Köyhyys. Ei mitään lahjaa annettavana äidille tänään eikä syntymäpäivänä ;(
Harmittaa.
Minulla ei yksinkertaisesti ole hänelle mitään. Soittelemme usein ja hän tietää tilanteeni. Silti vaan on ikävää kun ei ole mitään miten voisin hänet yllättää tai antaa lahjaksi. Alkoholistina olisi onnellinen edes pullosta mutta ei ole siihenkään varaa ja sekin olisi kai vain hänelle enemmän haitaksi.
Kohta tällä syntymäpäivät enkä tiedä mitä silloinkaan voi tehdä. Ei pidä syömisestä juurikaan joten suklaata tai leipomista turha miettiä. Toivoisi varmaan hierontaa, koruja, sisustustavaraa tai jotain muodikasta mutta mitään ei ole. Pelkät kukatkin on liian vähän jos vain ne saan ostettua.
Hän on minua paljon auttanut mutta itsellä ei vaan tässä elämäntilanteessa rahkeet riitä muuhun kuin omaan selviytymiseen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti löi ja piti nälässä.
Syön juuri hotellin aulassa kakkua , kohta shamppanjaa ja ostoksille:)
Ihanaa olla varakas ja kaunis.
Miksi ette iloitse ..pääsin eroon äidistäni
Taisi äitisi olla onnellisempi kun pääsi eroon päävikaisesta lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmen lapsen äiti ja paras lahja, jonka voin saada on jutella puhelimessa ja sitten se, että pärjäävät. Äideillä on tarpeeksi tavaraa, eroonhan siitä pitäisi päästä.
Lisäksi mua surettaisi jos tietäisin tiukan rahatilanteen ja sitten käyttäisit rahojasi vaikka kukkiin. Se juttelu on ihan parasta ja jos vielä muistaa sanoa vaikka kiitos.
Köyhiä luusereita lapsina???
Mitä jos soittaisit ja sanoisit, että rahaa sinulla ei ole, mutta olisiko jotain, mitä voisit tehdä, josta äiti ilahtuisi? Tulla laittamaan hiukset, lakkaamaan kynnet, lähteä kävelylle yhdessä tms?
Äitisi tietää tilanteesi, joten tuskin odottaa mitään. Käy keräämässä valkovuokkoja ja vie kimppu hänelle.
En ymmärrä aikuisia, jotka pahoittavat mielensä, jos eivät saa kalliita lahjoja. Mielestäni huomioiminen on tärkeintä, ei hinta.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mutta eipä ole varaa ostaa lahjaa puolisollekaan, joka pian pyöreitä täyttää. Nyt tuntuu, että hän kostoksi ignooraa minut merkkipäivinä/juhlapyhinä. Olen vain surkimus, joka ei koskaan pysty hankkimaan muille mitään. Kun rahatilanne oli hyvä, niin muistin aina muita.
Puoliso ignoorraa sinua valmiiksi, vaikka merkkipäivä on vasta tulossa? Ok.
Rahattomuus on tosi kurjaa, mutta raha ei tee onnelliseksi, se helpottaa elämää. Myöskään lahjan arvo ei määrittele sinua ihmisenä. Itse äitinä olen kaikkein onnellisin kun saan lapsiltani viestin tai puhelun äitienpäivänä tai he yrittävät tulla käymään, muistavat minut ja arvostavat minua äitinä. En tarvitse arvokkaita lahjoja, enkä pidä lapsiani tai itseäni mitenkään huonona ihmisenä vaikka arvokkaita lahjoja ei ole, et ole sinäkään huono tai arvoton ihminen. Eri asia on miksi on rahaton? Meneekö kaikki rahat esim. alkoholiin, eikö työnteko kiinnosta-ne on asioita mihin itse voi pystyä vaikuttamaan, jos taas on kaikkensa yrittänyt työllistyä, hakea apua mahdollisiin addiktioihin tai on sairas eikä voi tienata jne. jne. Niihin asioihin ei itse välttämättä pysty vaikuttamaan. Ihminen voi olla todella hyvä ja ihana, paras myös köyhänä tai sairaana tai työttömänä tai tai tai hyvää äitienpäivää sinulle ja äidillesi, nenä ylös ja eteenpäin.
Anna lahjaksi omaa aikaasi ja työpanostasi.
Esimerkiksi lupaa pestä äitisi asunnosta ikkunat, peseytyy hyvin ihan tavan astianpesuaineella ja lastalla. Ei vaadi isoa rahallista panostusta tai mitään erikoisia koneita.
Tai lupaa muuten tehdä ns.kevätsiivous.
Mikäli rahaa on laittaa vaikka 10 eur lahjaan, yhdistä siivoukseen mukaan kahvi/teepaketti ja kahvipulla. Siivouksen jälkeen keität kahvit ja tarjoat pullat äidillesi.
Äidit on onnellisia kun muistaa että he on sut synnyttänyt vaihtanut vaipat. Syöttänyt vauvana. Itsetehty kortti on hieno kuin lapset niitä tekee voi aikuinen tehdä myös. Luonnossa on ihania kukkia on sinivuokkoa valkovuokkoja ja niitä voi antaa kauniin kimpun vesilasissa. Tai lasipurkissa.Samoinbkuinbvoi antaa kahvvipaketin tai viinipullon voi antaa mansikkakeiton tai leivoksen. Voi auttaa siivouksessa tai vaihtamaan verhot kun vanhat ei ylety tai on epävarmaa nousta. Voi pestä pyykit lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Rosso on edullinen. Olisit vienyt äitisi sinne.
Rosso ei ole edullinen, eikä edes hyvää. Joku taso pitäisi säilyttää sentään ehdotuksissakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mutta eipä ole varaa ostaa lahjaa puolisollekaan, joka pian pyöreitä täyttää. Nyt tuntuu, että hän kostoksi ignooraa minut merkkipäivinä/juhlapyhinä. Olen vain surkimus, joka ei koskaan pysty hankkimaan muille mitään. Kun rahatilanne oli hyvä, niin muistin aina muita.
Olet tehnyt oman osasi.
Vierailija kirjoitti:
Äidit on onnellisia kun muistaa että he on sut synnyttänyt vaihtanut vaipat. Syöttänyt vauvana. Itsetehty kortti on hieno kuin lapset niitä tekee voi aikuinen tehdä myös. Luonnossa on ihania kukkia on sinivuokkoa valkovuokkoja ja niitä voi antaa kauniin kimpun vesilasissa. Tai lasipurkissa.Samoinbkuinbvoi antaa kahvvipaketin tai viinipullon voi antaa mansikkakeiton tai leivoksen. Voi auttaa siivouksessa tai vaihtamaan verhot kun vanhat ei ylety tai on epävarmaa nousta. Voi pestä pyykit lakanat.
Paitsi että sinivuokkojen aika on ainakin täällä Etelä-Suomessa ohi, ne ovat myös rauhoitettuja.
Pitäydy valkovuokoissa.
Sisustustavaratalo saa netistä annetaan palstoilta
kukkia voi kerätä metsästä
Vierailija kirjoitti:
Marketeista saa ihan kauniita halpiskoruja muutamalla eurolla, jos jotain haluaa ostaa, eikä rahaa ole satasen lahjoihin. Lisäksi ne ruusut, niin parilla kympillä voi selvitä. Säästää vaikka 5 euroa neljän kuukauden ajan, niin ei ole paha.
Ei kannata, ne jää käyttämättä allergian takia, ne halpiskorut. Sitä paitsi kun puhuu rahapulasta, ei ole varaa edes niihin.
Mutakakku on aika edullista pakasteesta. Ja tee hänen puolestaan jokin kotityö, tamppaa vaikka matot.
Kerää metsästä vuokkoja. Jos ei löydy niin muita oksia, joihin tulee lehti kun pääsevät veteen.
Halaa.
Tee palveluksia, esim. keitä kahvi, vie roskat, järjestele varasto, leikkaa hiukset, tms.
Nämä ovat enemmän kuin rahalla ostettu kallis lahja.
Mun äiti aina sanoo, että paras lahja on saada kaikki lapset saman pöydän ääreen. Siihen ei rahaa tarvita kuin matkojen verran.
Äitinä minulle paras lahja on se, että lapset soittavat minulle oli tilanne, mikä tahansa. Se on heidän tapansa kertoa, että he rakastavat minua ja olen onnistunut kasvatustyössäni. Mitään tavaraa en edes halua nurkkiin pyörimään. Entistenkin kanssa olen jo helisemässä.
Rakastava äiti ei odota lahjoja, riittää että hän tietää sinun välittävän hänestä.