Työpaikalla muiden sopimukset esillä?
Työntekijöiden työsopimuksia muiden löydettävissä. Eikö tuo ole laitonta?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne on esihenkilön toimistossa lukitussa kaapissa.
Paperilla? Vuonna 2024?
Kyllä. Samoin allekirjoitetut vaitiolosopimukset ja lääkeluvat.
Olen siivooja ja olen nähnyt pöydillä lojuvan sairauslomatodistuksia ja työsopimuksia. En tietenkään lue niitä, mutta todella vastuutonta jättää paperit kaikkien nähtäville. Ne voivat joutua vääriin käsiin. Oma sairauslomatodistuksenikin joutui kerran hukkaan, kun esimies oli huoleton sen kanssa. Ottaa päähän vieläkin.
Vaikka näkisit työsopimuksen tai minkä tahansa dokumentin kiireisen pomosi pöydällä, niin se ei tarkoita että se on sinun luettavaksi tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen siivooja ja olen nähnyt pöydillä lojuvan sairauslomatodistuksia ja työsopimuksia. En tietenkään lue niitä, mutta todella vastuutonta jättää paperit kaikkien nähtäville. Ne voivat joutua vääriin käsiin. Oma sairauslomatodistuksenikin joutui kerran hukkaan, kun esimies oli huoleton sen kanssa. Ottaa päähän vieläkin.
Siivoojana sinä pääset usein paikkoihin, joihin muilla ei ole asiaa. Esim. lukittuun työhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näkisit työsopimuksen tai minkä tahansa dokumentin kiireisen pomosi pöydällä, niin se ei tarkoita että se on sinun luettavaksi tarkoitettu.
Aijaa, niinkö? Vau, kiitos tiedosta. Salassapitovelvollisuudesta ei siis pomon tarvitse välittää, koska muut voivat vain jättää lukematta levälleen jätetyt henkilökohtaiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, niinkö? Vau, kiitos tiedosta. Salassapitovelvollisuudesta ei siis pomon tarvitse välittää, koska muut voivat vain jättää lukematta levälleen jätetyt henkilökohtaiset asiat.
Tarvitsee välittää. Niin tarvitsee kaikkien muidenkin ja siihen kuuluu myös se, ettei mennä penkomaan ja vakoilemaan toisten asioita. Muotoilen ymmärrettävämmin: Älä työnnä nokkaasi sinne minne se ei kuulu.
Vaka-ala?