Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2v lapselle vakuutus, onko järkeä

Vierailija
11.05.2024 |

Onko olemassa mitään vakuutusta, joka korvaisi lääkärikäyntejä mm. korvatulehdusoireissa, astmaan liittyen jne VAIKKA kyseisestä aiheesta ON JO aiemmin käyty lääkärissä? Lapsen oli tarkoitus saada aikoinaan vakuutus isovanhemmilta lahjaksi, mutta ei saanut, ja harmittaa ettei otettu itse, koska julkiselle ei meidän kaupungissa pääse. 

Oon vaan käsittänyt että mikään vakuutus ei korvaa sairauksia jotka on jo ennen olleet. Eli kun on ollut korvatulehdus aiemmin kun ei ollut vakuutusta, niin nyt ei enää mikään vakuutus korvaisi jos se joskus vielä tulee?

Sori en jaksa kirjautua niin en pääse tonne vauvaosastolle

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa sitä enemmän on jo käyty lääkärissä eri sairauksia hoitamassa.

Vierailija
2/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa korvatulehdukset jää kyseisen henkilön ainoiksi lääkärikäyntiä edellyttäviksi sairauksiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä julkinen terveydenhuolto. 

Vierailija
4/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä mieluummin se "hyvä julkinen terveydenhuolto" kuntoon. Ja maksa sen vakuutusmaksun verran enemmän veroja valittamatta verotuksesta. Vakuutusmaksut riittäisivät hyvin erittäin hyvään julkiseen terveydenhuoltoon. Mutta siihen tarvitaan asioista päättäjien vaihtuminen.

Vierailija
5/5 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on ei. Valitettavasti vakuutuksesta otetaan pois ne sairaudet, joita on jo sairasteltu eli korvatulehdukset. Korvatulehduskierre päättyy yleendä noin 3-vuotiaana. Voit tehdä myös niin, että maksat itse yksityisellä lapsen lääkärikäynnistä. Varaamalla yleislääkärin lastenlääkärin sijaan säästät rahaa. 

Kannattaa myös panostaa uusiin ja kosteutta kestäviin kenkiin ja lastenvaatteisiin ja vieläkin 2-vuotiaalla syytä olla pipo päässä vaikka kevät jo onkin. Bakteereja ja viruksia on aina ja jokapaikassa, mutta flunssa vaatii myös kylmettymisen. Eli siksi vaatteisiin satsaaminen on tärkeää.