Miksi naiset inhoaa Tinderissä miehen aloitusta, jossa hän kysyy, että mitä kuuluu?
Tähän on törmännyt usein, että naiset sanoo sen olevan suuri turn off, jos mies aloittaa keskustelun tyyliin: Moi! Mitä kuuluu?
Miten ennestään tuntemattoman naisen kanssa se keskustelu sitten pitäisi aloittaa? Antakaa naiset konkreettisia esimerkkejä, koska selvästi te tiedätte mitä haluatte.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on vastaus ihan hyvää tai eipä erikoista. Mitä hyödyit kysymällä kuulumisia?
Siitä hyötyy silleen että sitten tietää kykeneekö muija edes vastamaan.
Se nyt vasta olisi typerää tuhlata aikaansa miettiäkseen jotain hyvää personaallista aloitusta kun 95% muijista ei vastaa tai olisivat vastanneet mihin tahansa aloitukseen.
Se on huono, koska se...
- osoittaa että mies ei lukenut ollenkaan profiilia jotta voisi kommentoida johonkin siinä (jokinhan profiilissa herätti mielenkiinnon), vaan kopioi saman kysymyksen kaikille
- edellinen siis merkitsee että mies tykkäilee kaikista, eikä ko naisella ollut mitään sen kummempaa kiinnostuksen herättäjää.
- kysymykseen ei ole oikein mitään hyvää vastausta; joko siihen voi antaa geneerisen "ihan ok, entä itsellesi" jots on hiton tylsä toistaa joka päivä kymmenen kertaa, tai siihen pitäisi vastata tavalla joka on ihan liian henkilökohtainen ensimmäisten viestien joukkoon (TS tutulle voisikin sanoa esim "nukuin huonosti ja Marjatta oli taas töissä mulkku, mutta ne verhot mistä puhuttiin viime viikolla tuli postissa ja on tosi kivat")
- näitä mitäkuuluita voi olla kerralla vastattavana ties kuinka monta, joten ei motivoi kopioida samaa kaikille.
- se jättää vastuun keskustelun sisällön keksimisestä naiselle, tyyliin "en keksi mitään sanottavaa joten jätän sinulle aihepiirin valitsemisen". Sori, useimmat naiset eivät halua miestä joka ei pysty johtamaan edes kevyttä jutustelua.
- kokemuksen perusteella mitäkuuluuttajat eivät KOSKAAN osaa keskustella (olen oikeasti yrittänyt kymmeniä kertoja), joten se on 99.99% varma indikaattori siitä, ettei vastaaminen maksa vaivaa.
Neuvoni:
Tykkää vain profiileista jotka oikeasti herättää mielenkiinnon, jotta sinulla on mahdollisuus kysyä/kommentoida jotain henkilökohtaista keskustelun aloituksena.
Tai
VÄHINTÄÄNKIN jatka kysymystäsi sisällyttämällä siihen samalla mitä SULLE kuuluu, jotta nainen voi edes kommentoida ja jatkaa juttua siitä.
Vierailija kirjoitti:
No ei vois antaa typerämpää kuvaa kuin sanomalla moi 🤭😖 mitä kuuluu.
Kuuluu samaan luokkaan kuin käytkö usein täällä.
Parempia ehdotuksia? Vai valitatko vaan?
Ehkä kannattaisi kysyä jotain spesifimpää, kuten "miten sinulla on kevät mennyt tähän mennessä?"
Kannattaa kysyä esim.
"Sattuiko kun tipahdit taivaasta?"
.. nainen: öö heh tota hä?
"Näyttää siltä että tulit naama edellä sieltä"
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä esim.
"Sattuiko kun tipahdit taivaasta?"
.. nainen: öö heh tota hä?
"Näyttää siltä että tulit naama edellä sieltä"
Toimii hyvin jos naisella on nakkihuulet tai ankkahuulet.
Christiiina kirjoitti:
Ehkä kannattaisi kysyä jotain spesifimpää, kuten "miten sinulla on kevät mennyt tähän mennessä?"
Voi luoja, ei. Ihan samalla lailla laiska copy-paste viesti ihmiseltä, joka ei viitsi edes lukea toisen profiilia.
"Otatko suihin tuntemattomilta?"
... nainen: tä? En tietenkään
"No annas kun esittelen itseni. Olen Jorma. Hauska tutustua!"
... nainen: aha
"Otatko nyt suihin?"
"Moi, tykkäätkö miehistä jotka osaa leipoa?"
... nainen: onhan se kiva jos mies osaa kokata
"Nähdäänkö tänään niin voin leipoa munkkeja ja tehdä kermapiiraan?"
En vastaa ollenkaan geneerisiin viesteihin koska olen itse nähnyt sen vaivan että tehnyt profiilistani kiinnostavan ja siellä on monia erilaisia kiinnostuksenkohteita joista pystyy virittelemään keskustelua suuntaan tai toiseen ja toistaiseksi olen onnistunut vastaamaan niille jotka kommentoivat jotenkin profiilini tekstiä, niitä on nyt 3 ja laitoin tilin joskus ennen joulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo riippuu perspektiivistä. Jos yli 180cm komea mies kysyy mitä kuuluu, niin naiset kikattelevat ja jatkavat keskustelua.
Jos kysyjänä on tavallisen näköinen alle 180cm mies, naiset kokevat tämän seksuaalisena häirintänä.
Kiltti-Mies28
Kilttimies = passivis-aggressiivinen naisvihaaja.
Tai ainakin pitää valehdella sellaiseksi, koska muuten vihjaisi naisten pinnallisuuden todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
No, minä arvostan enemmän jos esittelee itsensä etunimeltä ja kysyy että kiinnostaako viestitellä. Ei mua huvita tuntemattomille alkaa selvittämään asioitani.
Rahalla ei ole merkitystä, paitsi niin että mielummin tavallinen ihminen kuin joku rikas.
Mulle on töönautti samantien sellainen nainen joka alkaa kyselemään että onko tumma vai vaalea, mitkä on mitat ja koko nimi, ammatti , asuinpaikka.
Joskusnvielä noihin tuli vastattua mutta tuntui olevan sellasia tsäteissäikiroikkujia jotka vaan vissiin keräs noita tietoja kaikilta ketkä suostui kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä arvostan enemmän jos esittelee itsensä etunimeltä ja kysyy että kiinnostaako viestitellä. Ei mua huvita tuntemattomille alkaa selvittämään asioitani.
Rahalla ei ole merkitystä, paitsi niin että mielummin tavallinen ihminen kuin joku rikas.
No ehkä se mieskään ei tuntemattomalle heti halua alkaa avautumaan tuon kattavammin, koska haluaa pitää sinunlaillasi tarpeeksi alkuun yksityisyytensä.
No, saa aika harvinainen nimi olla ettei voi etunimeä sanoa. Ja voihan sitä käyttää lempinimeä.
Ei sekään ole fiksua että esittelemättä kysyy vain "mitäs sun iltaan?" tai "annatko kakkosta?"
Ap
Miksi kysyä sitä tuntemattomalta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyä sitä tuntemattomalta?
Koska siinä koitetaan tutustua. Täytyykö kysyä jotain, että sanoit olevasi parturi. Millaisen kampauksen leikkaisit minulle?
Kyllä mulle käy ihan vaan moi tai vastaava. Jos toinen vastaa, niin sitten voi keksiä niitä mielenkiintoisempia kysymyksiä. Itse en kauaa Tinderissä pyörinyt, mutta olin sekä aloittavana, että vastaajana näissä moi-aloituksissa eikä mitään pahaa sanottavaa. Tosin tykkäsin vaan aidosti kiinnostavista profiileista, matcheja ei montaa edes tullut. Nainen olen, mutta keski-ikäinen, niin ei nyt ihan tarvitse potkia tarjokkaita pois nurkista.
"Jos toinen vastaa, niin sitten voi keksiä niitä mielenkiintoisempia kysymyksiä. "
Ikävä kyllä nämä ihmiset eivät keksi, eivätkä osaa keskustella. Ne jatkokysymykset ovat samaa "mites sun kesä, mitä suunnitelmia illalle/viikonlopulle, miten viikko meni, mitä nyt teet" jne jne. Jos yritän vastata jotain sisältöä, heidän viestinsä sisältää vain "haha, [jokin em kysymyksistä]" Siis sama ihminen saattaa kysyä nämä kaikki peräkkäin! Ihan riippumatta mitä hänelle yrittää vastata tai vastavuoroisesti kysyä! Minusta nämä on aika lailla yksi ja sama kysymys, ja jos ylipäätään jaksan enää vastata, joskus olen vain heittänyt hämmentyneen "sä just kysyit tätä ihan samaa... En tiedä enää mitä vastata".
Nämä on robotti -ihmisiä,ei niiden kanssa kannata edes yrittää keskustella.
Olen joskus antanut mahdollisuuden moimitäkuuluu-miehille ja todennut, ettei heidän kanssaan vaan saa hyvää keskustelua aikaan. Pääsääntöisesti tylsiä, persoonattomia ihmisiä, tai ainakin sellaisen vaikutelman he itsestään antavat.
Siinä heitetään keskustelun aloitus vain toiselle. Siksi se minua ärsyttää. Ei ole kyse siitä, ettenkö itse keksisi aloitusta, mutta tuo on vain typerä tapa. Minulla on profiilissa tekstiä ja kuvissakin saattaa olla asioita, joista voi aloittaa kysymyksen. Esimerkiksi jos kuvassa on kirja, voi kysyä siitä jotain. Useimmiten silloin on kyse siitä, että henkilö lukee, ja jos itsellä sama harrastus, voi tästä kehittyä ihan hyvää viestinvaihtoa ilman, että täytyy heti lähteä avaamaan omaa henkilökohtaista elämää.
"Mitä kuuluu" on sen vuoksi juuri huono kysymys, koska oikeastihan ihmisille kuuluu henkilökohtaisia asioita, mutta kuka haluaa alkaa kertoa täysin tuntemattomalle sellaisia? Ja sitten jos vastaa ympäripyöreästi "ei kummempaa, tulin just töistä ja nyt laitan ruokaa", on tuosta keksittävät jatkokysymykset taas sellaisia, jotka menevät liian henkilökohtaiseen, esim. jos kysyy "missä olet töissä" (kuka kertoo tuntemattomalle, jos on vaikka töissä pienessä kolmen henkilön firmassa, eli sen jälkeen on helposti googlattavissa?) tai tylsiä, kuten "mitä ruokaa teet" - ei tuosta ruokajutusta kehity niin kiinnostava keskustelu kuin vaikka kirjasta.
Jos henkilöllä on profiilissa tekstiä, niin hän todennäköisesti haluaa sen testin olevan yksi asia, miksi hänestä kiinnostutaan. Jos teksti tuntuu siltä, ettei siitä keksi mitään sanottavaa, silloin kiinnostus ilmeisesti liittyy pelkkään ulkonäköön. Ja miksi vaivautua kirjoittelemaan henkilön kanssa, jota ei kuitenkaan kiinnosta muu kuin se kuva?
Eli se onkin aivan loistava aloitus koska se karsii pois kaikenlaiset ajanhaaskajat joita ei oikeasti kiinnosta.