Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmaiden farkkujen värjääminen mustiksi pesukoneessa

Vierailija
11.05.2024 |

Oletteko tehneet ja onnistuiko?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt vaatteita pesukoneessa jokusen kerran, tosin edellisestä kerrasta on jo aikaa. Kannattaa ihan ensiksi kurkata, mitä materiaalia farkut ovat. Jos niissä on keinokuitua, värjäyksestä ei välttämättä tule ihan tasaista. Puuvilla värjäytyy parhaiten. Sitä en osaa sanoa, miten elastaani käyttäytyy värjäyksessä.

Värjäyksessä kannattaa huomata se, että lankoja pesukoneväri ei värjää, koska langat ovat polyesteria.

Vierailija
2/4 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuissa tosiaan on elastaania n. 2%. Uskoisin niiden lankojenkin olevan värjäytyviä. No - kokeilemallahan se selviää.

- ap -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko, elastani ei värjäydy, sehän on polyuretaania. Tarkoitin, että en tiedä, miltä se näyttää värjäyksen jälkeen. Joskushan mustassakin neuloksessa elastaani voi olla valkoista (esim. just päälläni olevan hupparin resorista pistää esiin valkoisia elastaanikarvoja).

Vierailija
4/4 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen värjännyt vaatteita pesukoneessa jokusen kerran, tosin edellisestä kerrasta on jo aikaa. Kannattaa ihan ensiksi kurkata, mitä materiaalia farkut ovat. Jos niissä on keinokuitua, värjäyksestä ei välttämättä tule ihan tasaista. Puuvilla värjäytyy parhaiten. Sitä en osaa sanoa, miten elastaani käyttäytyy värjäyksessä.

Värjäyksessä kannattaa huomata se, että lankoja pesukoneväri ei värjää, koska langat ovat polyesteria.

Juuri näin. Tosi tiivis ohjeistus selkeäsanaisesti.

Esimerkkinä nuorena kantapään kautta opittuna, eli olen värjännyt valkoisen puuvillapuseron tummanruskeaksi, jossa valkoiset langat. Puseron väri oli tosi kaunis värjäyksen jälkeen, mutta langat eivät tosiaan värjäytyneet.

Vaatteet kannattaa myös aina pestä väriseoksessa annetun ohjeen mukaan, koska kaikki tahrat eivät värjäydy, kuten rasva- ja valkaisuainetahrat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi