Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustusvinkkejä kaivataan!!! Edessä lento Floridaan 2veen kanssa.

Vierailija
25.01.2007 |

Hei, eli lennämme helmikuussa Floridaan kuukaudeksi ja mukana kaksivuotias energinen pojanveijari... Pelottaa reissu jo etukäteen joten olisi kiva kuulla vinkkejä MITEN selvitä tuosta pää kasassa. Itse olen raskaana joten omakin jaksaminen toki mietityttää, mutta onneksi mies mukana. Yksin en lähtisi matkaan ollenkaan.

Eli kertokaa kokemuksista!!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat AINA erikois-asemassa aikuisiin verrattuina.

Tietenkin jos on PAKKO niin vaihtakoon mummo Tenansa vaikka päällä seisten.

Vierailija:

Vai haluatko että se mummokin vaihtaa Tenansa siinä vieressäsi! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.......

Vierailija
2/19 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asia varmistetaan siltä matkustajalta joka sattuu vaikka yksin yhdellä rivillä istumaan!

Etkä muuten sinäkään ole maksanut niistä vieressäsi olevista paikoista, mikä oikeus sinulla on niihin?

Mutta kuten sanoin, aina kysytään kanssamatkustajilta ja aina on ollut fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että heidänkin matkustumukavuuteensa vaikuttaa se että lapset saavat nukuttua!

Uskomattoman itsekkäitä ihmisiä tämä maapallo onkin pullollaan?

Vierailija:

niin niihin on muiden turha tulla. Minä olin sillä kertaa onnekas ja sain koko rivin käyttööni. Et sinä voi tulla muilta viemään paikkoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aiemmin matkustaneet lentokoneella lapsen kanssa?

Yleisenä ohjeena: koska matkustatte Yhdysvaltoihin, kannattaa tutustua erityisen huolella uusiin turvasäännöksiin. Kaksivuotiaalle ei onneksi tarvitse varata erityisruokia, mutta varaa leluja sen sijaan. Ja nousun ja laskun aikana on hyvä juoda vaikkapa taikamukista tai pullosta jotakin, koska se pitää korvat auki.

Pitkää pinnaa tarvitsette. Mutta eivät ne lennot sentään mahdottomia ole... parasta olisi, jos lento olisi yöaikaan, niin lapsi nukkuisi siitä suurimman osan aikaa.

Vierailija
4/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivälentopa tietenkin... Itse en ole lentoja varannut koska miehen työpaikka kustantaa lennot ja on siis toiminut varaajanakin. Paluulento on näköjään yölento.

Hirveän pitkältä tuntuu tuo aika koneessa... Puoli vuorokautta menee eikä meinaa riittääkään. Poika ei ole lentänyt ennen, joten sekin jännittää. Poika on kyllä luonteeltaan hyvin avoin ja sosiaalinen ja uusista asioista innostuva, joten en usko, että mitään pelkoja yms tarvii miettiä. LÄhinnä se mietityttää, että jos ja KUN alkaa väsyttää eikä osaa nukkua niin kuinkahan ranttaliksi mahtaa mennä...

ap

Vierailija
5/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän poikasi osaa nukkua. Aluksi tietysti menee aikaa tutustuessa outoon ympäristöön. Mutta koska lapsi ei osaa JÄNNITTÄÄ sitä lentämistä, niin ahdas ja vähävirikkeinen ympäristö käy aika pian tylsäksi. Meidän mukelot ovat ainakin osanneet nukahtaa oikein hyvin lentokoneessa, vaikka itsekin pelkäsin etukäteen, miten käy.

Varaa koneeseen tuttu unilelu, jos teillä sellainen on.

Välilasku toki vie aikaa aika lailla ja rasittaakin - varsinkin jos konetta pitää vaihtaa. Mutta pääsettepä ainakin jalottelemaan.

Kun menette Floridaan, niin muistakaa Disney World sekä Florida Keys...

Vierailija
6/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone ei ole täynnä, niin hyödynnä tyhjät penkit ja laita poika niille nukkumaan, tai teidän jalkatilaan... Anna kävellä (ei riehua) koneessa, sitten jaksaa taas istua :) Ota läppäri mukaan ja siihen joku piirretty mitä tykkää katsella.

Vierailija
7/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo läppärivinkki olikin hyvä. Miehellä on läppäri mukana, joten täytyy vaan muistaa ladata sinne muumeja! Ne toimii! Unilelu ja rätti ovat siis ehdottomat ja mukavat vaatteet -ainakin itse koen, että on kivempi matkustaa kun on joustavat, kiristämättömät kuteet päällä.

Ja jos vielä vähän herkkunaposteltavaa varais (osin tietty äidille!) niin ehkä siitä selvitään... Huh. Ihanaa lähteä vaikka tietty nyt kun reissu lähenee, alkaa jännittää tuo lento. En itsekään mitenkään rakasta lentämistä...

ap

Vierailija
8/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. jollain rivillä on tyhjiä paikkoja esim. 3 kpl ja 1 ihminen niin kyllä ne paikat kuuluvat ensisijaisesti sille joka siinä rivillä jo istuu! Äitien ahneus on nykyään järkyttävää katsottavaa. Laittakaa vaan se lapsi jalkatilaan nukkumaan, syytelkää sitten itseänne kun lapsi kuolee kun ei ole turvavyöhön kiinnitettynä.

Vierailija
9/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka ei olisikaan, niin menkää _ajoissa_ lähtöselvitykseen ja ajoissa portille jne. ja vaatikaa vierekkäisiä paikkoja.

Me vasta syksyllä lennettiin Floridaan 1-v:n kanssa (lapsella ei omaa paikkaa). Mennessä ei saatu vireisiä paikkoja, vaikka oltiin ajoissa lähtöselvityksessä, systeemi oli tilapäisesti jumissa. Portila ei sitten enää ollut vierekkäisiä paikkoja jaossa ja siellä oli ennen meitä jo pitkä jono vastaavaan tilanteeseen joutuneita. Onneksi sain ptkän puhumisen jälkeen käytävän toisella puolella vieressäni istuvan miehen vaihtamaan paikkaa mieheni kanssa. Suurin osa koneessa olijoista oli pereellisiä, joten halukakita paikanvaihoon ei paljoa ollut. Onneksi tämä vieressä istuva mies oli yksin matkalla...

Takaisin tullessa (vaihtolento) paikka piti pyytää portilta. Tällä kertaa oltiin fiksuja ja mentiin odottamaan jo reilusti (20-25min) ennen portin avautumista. Silti edellämme jonossa oli jo reilu 10 ihmistä. Mieheni sai viimeiset vierekkäiset paikat koneessa. Häntä palveltuaan virkailija kuulutti, että vierekkäisiä paikkoja ei enää ole ja kone on lisäksi ylibuukattu, joten kaikki eivät pääse kyytiin...

Muuten en usko, että ongelmia tulee. Paljon uusia leluja ja kirjoja vaan mukaan. Ja kannettava DVD:soitin. Se oli meillä äidin ja isän pelastus ;).

Vierailija
10/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena täällä, kun KAIKKI lähtee Floridaan, enkä itse tänä vuonna pääse :((

Hyvää matkaa ap:lle!!

Onko muuten kyse täysin lomamatkasta vai meneekö miehesi työmatkalle?

Vierailija
11/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset varannut paikkoja netin kautta? Onnistuu helposti ja ei tarvitse lähtöselvityksessä anella armoa ja pyytää vierekkäisiä paikkoja.

Vierailija
12/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin että matkasta tulee ihan kamala ja vaikea ymym.

Kun odottaa pahinta, niin se voikin olla vähän helpompaa oikeesti kuin se odotettu pahin;-) Eräs lapsi, vähän alle kaksivuotias huusi koneessa taukoamatta, PAITSI jos sai olla sylissä ja sylissä pitäjä SEISOI! Siinä sitten seisoskeltiin 10h lapsi sylissä. Uskomatonta mutta totta!

Itse ajattelin että lapsi innostuisi noususta, mutta hänpä nukahtikin jo ennen kuin päästiin kiitotielle! Ja sama juttu paluulennolla. Muutenkin se koneessa olo meni ihan hyvin.

Vaipat kannattaa olla housuvaippoja jotka on nopea vaihtaa ja pissavaipan voi ihan hyvin vaihtaa siinä paikallakin. (ei tietenkään ruokailun aikana tms.)

Kävelytin lasta koneessa, ihan edestakaisin käytäviä. Arvelin että se häiritsee kuitenkin vähemmän kuin huutava lapsi jota pidetään paikoillaan.

Jotain namia/keksiä kannattaa ottaa mukaan, mutta ei liikaa. Suht normaalit syömiset ja juomiset kannattaa yrittää säilyttää, ettei mene maha sekaisin niiden takia. Ja jos kuitenkin oksentaa tms. Niin kannattaa olla käsimatkatavaroissa vaihtovaatetta lapselle ja myös vanhemmille. Koneessa on huonot pyykinpesumahdollisuudet!

Tässä pari juttua mitä muistui mieleen. Meilläkin sama lento taas edessä, 10h, ja mukana 4v. ja 1v. lapset. Minua ei yhtään huoleta etteikö pärjättäis.

Vierailija
13/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me surutta käytettiin vapaita paikkoja hyväksi ja muut matkustajat olivat hyvin ymmärtäväisiä! Lapsella, kuten aikuisilla, on aina nousun ja laskun aikana turvavyöt ja myös muuten, jos ei satu nukkumaan siellä jalkatilassa. On muuten eri mukava matkustaa lapsen kanssa joka on saanut koneessa nukuttua :)

Toivottavasti en koskaan joudu samalle lennolle sinun kanssasi!

Vierailija:

Jos esim. jollain rivillä on tyhjiä paikkoja esim. 3 kpl ja 1 ihminen niin kyllä ne paikat kuuluvat ensisijaisesti sille joka siinä rivillä jo istuu! Äitien ahneus on nykyään järkyttävää katsottavaa. Laittakaa vaan se lapsi jalkatilaan nukkumaan, syytelkää sitten itseänne kun lapsi kuolee kun ei ole turvavyöhön kiinnitettynä.

Vierailija
14/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niihin on muiden turha tulla. Minä olin sillä kertaa onnekas ja sain koko rivin käyttööni. Et sinä voi tulla muilta viemään paikkoja!

Vierailija
15/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haluatko että se mummokin vaihtaa Tenansa siinä vieressäsi! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.......

Vierailija
16/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle on oma paikka, mutta olen kuullut niin paljon huonoja kokemuksia paikkojen varauksesta, että uskon vasta koneessa kun näen että saamme istua vierekkäin. Näin ne on varattu ja varmistettu, mutta uskon tosiaan vasta koneessa.

Tämä on osaksi työmatka. Miehelläni on 7 arkipäivää töitä, eli eka viikko ja sitten seuraavan viikon kaksi päivää mutta muuten lomaa. Ihan jeeeeees! Ennen ei olla päästy miehen matkaan joten tämä on tosi kiva juttu. Miehen työpaikka maksaa hotellin kahdeksi viikoksi (kun työaikaa ajoittuu kahden eri viikon ajalle, vaikkei koko toiseksi viikoksi) ja me itse otimme kaksi viikkoa lisää. Näin päästään koko perhe lähes puoli-ilmaiseksi reissuun. Ja se on harvinaista se.

Kiitos vastauksista tosiaan ja tsemppiä muillekin pienten kanssa matkustaville. Toivon, että nukkumiset yms hoituu koneessa hyvin, ainakin varustaudumme niin hyvin kuin se ikinä on mahdollista.

Ap

Vierailija
17/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän lapsen kaa joista pienin 1,5v. Meillä oli kannettava mukana ja siitä oli paljon viihdykettä. saatiin Finnairilla paikat ihan edestä johon sai lattialle vauvankopan nukkumista varten. ota uusia kivoja kirjoja tai kuuntelusatucd ja kannettavacd-soitin, paljon pikkunaposteltavaa vaikka babyporkkanoita. Ainut koko matkan hankalin osuus oli JFK:oolla kun piti tunti odottaa kuumassa hallissa ilman juotavaa että pääsee maahantulotarkastukseen. siinä vaiheessa aikaerokin alkoi vaikuttaa ja kaikkia väsytti kovasti. hyvää matkaa! ps. jos teillä on American airlinesin lennet miamiin, kyseinen lentoyhtiö ei ole kovin tasokas...

Vierailija
18/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, neljän kanssa... Itseä kun hirvittää tuo yksikin ja tämä maha tietty...

Katsoin, että lennot on Finnairin ja Delta Air Linesin.

Reissua ootellen, ap

Vierailija
19/19 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin tulo lennettiin yöllä martinairilla amsterdamiin ja lapset kyllä nukkui koko lennon iltapalan jälkeen. mä en nukkunu kun muun takana joku sai kymmenen minuutin välein yskänkohtauksen jonka aikana otti oikeen tukea mun penkistä ja rynkytti sitä samalla. aikaero oli huomattavasti vaikeempi kokemus tulosuuntaan, jostain syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi