Kokemuksia kuukautisten alkamisesta..
Haluaisin vähän tietoja, miten teillä imettävillä on alkanu menkat.
Mulla alko menkat kuopuksen ollessa 1,5 v. (kuukausi sitten.) Imetän edelleen öisin. Ihan läheisyyden vuoksi, siis pieniä ovat määrät. Nyt on viimeisistä menkoista kulunut 31 pvä. Normaalisti tulleet 26 pvä:n välein.
Käytössä ei ole ehkäsyä. Ei mitään tuntemuksia raskaudesta. Ei siis väsymystä tai pahoinvointia.. Voikohan vähäinen imettäminen häiritä kiertoa näin? Vai onkohan toden-näköisempää, että olen raskaana?
Vauva olisi kyllä tervetullut! :)
Kokemuksia kaipaisin!!!
Kiitos jo etukäteen!
-Vattu-
Kommentit (3)
Teen testin sitten vasta, jos tulee pahoinvointia tai muita raskausoireita. :)
Imetin esikkoa vajaa 2-vuotiaaksi. Menkat alkoivat silti, kun synnytyksestä oli 4kk. Eka kierto oli pidempi, sen jälkeen tasoittui ja tunsin aina oviksen. Ei tosin yritetty silloin raskautua. Mutta minulla imettämisen lopettaminen ei vaikuttanut mitenkään kiertoon, se pysyi ihan samanlaisena kuin imettäessä. Tiedän monta, joilla raskautuminen on onnistunut imettämisestä huolimatta.
vähäinenkin imettäminen menkkoihin. Mulle lääkäri sanoi, että kuukautiset palautuu " normaaleiksi" noin puolen vuoden - vuoden sisään siitä, kun on kokonaan lopettanut imettämisen. Mulla ei ehtinyt palautumaan ennen kuin tulin (suunnitellusti) raskaaksi esikoisen ollessa noin 1v 8kk. Imettämisen olin lopettanut kokonaan esikon ollessa 1v 2kk. Eli aika hitaasti siis nuo hormoonit tasoittuu.. ainakin mulla.
Tietty voi aina olla mahdollista, että olet raskaana, mutta luulenpa vaan, että imetyksestä johtuvat vuotohäiriöt olis todennäköisempi syy, jos ette varsinaisesti ole yrittäneet raskautua.
A.A. rv 29+0 ja esikoinen 2v 2kk