Itsetuntemus vs minä muiden silmin
Jotenkin tuntuu, että asiaa ei pitäisi edes miettiä, kun en pääse siinä mihinkään lopputulokseen. Pohtiessani päädyn aina niihin huonoihin puoliin itsessäni. Lopulta koko hommassa ole sitten järkeä, kun olen "vain" kasa huonoja puolia. Hyviksi puoliksi voin sanoa olevani rauhallinen, mutta se jää lopulta siihen sitten. Olen aika varma, että ystävänikään eivät tiedä näitä, vaikka kysyisin.
Kuulostan ihan idiootilta, mutta mistä sitten tietää, että minkälainen on? Minkälaisena näyttäydyn muille?
Kommentit (7)
Ja kun otetaan vielä sekin fakta huomioon että eri ihmiset pitävät ihan erilaisena, joku voi pitää ihanana tyyppinä ja joku ihmishirviönä :D
Lähetää siitä liikenteeseen, että yksikään ihminen ei ole oikeasti sitä miltä näyttää muille. Siinä puhutaan ulkoisesta minästä, mikä ei ole aito ollenkaan, vaan se on nimenomaan sen ulkomaailman luoma minä, se on rooli minkä jokainen ihminen laittaa päälle kun astuu ovesta ulos. Se on suojakuori minkä takana on oikeasti se aito minä. Tää siis on ihan jokaikisellä ihmisellä sama.
Sä oot se ihminen kuka sä oot kun sä oot yksin tai jonkun oikeasti läheisen ihmisen seurassa. Sit siihen vielä päälle sun yksityinen minä, eli se missä sun kaikki salaisuudet on. Siin on jo pelkästää 3 minää.
Sun ajatukset tekee susta sen mitä sä olet, sen takia on todella tärkeää, että sä ajattelet itsestäs niitä asioita, mitä sä haluat olla. Myös tottakai hyviä puolia.
Se on klisee toistaa kokoajan sitä samaa, että hiljentymällä löytää itsensä, mut se on kumminkin totta.
Nää on tosi vaikeita asioita, koska suurinosa ihmisistä ei oikeasti edes tunne itseään, nimenomaan sen takia, että ne ei ole koskaan ollut yksin, eikä ne uskalla katsoa itsensä sisälle, se vaatii voimaa nähdä omat varjopuolensa.
Kaikki tekee virheitä, ei oo olemassa täydellistä ihmistä, kaikil on ihan samat ongelmat. Se mitä me nähää ulkopuolin, ei oo totta ollenkaa.
Voi hyvin
T Mies
<3
Mitä väliä sillä on millaisena muille näyttäydyt?
Vierailija kirjoitti:
Lähetää siitä liikenteeseen, että yksikään ihminen ei ole oikeasti sitä miltä näyttää muille. Siinä puhutaan ulkoisesta minästä, mikä ei ole aito ollenkaan, vaan se on nimenomaan sen ulkomaailman luoma minä, se on rooli minkä jokainen ihminen laittaa päälle kun astuu ovesta ulos. Se on suojakuori minkä takana on oikeasti se aito minä. Tää siis on ihan jokaikisellä ihmisellä sama.
Sä oot se ihminen kuka sä oot kun sä oot yksin tai jonkun oikeasti läheisen ihmisen seurassa. Sit siihen vielä päälle sun yksityinen minä, eli se missä sun kaikki salaisuudet on. Siin on jo pelkästää 3 minää.
Sun ajatukset tekee susta sen mitä sä olet, sen takia on todella tärkeää, että sä ajattelet itsestäs niitä asioita, mitä sä haluat olla. Myös tottakai hyviä puolia.
Se on klisee toistaa kokoajan sitä samaa, että hiljentymällä löytää itsensä, mut se on kumminkin totta.
Nää on to
Monilla varmaan on noin. Mutta, kaikilla ei ole juurikaan mitään erilaista roolia/suojakuorta/ulos ovesta lähdettyä erilaista persoonaa. Toiset on sosiaalisesti erilaisia. Osa ihmisistä ei esim. toimi ryhmän mukaan tai koe tarvitsevansa muilta mitään sellaista mitä varten käytöstä olisi muutettava. Joidenkin käytös on myös yksin ollessa rento ja mutkaton ja jatkuu samana muiden kanssa, joku on esim. hiljainen luonnostaan eikä haluakaan muuttaa itseään.
Onnea, et selvästikkään ole täysin persee stä jos sinulla on ystäviä. Minulla ei ole, ja olen per seestä.
Vierailija kirjoitti:
Nää on to
Miten tätä aihetta pitäisi lähteä tutkimaan tarkemmin?
Ap
Mulla ainakin itsetuntemus ja "muiden mielipide" on kaksi eri asiaa, jopa ristiriidassa keskenään. Vähän haastavaahan se on. Hyvä itsetunto pitää minut järjissäni.