Koivuallergikot! Onko tänä vuonna vähemmän siitepölyä?
Miten arvioisitte tän kesän siitepölyn määrää?
Minulla on uusi lääke testissä ja toistaiseksi on mennyt ihan hyvin siksi kyselen voiko johtua heikosta pölyn määrästä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein mitään oireita vielä ollut vaikka vasta aloitin lääkityksenkin.
Erikoista. Luulin että lääkitys pitää aloittaa hyvissä ajoin.
Leppä oli paha, mutta koivu on ollut nyt vähäisempi ja lääkkeet on olleet käytössä tammikuusta.
Mikä uusi lääke sinulla on ap?
Leppä minuakinnyt niistättää. Ostin sellaista nenään suihkutettavaa lääkettä, tehoaa kyllä allergiaan, mutta suuta kuivattaa, ja ei saa oikein yöllä nukuttua sen takia.
Siitepölyä on huomattavasti vähemmän, kuin aiempina vuosina. Itselläni ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita. Satunnaisesti ottanut allergialääkkeitä. Koivun on kohta kukkinut, kun lehdet alkavat avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tietoa. Nykyään ohjeistetaan aloittamaan lääkitys sitten, kun oireet alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Leppä oli paha, mutta koivu on ollut nyt vähäisempi ja lääkkeet on olleet käytössä tammikuusta.
Mikä uusi lääke sinulla on ap?
Fexofenadine 120mg
Ei väsytä kuten Histex mutta viime vuonna oli Deslox ja se ei toiminut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa tietoa. Nykyään ohjeistetaan aloittamaan lääkitys sitten, kun oireet alkaa.
Tämä on hyvä sillä säästyy rahaa.
Mulla on myös pähkinäpensas mikä kukkii maaliskuussa joten koivun kanssa tulee yleensä 4kk lääkeputki. Nyt voi jatkossa aloittaa heti kun koivu hieman aloittaa koska pähkinäpensas ei pitäisi olla erityisen kova minulla.
VIELÄ ei ole juurikaan ollut oireita, mutta mikäs ihme kun mennään puolet vuorokaudesta pakkasella ja sade on lunta, eiköhän koivutkin ole vielä vaiheessa. Ensi viikolla roihahtaa.
Ei isommin niiskututa tai silmät vetistele, mutta väsyttää oikein kunnolla.
Vaikea sanoa. Päivinä, joina olen käynyt ulkona on ollut sateista tai vähintään yöllä satanut, joten ei ole toistaiseksi vaivannut.
Mulla ei ole ollut tänä keväänä oireita vielä lainkaan. En ole käyttänyt lääkettä. Kaikkina vuosina oireita ei ole, eli allergiani on melko lievä. Eli oman kokemukseni mukaan koivun siitepölymäärä on ollut keskimääräistä vähäisempi ainakin toistaiseksi.
Viime vuonna oli minulla sen verran vaikeaa että tuli ihan astmaa. Siksi kyselen jos olisi tämä uusi lääke ollut ihmelääkettä mutta näköjään ei. Koivu tuskin kukkii enää kovin kauaa etelässä max 2-3vko?
-ap
Vierailija kirjoitti:
VIELÄ ei ole juurikaan ollut oireita, mutta mikäs ihme kun mennään puolet vuorokaudesta pakkasella ja sade on lunta, eiköhän koivutkin ole vielä vaiheessa. Ensi viikolla roihahtaa.
Mies aloitti aivastelun ja nenä vuotaa kuin vesihana. Ei ole aikaisemmin ollut allerginen millekkään. Nyt se sit aivastelee 50 kertaa päivässä ja niistää nenäänsä. Oikein valuu se kirkas räkä. Eilen alkoi illalla, kun oltiin kävelyllä.
Eihän se kevät ole edes alkanut. Odota kun yölämpötila menee +10'C.
Vähemmän oireita kuin viime vuonna ja olen lukenutkin, että ei ole paha koivuvuosi.
Asun Turussa ja täällä on koivun siitepölykausi pahimmillaan. Mutta selkeästi helpompi vuosi kuin pari edellistä. Yllättävän hyvin olen nyt pärjäillyt, vaikka toki oireita lääkityksestä huolimatta on.
Ei mitään oireita vielä enkä ole edes aloittanut lääkitystä.
Ja tosiaan, nykyään sanotaan, että lääkitys aloitetaan vasta oireitten alettua. Tuota aiemmin aloitusta en ole ikinä käsittänyt enkä ole ikinä aloittanutkaan kuin silloin vasta kun tarvis. Mitään muuta kuin rahastusta tuokin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies aloitti aivastelun ja nenä vuotaa kuin vesihana. Ei ole aikaisemmin ollut allerginen millekkään. Nyt se sit aivastelee 50 kertaa päivässä ja niistää nenäänsä. Oikein valuu se kirkas räkä. Eilen alkoi illalla, kun oltiin kävelyllä.
Kokeilkaa Nasofan nenäsumutetta. autto mulla.