Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lapsi kesälomaa päiväkodista? -Osa lapsista on koko kesän hoidossa

Vierailija
10.05.2024 |

Tarvitseeko lapsi ollenkaan kesälomaa? Jotkut vanhemmat viettävät kesälomaa ja vievät lapsensa loman ajaksi hoitoon vaikka molemmat vanhemmat olisivat kesälomalla. 

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa lapselle on ympäri vuoden tarjolla laadukasta varhaiskasvatusta, kyse ei siis ole mistään hoidosta ja säilytyksestä. Lapsi on luonnollisesti koko kesän varhaiskasvatuksen piirissä, oppii tärkeitä taitoja, sanoittaa tunteitaan ja kehittyy ihan eri tavalla kuin kotona osaamattomien vanhempien kanssa. Ei ole käynyt edes mielessä, että varhaiskasvatuksesta tarvitaan taukoja, sellainenhan ei ole hyväksi kehittyvälle lapselle. Joku 4 vko poissa ryhmästä, johan siinä ajassa jää muista jälkeen.

Tutkimusten mukaan varhaiskasvatus on lapselle tärkeä asia, kotihoidossa olleet lapset eivät saavuta elämässä sitä, mihin kykenisivät.

Tämä on vissiin sarkasmia.

Ehei, tämä on ihan faktaa. Varhaiskasvatus on lapsen oikeus, ei vanhemmilla ole lupa ottaa sitä kehittymismahdollisuutta lapselta p

Toivottavasti sulla ei ole lapsia.

Vierailija
22/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi jää jälkeen varhaiskasvatussuunnitelmien tavoitteista jos poissaoloja on paljon.

Jälkeenjäänyt teillä on äiti eikä lapsi. Jos äiti ei olisi jälkeenjäänyt, hän osaisi opettaa lapselle ne samat asiat, jotka päikyssä opetetaan. 

Ihan turhaan varhaiskasvattajille ilmeisesti opetetaan kasvatustiedettä vuosien ajan, kun kuka tahansa osaa tehdä heidän työnsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi jää jälkeen varhaiskasvatussuunnitelmien tavoitteista jos poissaoloja on paljon.

Jälkeenjäänyt teillä on äiti eikä lapsi. Jos äiti ei olisi jälkeenjäänyt, hän osaisi opettaa lapselle ne samat asiat, jotka päikyssä opetetaan. 

Ihan turhaan varhaiskasvattajille ilmeisesti opetetaan kasvatustiedettä vuosien ajan, kun kuka tahansa osaa tehdä heidän työnsä.

Nyt osouit harvinaisen hyvin naulan kantaan, vaikka tarkoituksesi ehkä olikin vain provota. On nimittäin täysin totta, että monivuotinen yliopistokoulutus on täysin turha hommissa, joista suoritutuu käytännössä kuka tahansa, jolla on vähänkään käryä lasten kanssa toimimsesta. 

Vierailija
24/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kaipaavat aikaa vanhempiensa , perheensä kanssa.  Päivkoti on hyvä asia, mutta siinäkin kohtuus. Se ei ole koti.

Vierailija
25/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien vakaopen työtä on ollut vastata yksinään lapsen kehityksen turvaamisesta? 

Vierailija
26/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi yksinkään kotiin jättää, joten päiväkodissa on koko kesän. Minulla ei uutena työntekijänä ole vielä kesälomaa kertynyt. 

No tämähän on ihan ymmärrettävää. Mutta se, että vanhemmat on lomalla ja lapsi saman ajan hoidossa on jotain mitä en voi käsittää. 

Vierailija
27/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on surkeeta, jos vanhemmat eivät vietä lomaansa lapsen kanssa, jos se vain on mahdollista. Eikö pysty perheenä olemaan???!

Vierailija
28/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen ei kuule mitään kasvatustieteitä tarvita, että osaa opettaa lapselle elämässä tarvittavat taidot. Eihän koko termiä varhaiskasvatus edes ole ollut olemassa kuin muutaman vuoden. Ja silti niin sinä kuin minä olemme oppineet kaiken tarvittavan, jotta osaamme vähintään av-palstalle kirjoitella. Toivottavasti osaat muutakin, vaikka sinut kasvattikin vain lto, jos sekään. 

Vierailija
29/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi kesälomalla putkeen 3 viikkoa ja 2 päivää, 2 päivää vietämme hyvällä omatunnolla miehen kanssa kahdestaan ja lapsi silloin päiväkodissa. Huom. meillä ei ole tukiverkkoa/hoitoapua, joten lapsi on  kaiken muun ajan meidän kanssa lomalla. 

Olette surkeita vanhempia.

Vierailija
30/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväkodissa töissä ja lapsi tarvitse heinäkuuksi hoitopaikkaa. No siitähän nämä vanhemmat hoitajat riemastui ja oikeasti uteli lapsen äidiltä että milloin ne kesälomat on. Äiti kertoi että lomaa on ehtinyt kertoa hänelle viikko ja on ilmoitettu se juhannuksen jälkeinen viikko jo lapselle vapaaksi, isä oli saanut kesäloman syyskuulle, eli sitten on lomaa taas lapsella. Kesäloma kausi on 2.5-30.9 eli kesäloma ei ole aina heinäkuussa.

Vierailija
31/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi yksinkään kotiin jättää, joten päiväkodissa on koko kesän. Minulla ei uutena työntekijänä ole vielä kesälomaa kertynyt. 

No tämähän on ihan ymmärrettävää. Mutta se, että vanhemmat on lomalla ja lapsi saman ajan hoidossa on jotain mitä en voi käsittää. 

Elämässä on varmasti paljonkin asioita, joita et voi käsittää. Kuten se, että joskus sille voi olla hyvinkin painavat syyt, että lapsi on lomankin ajan hoidossa. Läheltä tulee mieleen esimerkki, jossa äiti kävi kesällä syöpähoidoissa ja lapsi oli osa-aikaisesti päiväkodissa. Mutta sinun on varmasti tätäkin vaikea käsittää ja olisit kivittänyt tuon äidin siitä, että vie lapsen lomalla hoitoon. 

Vierailija
32/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se surullista, jos vanhemmat kokee tarvitsevansa lomaa omista lapsistaan. Aivan kuin lapset eivät olisi edes perheenjäseniä. No, en yhtään ihmettele, jos näin käy kun lapsia tehdään vain yhteiskunnan ja suvun painostuksen takia. Niinhän se usein tuntuu nykyään olevan. Hyvät ihmiset, älkää tehkö lapsia vain velvollisuudentunteesta. Hankkikaa mieluummin vaikka koira ja opettakaa se jo pienenä koirahoitolan asukkaaksi, niin saatte mennä ja olla kuin ikisinkut. 

Nykyään? Ennenhän niitä lapsia on tehty koska painostus, "koska täytyy" ja kun ei muuta voitu. Nykyään useimmat eivät hanki, koska ei ole pakko ja osataan jo sanoa ei.

Vierailija
33/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on monta lasta, joten ne oppi sosiaalisia taitoja jo kotona. Ja aina oli sisaruksista leikkikaveri, koskaan ei kuulunut, ettei ole tekemistä. 

Lapset on pienellä ikäerolla ja heitä on neljä. Tätähän kovasti parjataan ja kauhistellaan nykyään. Olin muuten yh. 

Enää ei päiväkoti-ikäisiä ole, mutta pidin lapsia kotona mahdollisimman paljon. Hain heidät päiväkodista heti, kun mahdollista, ja jos minulla oli vapaata/lomaa sitä taatusti oli lapsillakin. 

Meillä oli ihana päiväkoti, jossa lapset viihtyivät, mutta se on kuitenkin lapselle "työtä". Koti on koti, ja siellä saa levätä ja tehdä omia juttuja, lapsikin. 

Vierailija
34/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan varhaiskasvatus on lapselle tärkeä asia, kotihoidossa olleet lapset eivät saavuta elämässä sitä, mihin kykenisivät.

Nyt mä ymmärrän sen miksi miehen lapsi (18) on sellainen kuin on.

Vierailija
35/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani oli ihan normaalia tuupata lapset maalle kesäsiirtolaan koko kesäksi. Ei toki ihan pieniä taaperoita, mutta 5-6v jo hyvinkin. Eikä kukaan parkunut, että miksi ei vanhemmat ole lastensa kanssa kesällä. 

Vierailija
36/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin päiväkodissa töissä ja lapsi tarvitse heinäkuuksi hoitopaikkaa. No siitähän nämä vanhemmat hoitajat riemastui ja oikeasti uteli lapsen äidiltä että milloin ne kesälomat on. Äiti kertoi että lomaa on ehtinyt kertoa hänelle viikko ja on ilmoitettu se juhannuksen jälkeinen viikko jo lapselle vapaaksi, isä oli saanut kesäloman syyskuulle, eli sitten on lomaa taas lapsella. Kesäloma kausi on 2.5-30.9 eli kesäloma ei ole aina heinäkuussa.

Tämä minua ottaa päähän, kun moni vakan työntekijä valittaa, kun lapsia on hoidossa kesä- ja heinäkuussa. Se on niin vaikea tajuta, että monella on loma touko- tai syyskuussa.

Vierailija
37/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse lapsena olisin kokenut itseni hylätyksi, jos vanhemmat lomalla ja itse päivähoidossa. Täysin absurdi ajatus, että tekisin noin omalle lapselle.

Vierailija
38/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minua ottaa päähän, kun moni vakan työntekijä valittaa, kun lapsia on hoidossa kesä- ja heinäkuussa. Se on niin vaikea tajuta, että monella on loma touko- tai syyskuussa.

Eikö niillä kesä-heinäkuulla töissä olevilla ole itsellä lomaa ollenkaan? Luulisi, että oman loma-ajankohdan perusteella voisi päätellä, että joku muukin voi olla silloin lomalla. 

Vierailija
39/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopuissa on lomaa ihan tarpeeksi. Poliisilla voisi olla minulle asiaa, jos menisin itse töihin ja jättäisin lapsen lomailemaan kotiin. Pidän vuosilomani vasta syyskuussa, joten meillä ei ole kesälomaa. 

Sun lapsesi kaiketi on sitten syyskuussa lomalla päiväkodista.

Vierailija
40/123 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse lapsena olisin kokenut itseni hylätyksi, jos vanhemmat lomalla ja itse päivähoidossa. Täysin absurdi ajatus, että tekisin noin omalle lapselle.

Minä jouduin päiväkotiin kun pikkusisko syntyi ja pohdin, miksi pikkusisko saa olla kotona ja minä en. En ikinä tekisi omille lapsilleni samaa.