Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä normaalia udella avioeron syistä?

Vierailija
12.05.2024 |

Mikä siinä on, että AINA kun tutustun johonkin ihmiseen (mies tai nainen) ja minulta kysytään, onko minulla lapsia/perhettä/puolisoa ja vastaan, että "Ei. Mä oon eronnut", TAI jos mainitsen itse joskus harvoin ihan sivulauseessa esim. että "exäni on kotoisin Tampereelta" tai "exäni kanssa harrastettiin aikoinamme purjehtimista",  niin JOKA KERTA ihmiset kysyvät "miksi te erositte?"

Minusta se on outoa ja törkeää ja häkellyn tuollaisesta röyhkeydestä niin, että en osaa vastata mitään järkevää. Mitä vieraiden ihmisten eroamiset kuuluvat muille??

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ova i d i o o t t e ja. Mä jätän noihin vaan vastaamatta.

Vierailija
2/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa sukulainen kysyi, että miten nyt pärjään, kun mies jätti minut. No mies ei jättänyt vaan olisi halunut jatkaa suhdetta, mutta itse halusin erota. Ihmettelin, että miten sukulaiselle oli edes tullut mieleen, että mies oli jättänyt minut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi te erositte?

Vierailija
4/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana kysyä tuota asiaa potentiaaliselta uudelta seurustelukumppanilta. Ei muilta.

Kysyn saadakseni kuulla henkilön oman arvion eroon johtaneista syistä. Jos syy on mielestäni validi, niin kiinnostukseni saa jatkua. Mutta, jos syy on jotain "rakkaus vain loppui" tms, niin se tarkoittaa että asiaa ei ole prosessoitu loppuun. Ja se tarkoittaa, että todennäköisesti sama tulisi tapahtumaan uudessakin suhteessa, vaikeuksia kohdattaessa. 

Vierailija
5/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa sukulainen kysyi, että miten nyt pärjään, kun mies jätti minut. No mies ei jättänyt vaan olisi halunut jatkaa suhdetta, mutta itse halusin erota. Ihmettelin, että miten sukulaiselle oli edes tullut mieleen, että mies oli jättänyt minut 

Tämä. Nainen on muka aina se jätetty ressukka vaikka todellisuudessa se on nainen suurimmassa osassa tapauksista, joka lähtee. 

Vierailija
6/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mihin parisuhde päättyi ei kuulu kenellekään muulle kuin sen parisuhteen osallisille. En tajua edes miksi kukaan kehtaa kysyä?

Vierailija
7/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä normaalia kuin se, että jossakin työpaikalla kysellään uudelta muualta muuttaneelta, että miksi sinä tänne tulit, että onkohan sulla edes mitään siteitäkään tälle seudulla, ja lisätään siihen perään sitten se, että tuo Kirstikyllikkikin tänne tuli muualta mutta hänellä onkin siteitä tänne päin.

Ei ole normaalia. 

Vierailija
8/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikäluokkaa olette? Ei minulta ole tuollaisia koskaan kysytty kun viittaan exään. Ikää on 30+.

Vierailija
9/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano, että olet eronnut. Voit sanoa, että olet sinkku. No, sitten ne tietty kysyy, että miks olet sinkku. Kysy ennen tuota niiltä itteltään, että mikä sun siviilisääty ja on ja miksi!

Vierailija
10/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana kysyä tuota asiaa potentiaaliselta uudelta seurustelukumppanilta. Ei muilta.

Kysyn saadakseni kuulla henkilön oman arvion eroon johtaneista syistä. Jos syy on mielestäni validi, niin kiinnostukseni saa jatkua. Mutta, jos syy on jotain "rakkaus vain loppui" tms, niin se tarkoittaa että asiaa ei ole prosessoitu loppuun. Ja se tarkoittaa, että todennäköisesti sama tulisi tapahtumaan uudessakin suhteessa, vaikeuksia kohdattaessa. 

Tuskin saat puolueetonta vastausta tai näkökantaa. Suurin osa kääntää erossa asian aina toisen syyksi, vaikka näin ei välttämättä ole ollut. Välillä kuulee ihmisten suusta semmoisia juttuja joista voisi helposti panettelun kohde nostaa kunnianloukkaussyytteen. 

Vierailija
11/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole asiallista. Ja jos kertoo rehellisesti eron syitä, kun ne voivat olla painaviakin, Suomessa siitä voi pätkähtää kunnianloukkaussyyte.

Vierailija
12/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole asiallista. Ja jos kertoo rehellisesti eron syitä, kun ne voivat olla painaviakin, Suomessa siitä voi pätkähtää kunnianloukkaussyyte.

Juuri näin. Jokainen voisi miettiä mitä suustaan päästelee, vaikka kuinka olisi katkeruutta eron jälkeen, niin mitä tahansa ei saa sanoa.

Vierailija
13/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi te erositte?

Ei kuulu sulle. Miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
14/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkymmenen vuoden avoliitto päättyi, kukaan ei ole udellut syytä. Sitäkin enemmän on ollut näitä -kuinka sä nyt pärjäät yksin- kauhistelijoita, vaikka minä olin se joka halusi erota.

Sen ymmärrän jos joku treffiseuralainen haluaisin tietää eron syyn, se on mielestäni ihan järkevääkin kysellä mahdolliselta kumppanilta.

Vierailija
15/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano, että olet eronnut. Voit sanoa, että olet sinkku. No, sitten ne tietty kysyy, että miks olet sinkku. Kysy ennen tuota niiltä itteltään, että mikä sun siviilisääty ja on ja miksi!

Siis miksi alkaa valehdella omasta elämästään? 

Vierailija
16/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaavoimne erillemme" on julkkisten vastaus. Eikö se riitä muillekin. Jos ei riitä, sano, että voit tehdä A4:n kokoisen erittelyn eron syistä. Liitteeksi tietysti evidenssi, paperidokumentti, video tai valokuva. 

Vierailija
17/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleeni TV-sarja kirjanpitäjästä, joka dokumentoi koko elämä sä, myös avioeron tuolla tavalla. Ei tätä TV-sarjaa ole vielä tehty. 

Olen kyllä kuullut yhdestä tarkastajasta, joka säilytti joka ikisen ostokuitinkin kymmeniä vuosia. Avioerossa vaimo jäi nuolemaan näppejään, kun mies todisti maksaneensa ihan kaiken huushollin menoista. 

Vierailija
18/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin saat puolueetonta vastausta tai näkökantaa. Suurin osa kääntää erossa asian aina toisen syyksi, vaikka näin ei välttämättä ole ollut. Välillä kuulee ihmisten suusta semmoisia juttuja joista voisi helposti panettelun kohde nostaa kunnianloukkaussyytteen. 

Tuo eron syiden tivaaminen on Suomeenkin rantautunutta jenkkilän "self help-kirja"-kulttuuria. Eli jenkeissä on tyypillistä että ensitapaaminen on kuin työpaikkahaastattelu, red flagien tai "varoitusmerkkien" bongailua ym. Eli idea on siinä, että on red flag, jos tyyppi syyttää exäänsä kirosanojen ryydittämänä eikä esim. analysoi omaa osuuttaan eroon, eikä tee erosta "kasvutarinaa" tyyliin: "tämä suhde kasvatti minua paljon. Näen nyt selkeästi omat virheeni ja sudenkuopat ja olen tehnyt työni korjatakseni ne ja olen ihmisenä tiedostavampi". Nämä ihmissuhdevalmentajat tosin pistävät sanoja asiakkaidensa suuhun eli miten pitää vastata mihinkin kysymykseen. Eli aika turhaa ehkä kysyä jenkeissä erosta, koska saat vastaukseksi ulkoaopittua liirumlaarumia. Todennäköisesti sama juttu on Suomessakin jo, en tiedä, mutta päätellen YouTuben runsaasta ihmissuhdevalmentajien määrästä tää jenkkityyli on rynninyt globaaleille markkinoille.

Vierailija
19/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huono käytös melko normaalia on. 

Vierailija
20/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se minusta ihan normaalia. Ja normaalia on, jos ei halua vastata. Ei kaikesta kande vetää hernettä nenään. Aina voi sanoa, etten voinut liitossa hyvin tms.

Itse aikoinaan kerroin ihan itse, miksi erottiin, ei kukaan entinyt sitä edes kysyä. Minut vaihdettiin lennosta toiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi