*^*^*^*^ Tonskat syksyn haaveisiin *^*^*^*^*
Jos nyt vihdoin pistäis uuden pinon pystyyn kun kesä on niin mennyttä kuin olla ja voi :) Toivottavasti linkitys onnistui.
Kommentit (57)
... taidan taas jatkaa tätä yökyöpelinä oloa, eihän täällä kukaan muu enää hereillä ole kuitenkaan. AInahan sitä tulee valvottua vähän liian myöhään mutta varsinkin nyt kun mies lähti pariksi viikoksi työreissuun, niin venyy entisestään tämä valvominen kun ei ole kukaan peiton alla odottamassa.
Pia_maria : Koitetaan vaan porukalla tsempata ja jaksaa odottaa sitä odotuksen yrityksen aloittamista :) Haaveillaan vaan porukalla, ei ole niin tylsää kuin yksikseen.
bejpi: Mä oon koko ajan kuvitellut että tuo HopLop ois jotenkin paljon isommille lapsille, mut siis ilmeisesti tuo meijän 1v 2kk viihtyis siellä jo nyt, täytynee mennä kokeilemaan joku päivä kun tässä suht lähellä kuitenkin asutaan.
ON: Arvatkaa vaan kenen kuume tänään nosti taas oikien kunnolla päätään?! Kävin nimittäin tapaamassa yhtä viimesillään raskaana olevaa kaveria. Siellä sitten hypisteltiin kaikkia niitä vauvaihanuuksia, vaatteita ja pieniä vaippoja (2-5kg)... Hiukan hirvittää uskallanko mennä enää uudelleen käymään kun vauva tässä lähipäivinä syntyy...
hannnah
Näyttää mulla olevan ainut aika tää aamu ehtiä koneelle, mies herättää aina tuossa vaille kuusi/kuuden aikaan ja meidän tarvii lähteä vasta seitsemän jälkeen..
Buuffa, ei maksa aikuisilta mitään. Muistaakseni oli tyyliin kaikilta alle 18v maksaa.. Ja Hannah, kyllä varmasti viihtyisi. :) Pallemeri ainakin on kiva ja liukumäki. Kannattaa käydä kokeilemassa!
En ole tainnut sanoa pahoitteluja Hermionelle!
Hannah, ymmärrän vauvakuumeesi! Minulla ei oikeastaan tee vaikeaa mutta jotenkin kuitenkin kun mennään katsomaan veljen/kummityttöäni joka nyt jo 4,5kk. Äitinkin oikein tahallaan sanoi kun vauva oli meidän kolmen kanssa että "siinä olisi täydellinen perhe".. Tietäisikin vain miten kovasti haluttais se pikkukakkonen...
ON: En oikein tiedä onko mitään oireita, lyhyimpien kiertojen mukaan piina alkaa tänään tai huomenna.. Sormet on kyllä turvolsissa mutta se voi johtua siitäkin etten juonu eilen vettä ja söin iltapalaksi meetvurstia.. Nenä vuotaa kuten aina.. Välillä kyllä massussa tuntunut hassulta.. En kyllä muista esikoisesta mitään oireita, kun silloin en osannut kuumeille näin.. :D
Istuin eilisen illan verotuksen ja kirjanpidon illassa, ja voin sanoa etten ymmärtänyt reilun kolmen tunnin jutusta kuin korkeintaan puolen tunnin asiat.. Neiti oli koko illan isille hokenut "mamma, mamma, mamma" Yleensä ei siis ole vaikeaa olla erossa, mutta eilinen oli poikkeus.. Voi johtua kun neiti taas varahoidossa.. Tämä päivä enää ja sit huomenna taas omalle pph:lle!
Bejpi kp 21/28-29
Bejbi, oon Hämeenlinnasta. Sillä sitä HopLopia kyselinkin kun asutaan tässä aika lähellä, niin vois mennä testaan. Mites kun toi meijän poika on nyt 10 kk, oisko siellä sille mitään? Vai pitäiskö kasvatella vielä hetki että sais jotain irti sieltä? Oliko sun uus työkaveri mukava? Peukkuja piinaan.
Hannnah, on kyllä ollu toooosi tylsää itekseen kuumeilla. Miehelle oon kyllä kertonu missä mennään, mut se tokas vaan "Aha, johan sovittiin että sit vasta häitten jälkeen". Ei siis tajua vauvakuumeestaan mitään. :) Mulla on myös kaveri (jota nään koko ajan) raskaana. Toisaalta ihana elää sen kanssa odotusaikaa, mutta tekee kyllä aika mannaa tälle kuumeelle!
Nyt on pakko mennä pihalle kun kerrankin keli on noin hyvä!
Pia
Voi että, oltiin tänään katselemassa vähän vaatteita tuolle meidän tytölle ja ihan pakko oli vilkuilla vähän sinne vauvojenkin osastolle. Ne oli kyllä ihan kuin nukenvaatteita! Ei tuo oo koskaan ollut niin pieni! Voi kun pääsisi ihan luvalla hipelöimään niitä pikkuisiakin...
Pia_marialle tervetuloa meidän kanssa jutustelemaan!
Oma napa: Mahaoireet jatkuu vielä, mikä on kai hyvä merkki. Tätiä ei näy ja se ainakin on hyvä merkki! Tänään olin kaupungilla jo ihan varma että nyt se on hyökännyt, mutta olikin vaan valkkaria! (yöks, tiedän) Mutta sekin on positiivista koska raskausaikana mulla ainakin tuli sitä ihan rutosti. Mietin vähän jo testaamista mutta pakko on kyllä sinne perjantaihin jaksaa.
T: Meriheppa kp 31 (kai) / 34 (kai), yk 5
pikaisesti vaan peukkuja!!!!! Pidättelen tätiä täälä meillä, toivottavasti ei löydä sinne! :) Tuuhan kertoileen sit kun uskallat testata!
Pitäähän se tämänkin "luihun enskan" käydä ilmoittautumassa, kun Buuffa oikein nimeltä huuteli ;)
Siis tuntemattomammille pieni esittely alkuun: meidän perheeseen kuuluu Dajm 33 vee, mies 32 vee ja Pätkis-tyttö 11 kk, asustelemme Pohjois-Karjalassa. Tonska-yritys ei meillä ole käynnissä, eikä ihan heti varmaan käynnistykään, joten lukeudun tänne siihen porukkaan, joka odottaa yrityksen aloitusta.
Itsehän siis kuumeilen kyllä...no joo, pakko tunnustaa, vaikka tähän asti olen väittänyt kovasti, että en kuumeile :) Tässä on vaan sellainen pieni "mutta", että mies ei kuumeile yhtään vielä ainakaan. Mutta jos tässä pikkuhiljaa alkaisi kysellä taas mielipidettä: viimeksi pari kk sitten kun asian otin puheeksi, oli vastaus, että "et kai oo tosissas, että alotettais tämä tivoli uudelleen alusta". Ajankohta oli kyllä huonoin mahdollinen, tytöllä flunssa ja takana huonosti nukuttuja öitä. Muutenhan meillä on siis mennyt tosi hyvin Pätkiksen kanssa (siis tätä flunssa/valvomiskautta lukuunottamatta). Vauvana nukkui hyvin sekä yöllä että päivällä ja on yleensäkin perustyytyväinen neitokainen. Iloinen ja energinen puuhailija. Eli sinänsä helppo tapaus, mutta sehän tietysti ei takaa sitä, millainen uusi tulokas olisi. Ja sittenhän tässä on vielä sellainenkin juttu, että olen palailemassa työelämään ja yritän löytää uuden työpaikan.
Semmosta tänne... katsellaan nyt pikkuhiljaa eteenpäin. Saatan välillä kirjoitella kuulumisia, mutta taustailen täällä enimmäkseen. Muuten miut löytää tuolta taaperopuolen enskoista.
Kaikille tasapuolisesti plussatuulia ja tsemppiä yrityspohdintoihin ym.!
Dajm
Hienosti on taas nää sivut toiminu. Hohhoijaa.
Meriheppa:
Tääkin puhaltaa täältä plussa tuulia. : o . On sulla kyllä aikas jännät paikat menossa. Sissi oot kun et oo viä testannu. Ite en kyllä malttais odotella.
Dajm:
Moikat vaan sinnekin. Katotaan jos vaikka keväällä kaikki piinaillaan täällä jo ihan tosissaan. Täähän ois sit vähän kun dejavu ilmiö parin vuoden takaa. Paitsi että Hermione77 otti jo varaslähdön : )
Bejpi:
Kiitos tosiaan tosta HopLop vinkistä. Mä kun oon tosiaan kuvitellu että se ei oo näin pienille. Täytyykin käydä tsekkaamassa, kun meillä on tässä ihan lähellä just avattu uus HopLop.
Teikäläinenkin on kirjanpitoalalla, kuin myös. Täyttyy myöntää että ei oo kyllä yhtään ikävä töihin. Sielläkin piinaillaan. Peukku on pystyssä :) Mä voin kyllä ottaa sen tädin ihan hyvin meille kyläileen.
Nyt täytyy kyllä vähän tilittää...Pisti tosiaan ärsyttään oikeen kympillä. Mun yks kaveri on nyt yhtäkkiä saanu jonkun paniikin että pitäis saada vauva ja naimisiinkin pitäis päästä ym. vasta palasivat miehensä kanssa yhteen kun erosivat viime keväänä. Huomas ilmeisesti että kaikki muut kaverit on naimisissa tai menossa naimisiin tai niillä on tulossa/tullut jo vauva. No ei siinä mitään, mutta kun keskusteltiin niin päästeli suustaan sellasia juttuja, kuten. "Mua ärsyttää kun miesten ei tartte tehdä mitään ja nainen JOUTUU OLEEN raskaana." Mä en halua lihoo" "Mun mies käy kuitenkin vieraissa kun mun maha ei oo kiihottava" "Mä haluan vauvan, mut mä en halua olla raskaana enkä synnyttää" . Öööö... sanoinkin sille että mahdatkohan ihan oikeesti haluta sitä vauvaa. Ei kukaan oikeesti vauvaa haluava varmasti ajattele noin. No mut toivottavasti kasvaa henkisesti hyvin nopeesti, kun heillä ei oo enää ehkäisyä käytössä. Olin maininnu myös siitä, että meillä on kuumetta ilmassa. Ensin sai paniikin siitä että mä en saa olla raskaana sen häissä, kun en voi ryypätä ja en mahdu mihinkään mekkoon. (en halua ees tietää mitä kaikkia muita ongelmia niiden häissä tulee oleen) Sit tän jälkeen kauhee moralisointi että miks te vielä hommaatte, miks te ette nauti Neeasta. No tuskimpa se toinen laps mitenkään Neeaa syrjäyttää. No eipä tarvi ainakaan enää tän kaverin kanssa vauvajutuista jauhaa. Onneks sentää täälä saa kuumeilla rauhassa : )
Buuffa
Prkeleen täti ei vieläkään ole mua löytänyt... V***tuttaa ja ärsyttää kun mikään ei mene putkeen. Sori on vaan jo pinna aika kireellä.
Buuffa. Onpas sulla mukava kaveri. Taitaa olla sillä todellisuus hieman hukassa..
Sori en jaksa enempiä ennen kuin se tädin pirulainen viitsisi vaivatua tulemaan paikalle...
Hermione ja kp 31/?
Tosiaan juu on sivut vähän tökkineet..
Meriheppa, plussa tuulia myös täältä! :)
Buuffaa, minäkö kirjanpitoalalla..? En ole, ihan vaan toiminimellä puunaan ja putsaan autoja.. :) Viikonloppuna on kyllä pienet bisnes neuvottut, jos sais huomattavasti parempi "palkkaisen" homman. :D
Oon ihan samaa mieltä, toivottavasti kaveri kasvaa henkisesti ennen plussaa!
Hermione, oletko varma ettei sittenkin olis tärpänny, meinaatko testailla vielä?
ON: Oireita ei ole mihinkään suuntaan.. Eipä sen puoleen, ei ole ennenkään ollu...
Tänään oli niin helkkarin kiire päivä etten ehtinyt syömään mitään muuta kuin aamulla yhden nutriletin pirtelön.. Aina kun mietin et pitäis syödä, niin katoin kellosta et seuraava auto tulee jo 10min päästä enkä sit viittyny.. Sit lähettiin vielä vaihtaa miehen autoon renkaat ja just ehdittiin salkkareille kotiin.. Puuh..
Bejpi kp 22/28-29
Kai se on pakko testailla jollei huomenna sitä tätsykkää näy, se on vähän niinkuin vika päivä kun sen pitäis tulla mun pitemmän kierron perusteella.. En silti oikein plussaankaan usko.
Ärsyttää tää kaikki :(
Hermione:
Tsempitykset sinne, ei nyt vielä kuitenkaan heitetä kirvestä kaivoon. Tietenkin helpommin sanottu kun tehty.
Bejpi:
Heh, no toi autoala meni sit aika kauas. Kuvittelin vaan kun kerroit tosta vero ja kirjanpitoillasta. :)
Joo viä tosiaan tohon mun kaveri juttuun... ennen se oli ihan normi. Nyt täysin seonnu. Voisin kuvitella että joku 16v päästää tollasta suustaan,mut se on sentään 28v.
Buuffa
... mullakin on ollu hiukan ongelmia näitten sivujen kans... vähän väliä tökkii, eikä pääse kirjautuun...
pia_maria: Mistäs päin Hämeenlinnaa olet? Ollaankohan joskus törmätty jossain merkeissä?! t. yks tyyppi Turengista.
meriheppa: Mäkin olin eilen kaupoilla kiertelemässä yhden kaverin kanssa. Lastenvaateosastoja kierrettiin ja myös mä hypistelin niitä kaikkia koon 50-56 ihanuuksia :) Kaverille sanoin et pitää kattoo jos löytyis jotain sopivaa, kun se yks työkaveri saa ihan minä hetkenä tahansa vauvan (LA oli jo viime viikolla). Noh, osittain tottakin, kyllä kaverlle jotain pitäs ostaakin, mut tais mulla hiukan muitakin ajatuksia&haaveita olla kun niitä hypistelin :)
dajm: Sanoit et ajotit viimeks huonosti miehelle vauvakuumevihjailut flunssan ja valvottujen öiden aikaan. Mähän täällä jo viime viikolla kans suunnittelin tarkkaan tota ajotusta et millon alan ehdotteleen miehelle tonskailua. Sopivasti siis parin viikon työreissun jälkeen, silloin taitaa ukko olla heikoimmillaan lupaamassa vaikka kuun taivaalta, kun on ollut ikävissään :) Ja nyt kun tein ton suunnitelman et reissun jälkeen vihjaan asiasta, niin tänään just huomasin jo hiukan pohjustavani tuota miehen pehmittämistä. Pääosin elämä Ellan kanssa on ollut kyllä suhteellisen helppoa, mutta jotenkin nyt huomaan liioittelevani miehelle sitä kuinka helppoa kaikki on. Esim. tänään "unohdin" kertoa miehelle puhelimessa että päivällä olin hermoromahduksen partaalla, kun ei tyttö meinannut suostua nukkumaan päiväunia ja koirat vinkui ja ravas ympäri kämppää, kun ovat tottuneet että päikkäriaikaan mennään pihaan juoksemaan pallon perässä. Huomasin sujuvasti valehtelevani miehelle että meillä on mennyt päivä tosi mukavasti, Ella ei ole kiukutellut tms. On sit kai helpompi käännyttää miestä, et ku elämä tuon yhden kanssa on niin helppoa ja ihanaa, niin siksi haluaisin toisenkin.
buuffa: Säkö sit oot kirjanpitoalalla? Se oli mullakin pääaineena kun opiskelin tradenomiks, en oo tosin päivääkään tehny niitä hommia. Tai kyllä mä yhden yhdistyksen kirjanpitoo teen, mut en mitään sen isompaa.
Mullakin on yks sellanen 29v kaveri, jolla on ihan yhtä teinimäisiä ajatuksia, et ei voi tehdä lapsia ku kroppa kärsii (eikä hällä edes ole mielestäni mikään huippu-upea kroppa mikä kärsisi...) ja että sitten ei pääse bilettään... Noh, toiset ei kai vaan ikinä aikuistu...
hermione79: toivotaan et sulle ois käyny niin hassusti et testasit vaan liian aikaisin. huomennakos teet sen uuden testin? vai maltatko odottaa plussausta perjantaihin asti ;)
ON: On se vaan jännä kuinka kuumeillessa ja myös odotusaikana näkee joka puolella raskaanaolevia naisia, vaunuja työntäviä ihmisiä, vauvanvaatteita jne. Mä jo ihmettelin et mihin ne kaikki isomahat on kadonnu, kun tuntuu et en oo liki vuoteen nähny niitä juuri missään, nyt kuumeilun myötä niitä on ilmaantunut taas katukuvaan :)
hannnah
Dajmille moikka! Mä oon vähän samassa tilanteessa, ei olla tonskailemassa vähään aikaan. Mutta kirjottelen tänne silti. :) On kivampi jonkun kans höpötellä vauva-haaveilusta, kun vaan itekseen unelmoida. Mullahan siis myös toi työpaikan metsästys käynnissä. Olis hyvä jos heti alkuvuodesta pääsis töihin, mutta nyt ei oo mitään duunia vielä näkyvissä...
Buuffa, todellakin toi sun kaveris kuulostaa 16v! Vähän jopa toivon ettei hänellä tärppää hetkeen. On olemassa kuitenkin niin paljon kypsempiäkin ihmisiä ketkä yrittää ja yrittää vuodesta toiseen, enemmin jollekin heistä soisin heti vauvan kun tolle kaverilles. Jos kaveri ehtis siinä plussausta odotellessa vähän kypsyynkin. Sori vaan, kuulostaa aika rumasti sanotulta, mutta ymmärsit varmaan pointin.
Hermionelle jaksuja ärsytykseen! Yritän lähettää sulle lankoja pitkin parempaa mieltä. :)
Hannnah, oon asustellu Hämeenlinnan länsi-puolella monta vuotta, mut juurikin muutettiin Hattulan kunnan puolelle, lähelle Tiiriöö. Todennäköisyys sille että joskus ollaan törmätty, on aika suuri. Satunpa nimittäin oleen ravintola-alalla. Paitsi jos et oo tyyliin ikinä käyny missään Hämeenlinnan juottolassa, niin sit ei välttämättä. :) Nyt rupee kyllä mielenkiinto herään että tunnetaankohan... Jännää! Minkä ikäinen oot? Luulenpa että noille ukoille on pakkokin vähän kaunistella arkea, että suostuvat uusiin vaaveihin. :)
Töihin ensi yöksi, mälsää...
Pia
Mutta kivut sen mukaiset etten usko sen kovin kaukanakaan olevan, joten taidan siirtää testailut perjantaille. Mä oon taas päässyt vähän turhautumisesta ja ärsytyksestä eroon. Pakko yrittää ajatella vähän positiivisemmin vaihteeksi. Joskus vaan vähän vaikeeta kun tää meidän kakkos projekti on kestänyt niin kauan ja paljon surua ja murhetta on tähän paljon liittynyt. Mutta ilmeiseti tämä vaan ottaa nyt aikansa.
Tehän asutte kaikki tässä aika lähellä. Me asustellaan täällä Toijalassa :) Ja olen myöskin tarjoilija ammatiltani, mutten ole sitä hommaa halunnut pitkään aikaan tehdä. Mutta joo Porin baareissa on pajon tullut oltua töissä.
Hermione jolla on masu kipeä ja kp 32
Pia: Mullon ikää 29. Oon kohta kymmenisen vuotta asunu tällä suunnalla, ensin Hattulassa ja nyt täällä Janakkalassa. Mutta voi olla että ei olla törmätty. Olin ite lukioaikana hommissa muutamassa keskiolutkippolassa (Tampereella) ja niihin aikoihin tuli tutustuttua tuohon Tampereen yöelämään sen verran hyvin että taisin saada yliannostuksen. Tänne Hämeenlinnan suunnalle muutettuani ei ole juuri tullut käytyä yöelämässä, ehkä muutama kerran vuodessa. Olen sen verran mukavuudenhaluinen että mieluummin naukkailen sen siiderin tai pari tuossa kotisohvalla verkkareissa kuin että pukeutuisin, meikkaisin, laittaisin hiukset jonottaakseni ensin ravintolajonoissa ja myöhemmin taksijonossa, todetakseni aamulla että hiukset ja vaatteet haisee kamalalle (no ei kai enää nykyään niin hirveesti kun on noi tupakointikiellot), väsyttää, rahat meni jne. Ei oo mua varten tuollainen touhu...
Hermione79: Innolla jään tänne odottamaan huomista testitulostasi ja toivon sen olevan plussa.
hannnah
Täti yllätti heti aamusta ennen kuin ehdin edes testaamaan! Hyvä tietysti ettei mennyt testi hukkaan. Plaaah.....
Näköjään mulla sitten nykyään alkaa menkkaoireet jo 5 päivää ennen tätiä. Sitä kai ne mahajutut vaan oli. Ainoa positiivinen juttu oli että nyt on kaksi kiertoa ollut 32-päiväisiä (jos laskee niistä viime kuun jälkimmäisistä menkoista, mitkä kai sitten oli ne oikeat). Jospa tää kierto edes nyt vähän tasoittuisi.
Onneks sentään viikonlopppu tulossa.
T: Meriheppa kp 1/32? ja yk 6
Hermione:
Voi harmitus negasta :( . Toivottavasti ens kierrosta parempi tuuri, kun kerran akupunktio on parantanut kiertoja. Kiva että löydät sentään jotain positiivistakin, meinaan ton laihdutus jutun. Mulla ois kans tarvetta hieman taas kunnostautua sillä saralla. Muutaman kilon tosiaan jos sais pois ennen tonskaa, niin ois hyvä. Jostain vaan pitäs sitä motivaatioo kaivella.
Pia-Maria:
Moikka vaan, ja kiva kun säkin tulit tänne puolelle : )
Bejpi:
Maksaako sinne HopLopiin mitään aikuisilta?
Meriheppa:
Toivotaan sinne tärppiä kierron sekavuudesta huolimatta. Kyllä mäkin taidan edelleen noihin testeihin luottaa, sit kun varsinainen yritys alkaa. Eipä tarvi sit ainakaan arvailla ovista.
Buuffa