Kävisikö viemässä äitisi haudalle äitienpäiväruusun jos matkaan menee n tunti julkisilla?
Laiskottaa enkä saa ketään kuskiksi, minulla ei oo korttia eikä autoa.
Kommentit (14)
En kävisi. Mutta mulla onkin aina ollu viileät välit äitiini. En juhlinut äitienpäivää edes lapsena.
En käynyt. Käyn muutenkin haudalla harvoin, mutta muuten hän on mielessä päivittäin.
En. Mitä iloa siitä edes haudalla on? Ostaisin ruusun kotiin ja sitä katsellessa muistelisin äitiä.
En ole käynyt haudalla hautajaisten jälkeen.
Mitä sitä kukkia sinne, ne voi laittaa omaan pihaan ja muistella, jos on muistamista..
Minä olen jo vuosikausia sytyttänyt kynttilät tärkeinä päivinä omalla kotipihalla, ja siinä ne palavat rauhassa, puun varjossa sammaloituneen kiven päällä. Läheisten haudat ovat toisella puolella Suomea, joten hankalaksi menisi, jos pitäisi sen takia lähteä ajamaan. Ne kynttilät ja kukat ovat enemmän eläviä varten, eivätkä kerro mitään välittämisestä.
En ole haudallakävijä. Äitiä voi muistaa muutenkin. Ja täytyy myöntää, ettei olisi tullut edes mieleen muistella kuolleita äitienpäivänä. Isää muistelen aina itsenäisyyspäivänä, koska hän oli sodassa.
En osallistunut äitini hautajaisiin. Olen käynyt hänen haudallaan vain yhden ainoan kerran, kun psykoterapeutti oli sitä mieltä, että se edistäsi toipumistani. Ei siis ruusuja tai muitakaan kukkia.
Vien kukkia ja muutoinkin pidän haudan kunnossa yhdessä isän kanssa.
En veisi, koska paleltuu kumminkin.