Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi meistä on oikeassa?

Vierailija
11.05.2024 |

Ollaan tässä väitelty puolisoni kanssa siitä, että pitääkö parisuhteen eteen tehdä ns. "töitä".

Puolisoni mielestä ei pidä. Että niin kauan kun lapset ovat pieniä niin ei panosteta parisuhteeseen oikeastaan mitenkään, että sitten 10 vuoden kuluttua voi taas miettiä jotain "treffi-iltoja"...

Minä taas olen eri mieltä. Mielestäni suhde vaatii silloin tällöin juurikin näitä "treffi-iltoja", ei mitään ihmeellistä mutta jotain jossa tuntee itsensä kuulluksi ja meidät tiimiksi. Nyt välillä tuntuu että olen vain kodinkone ja haluaisin tulla huomatuksi positiivisella tavalla... Vaikea selittää.

Mutta kysymys siis: Pitääkö parisuhteen eteen tehdä töitä tai hoitaa sitä jotenkin (vaikka onkin lapsia ja lapset menevät tietenkin aina kaiken edelle)? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu ihan siitä kuinka luontainen teidän suhde on, jotkut parisuhteet virtaa kuin vesi jotkut kantavat kiveä vuorelle, riippuu myös siitä haetko parisuhteesta filosofiaa vai et

Vierailija
2/3 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien parisuhde on lasten koti. Lasten myötä on nimenomaan tärkeää panostaa parisuhteeseen. Osoitat sillä joko mallin, johon lapsi tukeutuu koko loppuelämänsä, tai josta hän pyrkii koko loppuelämänsä irtaantumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko parisuhteen hoitaminen välttämättä työtä, mutta vastaukseni on, että parisuhdetta pitää hoitaa myös lasten ollessa pieniä. Muuten parisuhde muuttuu kämppissuhteeksi. Ei tarvita kynttiläillallisia, vaan jotain kivaa tekemistä kahdestaan aina silloin tällöin. Jos ollaan vaan kotona perheen kesken, alkaa toisen näkemään vain äiti/isä-roolissa.

Olen ollut 22 vuotta naimisissa ja lapset muuttaneet kotoa. Tiedän, mistä puhun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän