Nimi pojalle - mitä mieltä olette näistä?
Seuraavat nimet ovat kyseessä:
Nestori
Viljam
Stefan
Lukas
Erityisesti Nestori -nimestä haluaisin kuulla mielipiteitä. Kuulostaako vuonna 2024 vanhalta ihmiseltä samalla tavalla kuin esim. Erkki ja onko etunimenä "liian eksoottinen"?
Kommentit (35)
Jesus Maria kansainvälinen, suosittu mm. espanjan kielisissä maissa.🤗
Tunteekohan nykyajan nuoriso tätä kappaletta?
Etunimi sellainen, että sopii sukunimen kanssa yhteen.
Ei siis Lucas Koikkalainen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stefan on lihavan pojan nimi. Sellaisen joka aamuyöllä on sinapit rinnuksilla Pietarsaaren grillikioskilla.
Mun tuntema Stefan on hoikka ja todella urheilullinen. Et viitsisi kirjoittaa noita omia stereotypiahömpötyksiäsi. Nimi ei korreloi painon kanssa.
Tunnen kolme Stefua, yksi on munkkipossujen ystävä, toinen rakastaa grilliruokaa ja kolmannella ei ole makuaistia lainkaan. Viimeinen on laiha läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stefan on lihavan pojan nimi. Sellaisen joka aamuyöllä on sinapit rinnuksilla Pietarsaaren grillikioskilla.
Mun tuntema Stefan on hoikka ja todella urheilullinen. Et viitsisi kirjoittaa noita omia stereotypiahömpötyksiäsi. Nimi ei korreloi painon kanssa.
Tunnen kolme Stefua, yksi on munkkipossujen ystävä, toinen rakastaa grilliruokaa ja kolmannella ei ole makuaistia lainkaan. Viimeinen on laiha läski.
Niin? Tämä ei kauheasti auta ap:tä, joka miettii nimeä pojalleen.
Viljami on ehdoton suosikkini tuosta valikoimasta. Jos lapsi myöhemmin menee vaikka ulkomaille töihin tai opiskelemaan, nimi kääntyy helposti Williamiksi eikä luulis olevaan kenellekään ongelma lausuttaessa. Nestori on ok, ei tosikiva mutta menettelee. Lukas on se tyypillinen luukasa joita on hiukan liikaa. Stefan on ruma nimi, mutta joku varmasti siitäkin tykkää koska Stefaneita on olemassa. Jos asuisin Suomessa ja saisin poikavauvan, antaisin jonkun erikoisemman nimen kuten Erkki tai Paavo. Ei ainakaan mitään kymmenen suosituimman joukkoon kuuluvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi auttaa ap:ta? Ei olisi kannattanut lisääntyä, jos ei edes nimeä keksi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi auttaa ap:ta? Ei olisi kannattanut lisääntyä, jos ei edes nimeä keksi itse.
Kyllä täällä saa keskustella nimistä.
Koulussa oli yksi Stefan, hän oli tirkistelijä. Oltiin koulu- kanssa Serenan vesipuistossa ja Stefan kurkki tyttöjen sovituskoppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Viljami on ehdoton suosikkini tuosta valikoimasta. Jos lapsi myöhemmin menee vaikka ulkomaille töihin tai opiskelemaan, nimi kääntyy helposti Williamiksi eikä luulis olevaan kenellekään ongelma lausuttaessa. Nestori on ok, ei tosikiva mutta menettelee. Lukas on se tyypillinen luukasa joita on hiukan liikaa. Stefan on ruma nimi, mutta joku varmasti siitäkin tykkää koska Stefaneita on olemassa. Jos asuisin Suomessa ja saisin poikavauvan, antaisin jonkun erikoisemman nimen kuten Erkki tai Paavo. Ei ainakaan mitään kymmenen suosituimman joukkoon kuuluvaa.
Samaa mieltä. Paavo on kyllä komea nimi.
Kiitos kaikille, jotka osallistuivat keskusteluun asiallisilla kommenteilla. Nestori on tosiaan suosikki ja sitä halusin eniten kartoittaa. Eihän ole liian erikoinen nykypäivänä. Luulen, että sain hyvän käsityksen :)
Nyt tunnen turvattomuutta tässä tilassa.