäänselvää.
Minulla on peruslaskut suoramaksuna.En osta netti mitään,ei velkaa ei isoja säätöjä..Kävin 1kk sitten nostamassa pankki kortin käytömaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on peruslaskut suoramaksuna.En osta netti mitään,ei velkaa ei isoja säätöjä..Kävin 1kk sitten nostamassa pankki kortin käytömaksuja.
Mitä toi viimeinen lause tarkoittaa suomeksi?
Siis sun tukirahat tulee säännöllisesti? Oletko huomannut, että olisivat pienentyneet? Jos ei vielä, niin seuraa tiliäsi.
Siis fyysisesti pankkitiskillä vai nettipankissa?
Eihän pankissa tarvitse käydä käytännössä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Omissa pankkiasioissa olen käynyt pankissa fyysisesti v. 2013, kun ostin auton ja myyjä halusi välttämättä sen lähes kymppitonnin käteisenä.
Yhdistyksen asioissa käyn noin vuosittain, kun vien myyjäisistä yms. kertyneet käteiset tilille syksyllä.
Mutta oletan aloituksen kyllä provoksi, tosin huonoksi sellaiseksi, koska pankissa käymättömyys on jo niin itsestäänselvää.
Taisi olla 2019 kun ostin mummolta traktorin kun pappa oli kuollut. Piti pankissa tehdä kaupat seteleillä, todistajan läsnäollessa. Nostin sitten 7000€ viisisatasina, hypisteli hetken ja tallensi tililleen.
Olisiko jotain 10 vuotta sitten kävin viimeksi pankissa, koska vaihdoin pankkia.
Eihän pankkeihin nykyään edes pääse käymään, vaikka haluaisikin. Ovet tiukasti säpissä. Mahdollisesti kyltti, jossa lukee, että lähin asiakkaita palveleva konttorimme sijaitsee Inarin Torvenkylässä ja on avoinna joka mätäkuun kolmantena keskiviikkona kello 11 - 12.
Vierailija kirjoitti:
Siis fyysisesti pankkitiskillä vai nettipankissa?
Eihän pankissa tarvitse käydä käytännössä koskaan.
Jos elämä on pelkkiä rutiiniasioita, ei tarvitse. Mitään hiukankaan tavanomaisesta poikkeavaa et voi nettipankissa tehdä, paitsi jos kyseessä on asia, jota pankki aktiivisesti markkinoi.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jotain 10 vuotta sitten kävin viimeksi pankissa, koska vaihdoin pankkia.
Tein tuon 2020,en muulloin käy siellä.
Viime vuonna piti käydä kuolettamassa vanha pankkikirja tai mikä se nyt nimeltään olikaan, minne ennen palkat ym merkittiin, kun olisivat lopettaneet niistä rahoista korkojen maksun. Ei siellä ny kauheasti rahaa ollutkaan, miten lie jäänyt joskus käyttämättä, kun siirryttiin nettiin.
Vuosia sitten kutsuivat keskustelemaan sijoitusneuvojan kanssa. Nyt myöhemmin ei ole tullut kutsua, vaan nämä keskustelut on hoidettu netin kautta.
Joillakin on kuitenkin tiskillekin asiaa. Lehdissä oli juttua Nordean Annankadun konttorista, jonne on joskus korttelin mittainen jono. En tiedä, miksi nämä ihmiset jonottavat sinne. Ja nyt oli kai jotain juttua, että se konttori suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten kutsuivat keskustelemaan sijoitusneuvojan kanssa. Nyt myöhemmin ei ole tullut kutsua, vaan nämä keskustelut on hoidettu netin kautta.
Joillakin on kuitenkin tiskillekin asiaa. Lehdissä oli juttua Nordean Annankadun konttorista, jonne on joskus korttelin mittainen jono. En tiedä, miksi nämä ihmiset jonottavat sinne. Ja nyt oli kai jotain juttua, että se konttori suljetaan.
Nordean Annankadun konttori siirtyy Pasilaan.
Parin vuoden välein täytyy käydä pankissa fyysisesti, kun ostelee sijoitusasuntoja.
Ainakin vielä olleet osakekirjat jossain pankissa, eikä sähköistä kauppaa ollut mahdollista tehdä.
Milloinkohan viimeksi. Varmaan silloin kun hain osakekirjani pankista kun se vapautui lainan vakuutena olemisesta.
Kävin pankissa viimeksi v 2016 kun sain perinnön äidin kuoltua. Pankista yritin nostaa rahaa mutta virkailija siinä alkoi heti tyrkyttää jotain sijoituksia. Toi papereita eteeni vaikka en pyytänyt ja selitti että tälläisiä ja tälläisiä sijoituksia olis. Sanoin että tulin nostamamaan 12000 euroa enkä aio sijoittaa koskaan mihinkään mutta ei se tuntunut uskovan minua vaan selitti vaan sijoittamisesta. Hain uuden jonotusnumeron ja menin toiselle virkailijalle ja alkoi kyllästyttää jo se meno kun se seurasi toiselle kassalle minua. Kesti 45 minuuttia nostaa rahaa vaikka olisi pitänyt kestää kaksi minuutia korkeintaan ja sen käynnin jälkeen en ole nordeaan mennyt.
Mä olen käynyt pankissa fyysisesti viimeksi muistaakseni 2021 ja sitä edellisen kerran ehkä 2009. Miksi siellä nykyaikana edes tarvitsee laukata?