Oletteko ikinä voittaneet lotossa mitään?
Olen lotonnut nyt reilun vuoden ajan putkeen lähes joka viikko. Suurin voittoni taitaa olla noin kaksi euroa, sellainenkin erittäin harvinaista. Yleensä ei mitään. Yksin ja porukkapelejä. Onko teillä parempi onni?
Kommentit (45)
Oikeastaan viime lauantaina tuli kaikkien aikojen suurin voittoni Lotossa, 5 oikein ja 55e.
En ole ikinä lotonnut ja olen vissiin säästänyt omaisuuden.
Isoin voitto taitaa olla 120€. Pienempiä 5-20€:n voittoja on tullut useita.
En ole koskaan lotonnut. Rahat menee hukkaan. Eräs tuttu mies voitti aikoinaan ässäarvasta 30 000 mk ja laski, että vuosien aikana lottoon ja arpoihin on mennyt enemmän.
Etenkin pienituloisten lottoamiset on surullista. Ihan matikan todennäköisyyslaskennalla voi sen hahmottaa.
Lotottuani elämäni aikana ehkä 8 kertaa voitin kerran 20mk joskus 80-90 luvun taitteessa. -87? Eli joskus 10v vanhana kesällä. Menny kaiken kaikkiaan aika +-0.
Mistä ne voittorahat oikein tulee?
No ne on muiden pelaajien tappioita!
Tosin valtio ottaa noin miljardi euroa vuosittain siitä välistä.
Lotto on siis miinussummapeliä. Eli keskimäärin ihmiset jää tappiolle.
Oma suurin lottovoittoni on ollut 10 euroa!
Hyväntekeväisyys siis on suurin voittaja. Tosin taitaa suurin osa näistä hyväntekeväisyysjärjestöistä sijaita helsingissä. Mielestäni ihmisten veikkaukseen häviävät rahat pitäisi palauttaa sille seudulle, missä ne on hävittykin.
Vierailija kirjoitti:
Joitain satasia muutamaan kerran. En mitää suuriavoittoja. Vielä pitää töihin mennä
Sekin on tyhjää parempi :)
Mielestäni on jännä ettei kukaan ikinä tunne yhtäkään lottovoittajaa vaikka niitä pitäisi Suomessakin olla monta. Salaavatko voittajat aina asian?
Synnyin Suomeen ja sehän pn tunnetusti sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Joitain satasia muutamaan kerran. En mitää suuriavoittoja. Vielä pitää töihin mennä
Hitto, oletpa "kyyninen", muutamat sataset on rahaa, vai sijoititko satoja ekejä ?
Vierailija kirjoitti:
Olen. Sain 6+1 tuloksella vähän yli 50000€ vajaa kymmenen vuotta sitten.
Hyvä !
Vierailija kirjoitti:
Etenkin pienituloisten lottoamiset on surullista. Ihan matikan todennäköisyyslaskennalla voi sen hahmottaa.
Oletko kuullut sanaa kohtuus ? Jos laittaa 1, 5 e lotoin, niin niin niin narinaa ?
ei sitä turhaan kutsuta idioottiveroksi.
Sijoittamalla nekin rahat vaurastuu varmemmin ja nopeammin kuin lotossa.
Olen voittanut vikinglotosta 3100e. Äitini voitti vielä markka aikaan lotosta 6+1 tuloksella 50000 mummon markkaa.
Markka-aikaan voitin kerran 50mk.